Gå til innhold

Dropper Windows 8 i nytt tilbud - satser på Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På den amerikanske HP-nettsiden har selskapet nemlig lansert en kampanje hvor kunder kan velge å konfigurere nye PC-er med Windows 7 i stedet for Windows 8, mot et ganske betydelig prisavslag.

Jeg prøver å finne ut hvor stor prisforskjell OS-et utgjør, men det er ikke lett siden det inkluderer andre forskjeller. Her er noen spede forsøk:

 

Pavilion 500-200t (Win8) og 500-205t (Win7): Forskjell: 20 dollar + 2 GB mer ram i Win7-maskina.

Envy 700-210xt (Win8) og 700-215xt (Win7): Samme pris

Pavilion 15t-n200: Alt for mange forskjeller til at det blir sammenlignbart

Envy 15t-j100: Alt for mange forskjeller til at det blir sammenlignbart

Envy phoenix 810-130qe/135qe: Samme pris, men Win8-modellen gir 2 år garanti i stedet for 1 år.

 

Hvis noen vil kan dere prøve å spesifisere de likt og se hva prisforskjellene blir da.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventer en Windows 8 (eller 9) versjon som gir et rent desktop modus som Windows 7. MS har alt å tjene på dette. Selv Apple har ikke tuklet med sin desktop tilsvarende.

De som ønsker at det legges "fliser" oppå sin Windows PC, må kunne skru på dette, men for oss som fortsatt benytter mus og tastatur burde få slippe?

Mitt stalltips er en kuvending av MS i løpet av våren, også paret med en prisreduksjon. De burde kjenne sin besøkelsestid nå som resten av verden er på full fart videre med andre OS og løsninger. Jeg tror MS har relativt dårlig tid, og for mye stolthet vil ikke gi mer i kassa, tror jeg.

Jeg skjønner at MS ønsker å komme seg inn i et mer mobilt marked, men med den hybriden som Surface er, så tiltaler vel den bare de største entusiastene og ikke de mest pragmatiske. Jeg skriver dette på en 450g iPad, liggende på sofaen. Det gjør man ikke med en Windows Surface. Det er en for tung brødfjel til å innta en horisontal stilling på ryggen.

MS har fryktelig dårlig tid, men jeg heier på dem. Jeg har min jobb med deres produkter, så jeg håper de kan bruke hodet raskt og fornuftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forventer en Windows 8 (eller 9) versjon som gir et rent desktop modus som Windows 7. MS har alt å tjene på dette. Selv Apple har ikke tuklet med sin desktop tilsvarende.

De som ønsker at det legges "fliser" oppå sin Windows PC, må kunne skru på dette, men for oss som fortsatt benytter mus og tastatur burde få slippe?

Mitt stalltips er en kuvending av MS i løpet av våren, også paret med en prisreduksjon. De burde kjenne sin besøkelsestid nå som resten av verden er på full fart videre med andre OS og løsninger. Jeg tror MS har relativt dårlig tid, og for mye stolthet vil ikke gi mer i kassa, tror jeg.

Jeg skjønner at MS ønsker å komme seg inn i et mer mobilt marked, men med den hybriden som Surface er, så tiltaler vel den bare de største entusiastene og ikke de mest pragmatiske. Jeg skriver dette på en 450g iPad, liggende på sofaen. Det gjør man ikke med en Windows Surface. Det er en for tung brødfjel til å innta en horisontal stilling på ryggen.

MS har fryktelig dårlig tid, men jeg heier på dem. Jeg har min jobb med deres produkter, så jeg håper de kan bruke hodet raskt og fornuftig.

Der viser du egentlig bare din inkompetanse, og dette skriver jeg liggende på sofaen. Med min Surface 2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hvis noen vil kan dere prøve å spesifisere de likt og se hva prisforskjellene blir da.

Ser på Premier siden til Dell nå, og samme pris på Win7pro og Win8pro.

Sparer ca 250,- på å gå for "ikke pro" Win7 eller Win8

Win 7 Ultimate = 400,- ekstra

(alt +mva)

Endret av Dysfuncti
Rettet opp i ødelagt quote
Lenke til kommentar

Dette var en bra besluttning! Jeg skulle heller ha hatt en mye likere versjon av win7 som er oppgradert en' et tregt og tungvindt firkant system.

