Gå til innhold

Netflix vil ikke få offline-avspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Aldri" er veldig lenge. Jeg vil formode at tjenester som Spotify også ønsker en bit av "videokaka". De har offline-tjeneste, så da gjelder kanskje uttrykket: "Man skal aldri si aldri"?

Men de fleste er vel online uansett. Man trenger kanskje bare litt større buffer, så man har litt å gå på når det er hikke hos "internettleverandøren".

Lenke til kommentar

Typisk tull funnet opp av advokater. Samme grunnen til hvorfor synkronisert global lansering av filmer kommer ikke til å skje, mest sannsynligvis noensinne. Selv om folk kommer til å forbigå alle tekniske metodene som skal liksom "beskytte" innholdet som bare det, og de samme fokene er også villig å betale en god del for å få topp kvalitet, til rett tid, og i den formaten de ønsker.

Igjen, kommer ikke til å skje.

 

Tror psykologer får tenke på dette her, om ikke diagnosen "paranoid kopirettighetsbeskyttelse" skal føres inn i fagfeltet deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge det tar for en eller annen smarting å lage et "lettvindt" program dedikert til alle formater som Netflix har, og tar opp direkte fra feeden de sender ut.

Vet dog at det finnes opptaksprogrammer der ute, men de er jo alle sammen møysommelige å bruke.

Syns netflix gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å avfeie en slik programløsning.

Og frankly, jeg reiser ned til afrika en gang i kvartalet, er der i to uker og reiser hjem. For meg hadde det vært ypperlig med en offline løsning, istedenfor å belage meg på at hotellene der nede har godt nok nett (det har de *ikke*), eller for den saks skyld måtte bruke tredjepartsprogrammer for å streame en film, mens jeg tar opp.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge det tar for en eller annen smarting å lage et "lettvindt" program dedikert til alle formater som Netflix har, og tar opp direkte fra feeden de sender ut.

 

Vet dog at det finnes opptaksprogrammer der ute, men de er jo alle sammen møysommelige å bruke.

 

Syns netflix gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å avfeie en slik programløsning.

 

Og frankly, jeg reiser ned til afrika en gang i kvartalet, er der i to uker og reiser hjem. For meg hadde det vært ypperlig med en offline løsning, istedenfor å belage meg på at hotellene der nede har godt nok nett (det har de *ikke*), eller for den saks skyld måtte bruke tredjepartsprogrammer for å streame en film, mens jeg tar opp.

 

Screencapture med OBS på veldig høy bitrate skulle vel fungere antar jeg :)

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å skje... Og vi kommer aaaaaldri til å trenge mer enn 640MB RAM...

Hehe, tror faktisk det var snakk om **K**B (som i KiloBit) ^.^ Gutten selv påstår jo hardnakket han aldri har sagt det da.. :-P

 

 

Ser ingen grunner til å benytte meg av Netflix. Jeg gjentar, ingen.

Helt tydelig at du ikke reiser hvertfall. For hadde du sett på TV kanaler på et hotell i Luanda (Angola), hadde NetFlix *lett* vært en åpenbar løsning på en kjedelig dag, tatt i betraktning at de hadde hatt en offline mulighet. LETT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Helt tydelig at du ikke reiser hvertfall. For hadde du sett på TV kanaler på et hotell i Luanda (Angola), hadde NetFlix *lett* vært en åpenbar løsning på en kjedelig dag, tatt i betraktning at de hadde hatt en offline mulighet. LETT.

 

 

Lagrer mine filmer på min iPad via VLCstreamer, så jeg kan se de på reiser. Flere filmer har jeg på min Androidtelefon sine minnekort...

 

Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Vel det var siste spikeren i kista.

Kommer til å si opp netflix avtalen min senere i dag.

 

Ønsker ikke å støtte firmaer som ikke har baller til å kjempe mot opphavsrettighet haverne for å skape ett bedre miljø for sine forbrukere.

 

Da blir det spotify, plex (for piratfilmene) og viaplay framover. Netflix har så dårlig utvalg uansett, og ja jeg vet man kan bruke dns og få amerikansk utvalg. men det kræsjer med streamingen fra. tv leverandøren min og skaper bare hodepine.

 

Skulle tro vi fremdeles levde på 90tallet.

Lenke til kommentar

Vel det var siste spikeren i kista.

Kommer til å si opp netflix avtalen min senere i dag.

 

Ønsker ikke å støtte firmaer som ikke har baller til å kjempe mot opphavsrettighet haverne for å skape ett bedre miljø for sine forbrukere.

 

Da blir det spotify, plex (for piratfilmene) og viaplay framover. Netflix har så dårlig utvalg uansett, og ja jeg vet man kan bruke dns og få amerikansk utvalg. men det kræsjer med streamingen fra. tv leverandøren min og skaper bare hodepine.

 

Skulle tro vi fremdeles levde på 90tallet.

 

forøvrig fungerer plex genialt for å lagre filmene lokalt på ipad (enkel trykk og filmene blir omkodet og lagret), samt dele arkivet sitt mellom venner. kan enkelt streame 1080P bluray fra venner i england.

