Gå til innhold

TEST: ABIT IC7-MAX3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp,dette viste jeg :wink: har jo prøvd å hevde dette på forumet,og fått litt motbør så fint å få det bekreftet :D

De minneproblemene dere viser til har jeg imidlertid ikke merket noe til,jeg bruker jo dette i min minnetest.

Når det gjelder støy fra otes kjølingen er jeg heller ikke enig , da det på min maskin ikke oppleves sånn. Når jeg starter maskinen starter riktinok den vifta med et høyt turtall og da hører du den, men når maskinen er ferdig bootet så slakker denne ned hastigheten og da er den ikke lenger hørbar.

Ellers var dette en flott gjennomført test, stå på :wink:

Lenke til kommentar

hehe resten av verden tenker tøff kjøling tøff overklokking

 

er jeg den eneste som fikk med meg 4 stk s ata + 2 stk s ata + 4 stk p ata

 

kan jo koble til

2 stk rapter disc i raid 0 for os.

og 4 stk 250g sata disker i raid 0 for data lagring

og 4 stk vanlige p ata disker.

snakk om lagrings kapasitet

 

 

MR_t

 

:cry: jeg :o vil :roll: ha :o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Må si kortet ser veldig fristende ut til mitt neste pc prosjekt, utpå nyåret en gang. :D Finnes det noe tilsvarende kort for SocketA, evt Amd 64? (husker ikke navnet på socket'n) :shrug:

Lenke til kommentar

tja jeg har en gammel p3 700 pc.

den gjør jobben sin. men den begynner å trekke på årene,

i begynnelsen av neste år så skal jeg bygge meg en ny pc,

å med mindre det kommer et hovedkort til amd som en kan pakke så mange harddisker på så komme jeg til å kjøpe dette

 

MR_T

Lenke til kommentar
Endelig er det noen som tør å tenke nytt her også. Vi konstaterer med glede at seriell- og parallellportene er borte, og håper dette blir et langt mer vanlig syn i fremtiden.

 

Er dere imot parallellporter og seriellporter? En mye bedre løsning hadde vert å laget en utgang på HK for dette, og en kabel med en brakett på (AT-løsning). Så kunne de som ville kople på denne.

 

Dette blir brukt på den ene serieporten på mitt Asus p4C800-e Deluxe HK, og er fornøyd med det. Mye bedre enn USB overgang. Jo mer som er internt, jo bedre.

Lenke til kommentar

Når det gjelder behovet for parallelport (eller seriellport) er dette selvsagt noe som varierer fra person til person. Men før eller senere må verden gå videre, og da er det bra at noen går foran med et "godt eksempel".

 

:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

 

Sorry for mange smilies, men kunne umulig sagt meg mer enig.

 

Er en meget god artikkel dere har fått til om kortet. Sikle etter det kortet. Bare trist at det er til "feil" prosessor.

 

Testet dere å ta vekk den aktive kjølingen til mosfets? Omtrent alle kort kjører uten hverken aktiv eller passiv kjøling der, så dette kortet burde da også klare seg uten viftekjøleren...?

Lenke til kommentar

Den ble forsøkt tatt av ja. Den er festet med endel "pinner" som står i hull på hovedkortet, pluss to skruer. De skruene må man uansett ta ut, da de samme hullene brukes når man fester hovedkortet til platen i kabinettet. Viften får strøm gjennom en standard viftekontakt. Det er mulig å overvåke temperaturen på MOSFET-brikkene i BIOS. Man må selvsagt regne med dårligere overklokkingsegenkaper, men vi gjorde ikke tester av forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...