Gå til innhold

Norsk app lover å gjøre ligninger til en lek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tragisk at et slikt pedagogisk verktøy med vitende og vilje skal holdes unna alle som ikke har Windows Phone, og det er ikke rent få. Lag det heller i html/php så alle får tilgang til det både nå og i framtiden, samme hvordan det måtte gå med OSet WP.

 

Dohhh... Det er jo delfinansiert av MS... hva med alle de andre appene til ios og android...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tragisk at et slikt pedagogisk verktøy med vitende og vilje skal holdes unna alle som ikke har Windows Phone, og det er ikke rent få. Lag det heller i html/php så alle får tilgang til det både nå og i framtiden, samme hvordan det måtte gå med OSet WP.

 

Microsoft krever kun enerett i på appen i 90 dager.. så hvis han vil så kan han fint portere det over etter det ;) (eller bruke de 90 dagene på å faktisk lage appene for de andre plattformene)

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dohhh... Det er jo delfinansiert av MS... hva med alle de andre appene til ios og android...

Ja, hva med de?

 

Hadde utviklerne valgt PHP kunne det vært plattformuavhengig tilgang fra dag 1. Fint at MS sponser prosjektet, men ikke bra at ca 90% av markedet (98% om vi tar med dumtelefoner og PC-er) ikke får tilgang til læreverktøyet før etter 3 måneder. Det er heller ikke bra at det utformes som app siden de tar tid, penger og ressurser å porte til andre systemer. PHP bare virker. Null kostnader eller tidsbruk ved porting.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd appen selv, men klarer ikke å la være å kommentere når jeg ser bildet som er brukt i artikkelen. Når man regner ligninger skal man følge likevektsprinsippet, dvs at man enten legger til eller trekker fra like mye på hver side av likhetstegnet. Å lære bort til elever at man "drar +3 over på andre siden" er dårlig pedagogikk og man ender opp med en feil forståelse av hvordan man regner ligninger. Her har de noe å lære fra Dragonbox som har fått til dette helt riktig.

 

Hilsen en litt pirkete matematikklærer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dohhh... Det er jo delfinansiert av MS... hva med alle de andre appene til ios og android...

Ja, hva med de?

 

Hadde utviklerne valgt PHP kunne det vært plattformuavhengig tilgang fra dag 1. Fint at MS sponser prosjektet, men ikke bra at ca 90% av markedet (98% om vi tar med dumtelefoner og PC-er) ikke får tilgang til læreverktøyet før etter 3 måneder. Det er heller ikke bra at det utformes som app siden de tar tid, penger og ressurser å porte til andre systemer. PHP bare virker. Null kostnader eller tidsbruk ved porting.

For 3 måneder er jo så fryktelig ille.

 

Null kostnader? Mannen skal jo ha til mat på bordet selv, så selvfølgelig er det positivt at han får støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misforstår du med vilje?

 

Når man utvikler ting som er åpent tilgjengelig for alle systemer så koster det null å porte over til et av de andre systemene. Det trengs ingen porting. Ergo ingen porting-kostnader. Jeg har ingen ikke påstått noe sted at det koster null og niks å utvikle noe. Er det rart jeg mistenker deg for å misforstå med vilje?

Lenke til kommentar

Misforstår du med vilje?

 

Når man utvikler ting som er åpent tilgjengelig for alle systemer så koster det null å porte over til et av de andre systemene. Det trengs ingen porting. Ergo ingen porting-kostnader. Jeg har ingen ikke påstått noe sted at det koster null og niks å utvikle noe. Er det rart jeg mistenker deg for å misforstå med vilje?

Hehe... Må bare le litt: "PHP bare funker"? Har holdt på en stund med software utvikling og det er første gang noen sier det. Misforstå meg rett da: jeg skjønner poenget. Du mener at han burde lagd en web app fordi du mener det er like bra som native... Ville sagt det kommer litt an på hvor fancy appen er da? Selv om man har asm.js, webgl og html5 og alt det der så er det ikke alltid like lett å få selv enkle ting som dragging til å bli 100% smooth cross plattform... Er selvfølgelig mulig da, bare mener at det kommer litt an på hvor rå du er på client-side webteknologier og hva slags type app du lager. Noen ting er også umulig eller veldig vanskelig å få til på i JS (multi threading f.eks., måtte ha gjort noe med workers men det er jo ikke støtta på så alle browsere?). Klart det er mulig man ikke trenger dette for å få den samme bruker opplevelsen for akkurat denne appen - har ikke prøvd den så det er vanskelig å si. Ville egentlig bare si at jeg ikke tror PHP skills gir deg så mye da annet en muligheten til å lagre resultatene server side kanskje og rendre markup og JS. Derfor er det irrelevant og derfor virket det som en litt amatør utalse (som i at du kanskje ikke faktisk har så mye profesjonell erfaring, ikke som at det var en utrolig teit ting si, for det synes jeg ikke :)

Håper dette ikke oppleves som frekt, det er altså ikke intensjonen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...