Gå til innhold

Derfor tar vi "selfies"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Jeg har mer tro på at selfies i de fleste tilfeller skyldes at vedkommende er særdeles oppmerksomhetssyk. De fleste av mine venner og bekjente som legger ut selfies, er også de samme som dokumenterer absolutt alt de gjør fra morgen til kveld, selv om det egentlig ikke er så veldig spennende eller unikt.

 

Vet ikke om det finnes noe statistikk på slikt, men jeg ville vel gjettet på at ca 2/3 av alle selfies som legges ut er av jenter i aldersgruppen 13-25 år, som poserer med trutmunn og iPhone foran speilet på badet sitt...

Lenke til kommentar

Jeg har mer tro på at selfies i de fleste tilfeller skyldes at vedkommende er særdeles oppmerksomhetssyk. De fleste av mine venner og bekjente som legger ut selfies, er også de samme som dokumenterer absolutt alt de gjør fra morgen til kveld, selv om det egentlig ikke er så veldig spennende eller unikt.

 

Vet ikke om det finnes noe statistikk på slikt, men jeg ville vel gjettet på at ca 2/3 av alle selfies som legges ut er av jenter i aldersgruppen 13-25 år, som poserer med trutmunn og iPhone foran speilet på badet sitt...

 

Helt enig! Det at folk tar selfies fordi man vil se sine egne ansiktsuttrykk, forklarer ikke hvorfor så mange velger å laste opp både seriøse og høyst useriøse selfies og sender de via snapchat o.l. Det gjør derimot din teori.

 

Folk som ofte tar selfies er gjerne de samme som liker å sende bilder av frokosten, lunsjen, middagen og snacksen sin til alle og enhver. Disse type mennesker har flere fellestrekk har jeg merket på min egen erfaring. Typisk fjortis holdning, oppmerksomhetssyk og usikker går for 2/3 av de. Trenger ikke en gruppe forskere og kunstnere for å innse det, selv om det kan være greit å ha et definitivt svar å gå til skulle det komme opp en diskusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...