Nå har jo jeg optimalisert win7 noe helt sinnsykt, så da er jeg vel litt spolert også.

 

Hos meg er hvertfall Windows 8.1 raskere rett ut-av-boksen enn Windows 7 noen gang var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis resten kan følge denne trenden, hadde det vært topp! Er så møkka lei av å få inn PCer med 8 som jeg må re-installere, gang etter gang.. Og Windows 8 er ikke den letteste og re-installere heller.

 

Hæ? Hvorfor må du reinstallere? Jeg her opplevd minimalt med problemer med W8, både på selvbygd gaming rig, arbeidsstasjon, og kjøpte arbeidsstasjoner, bærbare og tablet PC'er.

 

Og om noe er galt, men du fremdeles får bootet, så kan du kjøre en oppfriskning eller reinstallasjon rett fra GUI'et i OS'et.

 

Ellers har jeg så langt installert W8/8.1 på, fingeren i lufta, 100 maskiner siste halve året. Så du må gjerne utdype hvorfor det er vanskeligere å installere W8 enn W7.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis resten kan følge denne trenden, hadde det vært topp! Er så møkka lei av å få inn PCer med 8 som jeg må re-installere, gang etter gang.. Og Windows 8 er ikke den letteste og re-installere heller.

Pisspreik! W8 er mer stabil og kjappere en W7 over tid. Samt det er en LEK å reinstallere.

Lenke til kommentar

Hva med å fremskynde utviklingen av Windows 9 da. Det er vel en rimelig ting å forvente av Microsoft nå.

 

Jeg ønsker meg forresten en rendyrket 64-bit Windows som IKKE... JA, Ikke kan kjøre noen som helst form for 32-bit kode. Nå er det på tide at Microsoft tør å ferdiggjøre 64-bits OS-variant. Jeg driter vel i bakoverkompatibilitet fra OS'et i seg selv. Det kan jeg fint få til med virtualisering likevel. (gjelder forøvrig også 32-bits kodekjøring, virtualisert)

 

Også bør neste Windows være ryddet for all slags gammelt piss. Nå bør Microsoft også lage en annen nettleser enn IE fra bunnen av. Glem alt gammelt dilldall, og lag noe "skuddsikkert" som kun støtter moderne ting som HTML-5 også videre.

 

En annen ting som kunne vært hyggelig, det var om at programvare ikke behøvdes å innstalleres, som disse USB-minnepenn programmene kjører. Hva skal man PLANTE kode i registeret og ørten FOLDERE for? Det er så typisk windows og så gammeldags. Og ikke minst URYDDIG.

 

Kan de ikke gå igjennom BSOD-rapporteringssystemet og bygge det på nytt slik at mennesker kan lese og forstå rapportene. Kvitte seg med registeret, som sluttbruker så har jeg aldri helt sett den store nytten av å ha det ombord. Det går vel an å erstatte det med noe bedre vel?

 

Også fokusere på å gjøre alt så stabilt som mulig. Øk sikkerheten slik at ting ikke kan kødde til systemets struktur, kjøring og slikt.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis resten kan følge denne trenden, hadde det vært topp! Er så møkka lei av å få inn PCer med 8 som jeg må re-installere, gang etter gang.. Og Windows 8 er ikke den letteste og re-installere heller.

Pisspreik! W8 er mer stabil og kjappere en W7 over tid. Samt det er en LEK å reinstallere.

 

 

Merk, JEG får INN PC-er, jeg gir blaffen selv og kunne likeså brukt Windows 8 sjæl (er nok bare for lat til å reinstallere for øyeblikket) men det er KUNDER og BEDRIFTER som ikke kan fordra Windows 8 som jeg får oppdrag å installere Windows 7 hos. Jeg orker ikke bruker timevis på å overtale dem på å bruke Windows 8, gidder de å bruke penga på Windows 7, ingen problem for meg, jeg gjør bare det jeg er fortalt å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...