Gå til innhold

Her er Altibox' nye høyttalersystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De to har nå slått hodene sammen, og kommet med en serie lyd- og bildeprodukter i det som skal hete EC Living.

Hvem av de to er det som prøver å skryte på seg noe ekstra her da? EC Living finnes på Electrocompaniets hjemmeside, men der står det ingenting om at Altibox er med på utviklingen...

 

 

En annen ting er jo at f.eks. strømming av digital lyd fra mobile enheter er rimelig langt fra Electrocompaniets opprinnelige visjoner og produkter... Er vel dessverre bare Kina-produkter med "fin" logo...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting er jo at f.eks. strømming av digital lyd fra mobile enheter er rimelig langt fra Electrocompaniets opprinnelige visjoner og produkter... Er vel dessverre bare Kina-produkter med "fin" logo...

 

Hva mener du med at det er langt fra deres visjoner? De er opptatt av god lyd og fysiske formater er dødt, så da er det vel bare naturlig at de lager produkter som er tilpasset dagens måte å spille av musikk.

 

Tviler og sterkt på at dette er kinaprodukter, electrocompaniet produserer vel alt selv på fabrikken deres i Tau. Mulig de får laget noen komponenter på fabrikker i utlandet, men det er hvertfall utviklet og satt sammen i Norge såvidt jeg vet.

 

edit: Men veldig merkelig vinkling på saken, det fremstår jo som dette er noe Altibox har utviklet.

Endret av phax
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

edit: Men veldig merkelig vinkling på saken, det fremstår jo som dette er noe Altibox har utviklet.

Enig. Så vidt jeg kan se burde artikkelen ha overskriften "Her er Electrocompaniets nye høyttalersystem". Hva har Altibox bidratt med?

Kunder. Sikkert en integrasjon mot Altibox sine bokser ute hos kundene også.

Lenke til kommentar

 

 

edit: Men veldig merkelig vinkling på saken, det fremstår jo som dette er noe Altibox har utviklet.

Enig. Så vidt jeg kan se burde artikkelen ha overskriften "Her er Electrocompaniets nye høyttalersystem". Hva har Altibox bidratt med?

Slik jeg tolker det utifra artikkelen å nettsidene til EC så er Model #4 integrert med Altibox sin eksisterende TV-løsning med muligheter for å putte på høyttalere som forbrukeren selv vil. Savner forøvrig subwoofer.

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det utifra artikkelen å nettsidene til EC så er Model #4 integrert med Altibox sin eksisterende TV-løsning med muligheter for å putte på høyttalere som forbrukeren selv vil. Savner forøvrig subwoofer.

 

Det er mulig, men jeg klarte ikke tolke det ut fra denne beskrivelsen:

 

 

 

Despite its tiny size, it is a quality solution for playing both audio and video from your collection or the internet.

 

Mulig vi rett og slett har altfor lite informasjon foreløpig...

Lenke til kommentar

 

 

Slik jeg tolker det utifra artikkelen å nettsidene til EC så er Model #4 integrert med Altibox sin eksisterende TV-løsning med muligheter for å putte på høyttalere som forbrukeren selv vil. Savner forøvrig subwoofer.

Det er mulig, men jeg klarte ikke tolke det ut fra denne beskrivelsen:

 

Despite its tiny size, it is a quality solution for playing both audio and video from your collection or the internet.

Mulig vi rett og slett har altfor lite informasjon foreløpig...

Uansett, meget spennende. De legger seg på et prisnivå som ligner Sonos, men støtter video i tillegg til audio. Jeg sto inntil nå å trippet for å begynne med Sonos hjemme (dog i stua har jeg fett nok anlegg allerede), men med denne nyheten går Sonos ut på sidelinjen til mere info kommer.

 

Bildene her i artikkelen tyder på produkter jeg gjerne lar stå synlig.

 

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Tviler og sterkt på at dette er kinaprodukter, electrocompaniet produserer vel alt selv på fabrikken deres i Tau. Mulig de får laget noen komponenter på fabrikker i utlandet, men det er hvertfall utviklet og satt sammen i Norge såvidt jeg vet.

 

Electrocompaniet gikk konk for noen år siden, et annet norsk firma kjøpte opp navnet og melker det for det det er verdt.. tviler ikke et sekund på at dette kan være OEM-løsninger i fancy design.

Lenke til kommentar

Electrocompaniet gikk konk for noen år siden, et annet norsk firma kjøpte opp navnet og melker det for det det er verdt.. tviler ikke et sekund på at dette kan være OEM-løsninger i fancy design.

 

Det ble kjøpt opp av WestControl, men det er jo stort de samme folkene i firmaet og de samme produktene de solgte etterpå...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Electrocompaniet gikk konk for noen år siden, et annet norsk firma kjøpte opp navnet og melker det for det det er verdt.. tviler ikke et sekund på at dette kan være OEM-løsninger i fancy design.

 

Det ble kjøpt opp av WestControl, men det er jo stort de samme folkene i firmaet og de samme produktene de solgte etterpå...

 

Gründer og hjernen bak det hele var Abrahamsen, og han startet et nytt firma under eget navn.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Snakket med en på Soundgarden. Produktene kommer forhåpentligvis før jul, de jobber med tekniske utfordringer.

Har ingen detaljer.

 

 

Hva betyr det egentlig at den er Altibox-ready? At den kan kobles til Altibox-dekoderen?

Slipper jeg i så fall å ha egen fjernkontroll til volumkontrollen?

For det er ikke ønskelig med flere fjernkontroller.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Snakket med en på Soundgarden. Produktene kommer forhåpentligvis før jul, de jobber med tekniske utfordringer.

 

Har ingen detaljer.

 

 

Hva betyr det egentlig at den er Altibox-ready? At den kan kobles til Altibox-dekoderen?

Slipper jeg i så fall å ha egen fjernkontroll til volumkontrollen?

For det er ikke ønskelig med flere fjernkontroller.

 

Vet ikke med altibox, vil tro det er en eller annen integrasjon der. Men fjernkontroll følger det vel ikke med uansett, boksene skal jo styres via app på telefon eller nettbrett. Så da justerer du jo også volumet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...