Gå til innhold

Slik tar du guttungen i å råkjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvorfor ikke bare la mobilen ligge i bilen med GPS på, eller enda lettere, kjøpe en GPS-enhet som logger tur og tidspunkt. Da finner du også ut om ungen har kjørt et sted du ikke liker.

 

Ja, om du først ikke stoler på ungen overhode, og skal overvåke såpass, så kan man vel likegodt ta den helt ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jadda, kjøre inn sånne dingser gradvis og valgfritt, så blir det etterhvert litt mer aksept for det, helt til det bare er et lite skritt for å gjøre det påbudt, og de rapporterer til alt som er av myndigher og større kjeder i næringslivet. Meget godt initiativ for å etterhvert kontrollere og detaljstyre befolkningens liv.

Lenke til kommentar

Kult system i grunn, men jeg går ikke med på at modern og fadern skal dytte inn en dings i obd2 kontakta. Hender jeg plugger inn min bluetooth obd2 enhet og kobler opp mot tablet'n som står i dashbordet, og der har jeg alle instrumenter som bilen ikke har(girkassetemp, moment, hk, motortemp, prosent spinn osv. osv.)

 

EDIT: Er ikke den dingsen bare en helt vanlig OBD2->bluetooth enhet? De har da finnes på ebay i årevis. Den sender all status til telefon og alt vises i en app på telefonen.

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar

Dette er bare tull å finansiere...!!
Det finnes allerede, og har eksistert lenge!
Jeg har selv montert både i min bil og kjerringa sin.
Det er en OBDII plugg, koster rundt hundrelappen på e-bay og fungerer mot en haug av app'er, både på iphone og android (android er best, apple har ikke sluppet gjennom så mange enda).

Jeg har full oversikt over hele bilen, men logging og alt annet. Så denne finansiering/kickstarter greia bringer INGENTING nytt til markedet.

 

PS: De fungerer med alle biler som har OBDII, for BMW vil det si tilbake til ca. 1998 og de fleste andre merker har det fra 2000 og utover.

 

Så i beste fall så er dette finansiering av en ny APP til allerede eksisterende HW...

Endret av Dingy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...