Gå til innhold

– Nvidias helt nye GeForce kommer snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter nå med et vannkjølt 680 4Gb GTX jeg kjøpte ved release (Bortkasta penger siden den ikke kan klokken noe særlig). Tenkte å oppgradere til 8 serien når den kommer. Men hva blir egentlig nytt? Skjønte ikke så mye av "det nye" i 8 serien. Bare at den blir mer flitting til å bruke minne/ha mer minne? Veldig sugen på G-sync, så vil ikke bytte over til AMD helt ennå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter nå med et vannkjølt 680 4Gb GTX jeg kjøpte ved release (Bortkasta penger siden den ikke kan klokken noe særlig). Tenkte å oppgradere til 8 serien når den kommer. Men hva blir egentlig nytt? Skjønte ikke så mye av "det nye" i 8 serien. Bare at den blir mer flitting til å bruke minne/ha mer minne? Veldig sugen på G-sync, så vil ikke bytte over til AMD helt ennå

20nm forhåpentligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter nå med et vannkjølt 680 4Gb GTX jeg kjøpte ved release (Bortkasta penger siden den ikke kan klokken noe særlig). Tenkte å oppgradere til 8 serien når den kommer. Men hva blir egentlig nytt? Skjønte ikke så mye av "det nye" i 8 serien. Bare at den blir mer flitting til å bruke minne/ha mer minne? Veldig sugen på G-sync, så vil ikke bytte over til AMD helt ennå

 

kjörer du singel eller SLI ? hvis du kjörer single kort saa er 4gb liten vits. men skjönner ikke at du mener det ikke klokker bra. mine 2 670 klokker veldig bra i hvertfall

Lenke til kommentar

 

 

Det store spørsmålet er vel heller hvor mye av ytelsesledelsen Nvidia skal gi opp denne generasjonen?

<p>HAHA! Fantastisk å vri det på den måten. Må bare elske fanboys

Fordi?

 

Mener du potensialet blir utnyttet uten å bli hindret av markedssituasjonen?

 

Han prøver å gi inntrykk av at Nvidia alltid har hatt de skjermkortene med best ytelse og at AMD nærmer seg generasjon for generasjon. Uten å nevne at AMD har hatt de raskeste kortene og blitt tatt igjen av Nvida?

Lenke til kommentar

 

Han prøver å gi inntrykk av at Nvidia alltid har hatt de skjermkortene med best ytelse og at AMD nærmer seg generasjon for generasjon. Uten å nevne at AMD har hatt de raskeste kortene og blitt tatt igjen av Nvida?

 

Siden 2006 har Nvidia ligget foran, og AMD har tatt litt innpå dem for hver generasjon siden den gang, men det er bare en trend som har vart i 7 år og det er godt mulig 2014 vil endre på dette.

Det er nå 10 år siden AMD var ubestridt kongen på haugen, og det var kun for en generasjon der Nvidia lanserte det "legendariske" FX 5800 (som forøvrig bråkte betydelig mer enn et R9 290X i uber mode) før det spisset seg til igjen.

750Ti driter jeg i. Vil ha 880 Classy 20nm!

Vent 6 måneder du ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå 10 år siden AMD var ubestridt kongen på haugen, og det var kun for en generasjon der Nvidia lanserte det "legendariske" FX 5800 (som forøvrig bråkte betydelig mer enn et R9 290X i uber mode) før det spisset seg til igjen.

Dette er et kort jeg har i drift enda, kjøpte det høsten 2003. Jeg må nesten le litt når jeg ser hvor lite kortet og kjøleren er i forhold til dagens kort, og ikke minst hvor lite strøm det drar.

Dette var vel et kort som konkurrerte mot 9800 Pro hvis jeg ikke husker feil.

Det bråker endel, ja. Likevel er det ikke helt ekstremt siden det sjelden er på fullt, og jeg er ganske sikker på at det er stillere enn 290(X). Mulig du tenker på 5800 Ultra, som du kan høre her:

http://www.youtube.com/watch?v=qspdnAYiiug

Faktisk tror jeg også dette er stillere enn 290(X), bare virker sånn, er uansett vanskelig å sammenligne direkte.

 

 

Vent 6 måneder du

Tror du det kommer så fort? Trolig blir det 28 nm uansett da.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Han prøver å gi inntrykk av at Nvidia alltid har hatt de skjermkortene med best ytelse og at AMD nærmer seg generasjon for generasjon. Uten å nevne at AMD har hatt de raskeste kortene og blitt tatt igjen av Nvida?

Det er ikke det som er skrevet da, men hva han mente med innlegget vet jeg ikke.

 

Både AMD og NVIDIA har vunnet og tapt litt, men vil si at NVIDIA har det lengste strået, med tanke på selve GPU-arkitekturen nå i det siste. Skal vi dra inn pris blir det enda mer blandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...