Lenke til kommentar

 

 

 

Helt tydelig at du ikke reiser hvertfall. For hadde du sett på TV kanaler på et hotell i Luanda (Angola), hadde NetFlix *lett* vært en åpenbar løsning på en kjedelig dag, tatt i betraktning at de hadde hatt en offline mulighet. LETT.

 

 

Lagrer mine filmer på min iPad via VLCstreamer, så jeg kan se de på reiser. Flere filmer har jeg på min Androidtelefon sine minnekort...

 

Prøv igjen.

 

Jeg prøver igjen:

VLCStreamer er *ikke* netflix. Og netflix er *ikke* VLCStreamer. Jobblaptopen har bare enn så mange programmer jeg kan installere før det blir fyfy.

 

Har ikke iPad, så den biten er uaktuell. Står basicly igjen med en Android tlf (Note II) som jeg kan se filmer på. Igjen slår nok en gang Netflix appen til, og jeg får ikke lagret det lokalt på tlf. Ergo laste ned, som er lik masse tid til tull jeg egentlig ikke har tid til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

 

Helt tydelig at du ikke reiser hvertfall. For hadde du sett på TV kanaler på et hotell i Luanda (Angola), hadde NetFlix *lett* vært en åpenbar løsning på en kjedelig dag, tatt i betraktning at de hadde hatt en offline mulighet. LETT.

 

 

Lagrer mine filmer på min iPad via VLCstreamer, så jeg kan se de på reiser. Flere filmer har jeg på min Androidtelefon sine minnekort...

 

Prøv igjen.

 

Jeg prøver igjen:

VLCStreamer er *ikke* netflix. Og netflix er *ikke* VLCStreamer. Jobblaptopen har bare enn så mange programmer jeg kan installere før det blir fyfy.

 

Har ikke iPad, så den biten er uaktuell. Står basicly igjen med en Android tlf (Note II) som jeg kan se filmer på. Igjen slår nok en gang Netflix appen til, og jeg får ikke lagret det lokalt på tlf. Ergo laste ned, som er lik masse tid til tull jeg egentlig ikke har tid til.

 

 

Vel har du tid til å streame film via netflix, så har du også tid til å laste ned.

 

Jeg spør etter en grunn til å bruke netflix. Det må være en grunn som jeg ikke kan løse på en enklere eller gratis måte. Så langt har der ikke kommet noen grunner eller argumenter som gjør at jeg vil bruke netflix.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Helt tydelig at du ikke reiser hvertfall. For hadde du sett på TV kanaler på et hotell i Luanda (Angola), hadde NetFlix *lett* vært en åpenbar løsning på en kjedelig dag, tatt i betraktning at de hadde hatt en offline mulighet. LETT.

 

 

Lagrer mine filmer på min iPad via VLCstreamer, så jeg kan se de på reiser. Flere filmer har jeg på min Androidtelefon sine minnekort...

 

Prøv igjen.

 

Jeg prøver igjen:

VLCStreamer er *ikke* netflix. Og netflix er *ikke* VLCStreamer. Jobblaptopen har bare enn så mange programmer jeg kan installere før det blir fyfy.

 

Har ikke iPad, så den biten er uaktuell. Står basicly igjen med en Android tlf (Note II) som jeg kan se filmer på. Igjen slår nok en gang Netflix appen til, og jeg får ikke lagret det lokalt på tlf. Ergo laste ned, som er lik masse tid til tull jeg egentlig ikke har tid til.

 

 

Vel har du tid til å streame film via netflix, så har du også tid til å laste ned.

 

Jeg spør etter en grunn til å bruke netflix. Det må være en grunn som jeg ikke kan løse på en enklere eller gratis måte. Så langt har der ikke kommet noen grunner eller argumenter som gjør at jeg vil bruke netflix.

 

Og som jeg sa istad, så har du helt tydelig ikke vært i Afrika. Da hadde du aldri skrevet eller til og med antydet at det er hastighet nok for å laste ned noe som helst. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Derfor LAGRER jeg filmene på iPadden, svarte jeg. Jeg har flere filmer med på minnekort skrev jeg også, så da trenger jeg ikke kontakt med nettet.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Derfor LAGRER jeg filmene på iPadden, svarte jeg. Jeg har flere filmer med på minnekort skrev jeg også, så da trenger jeg ikke kontakt med nettet.

Tror jeg du misforstår meg. Hele poenget med å ha netflix/HBO/Viaplay for meg, er for å slippe å laste ned filmer pirat. Jeg ville helst også sluppet å "ta opp" skjermen via en tredjeparts programvare. Er for mye styr, som jeg ikke gidder.

 

Ser på det litt som å måtte laste ned et spill på nytt når jeg logger på steam f.eks. Dette vil jo ikke si at jeg nødvendigvis er interessert i å laste ned spillet ulovlig forde.

Lenke til kommentar

 

Kommer aldri til å skje... Og vi kommer aaaaaldri til å trenge mer enn 640MB RAM...

Hehe, tror faktisk det var snakk om **K**B (som i KiloBit) ^.^ Gutten selv påstår jo hardnakket han aldri har sagt det da.. :-P

Ai da - ja, det var 640k, og jeg er gammel nok til å huske det godt.

Dog 640 k BYTE, ikke bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...