Gå til innhold

Nordmenn skal regissere ny Netflix-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Bedre å ha på dvd

Hva med å komme med noen argumenter?

 

Er enig, strømming er framtida. Det er enklere, tar mindre plass, mindre søppel, koster mindre for forbrukerne, er tilgjengelig på alle plattformer, krever ikke drev, kan ikke ødelegges and so on...

Godt mulig strømming er fremtiden, men det hjelper fint lite når det ikke er tilgjengelig. Hva hjelper det å abonnere på Netflix, når du ikke har mulighet til å se på noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Strømming er framtida, uansett hvor mye industrien heller vil selge DVD-er. Heia Netflix!

 

Bedre å ha på dvd

Kva med HD-kvalitet? Meiner du "DVD og Blu-ray"?

 

Det er faktisk slik at fysiske medium enno har betydelege fordelar. Ein unngår problem som ustabil tilkopling til server. Viss straumen går, og ein absolutt vil sjå på film, kan ein bruke laptop. Heldigvis skjer ikkje slike ting så ofte, men likevel verdt å merke seg.

 

Eg meiner at strøyming er framtida (for tv-seriar i alle fall), men fysiske medium vil nok eksistere i overskuelege (i alle fall blant filmentusiastar).

Lenke til kommentar

Skjer ikkje så ofte der eg der bur heller, men det skjer ein gong iblant, og det er irriterande når det først skjer den eine gongen ca. annan kvart år, sjølv om det er sjeldan. Hugs at vi bur i eit langstrakt land der mange folk framleis bur på landet.

 

Mange plassar på landet er fibertilkoplinga fantastisk, men tre kan framleis falle over høgspentnett når det er skikkeleg uvær, og då hjelper fiberkabelen veldig lite.

 

Det er meir sannsynleg at internett-tilkoplinga sviktar, og då er det greitt greitt å ha nokre Blu-ray-ar i reserve, men det skjer veldig sjeldan.

Lenke til kommentar

 

Når er det ikke tilgjengelig? Jeg skjønner ikke hva du mener...

 

Tregt nett, eller hvis du er på et sted der nettet er lite tilgjengelig. Skal jeg på en flytur til USA, kommer jeg ikke langt med å se på Netflix på flyturen. Men hvis jeg har filmen eller serien lokalt lagret, kan jeg se den hvor jeg vil se den.

 

Du har jo også problemet med at du ikke eier filmen. Senest nå etter nyttår ble masse innhold fjernet fra Netflix, og da kan du plutselig ikke se det lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kva med HD-kvalitet? Meiner du "DVD og Blu-ray"?

 

Det er faktisk slik at fysiske medium enno har betydelege fordelar. Ein unngår problem som ustabil tilkopling til server. Viss straumen går, og ein absolutt vil sjå på film, kan ein bruke laptop. Heldigvis skjer ikkje slike ting så ofte, men likevel verdt å merke seg.

 

Eg meiner at strøyming er framtida (for tv-seriar i alle fall), men fysiske medium vil nok eksistere i overskuelege (i alle fall blant filmentusiastar).

Hyggeligst å ha det på dvd i dvd samlinga. Har aldri hatt noe sansen for det derre nettflix greiene

Lenke til kommentar

 

Tregt nett, eller hvis du er på et sted der nettet er lite tilgjengelig. Skal jeg på en flytur til USA, kommer jeg ikke langt med å se på Netflix på flyturen. Men hvis jeg har filmen eller serien lokalt lagret, kan jeg se den hvor jeg vil se den.

 

Du har jo også problemet med at du ikke eier filmen. Senest nå etter nyttår ble masse innhold fjernet fra Netflix, og da kan du plutselig ikke se det lenger.

 

Nå må du huske at jeg skrev framtiden... Ja, du har rett - man får ikke sett på netflix de fire gangene i året man er ute å flyr. Og med pengene du sparer på å ikke kjøpe 1000 DVD-er kan du kjøpe deg bedre nett, så slipper du å klage på at det er tregt.

 

Og det er fortsatt tusenvis av titler på Netflix, enda mer på den amerikanske versjonen (som er heller lett å få tak i) så man har nok av ting å se på.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Strømming er framtida, uansett hvor mye industrien heller vil selge DVD-er. Heia Netflix!

 

Bedre å ha på dvd

Hvordan er det å ha en DVD bedre enn å bruke f.eks netflix?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er jo åpenbart, nettflix er bare noe tull. Bedre å ha dvd i dvd samlinga

 

Kjempe bra argument.. HVORFOR er Nettflix noe "tull"? Du har jo åpenbart ikke brukt der dersom du mener det.. :thumbdown:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

Bedre å ha på dvd

Hva med å komme med noen argumenter?

 

Er enig, strømming er framtida. Det er enklere, tar mindre plass, mindre søppel, koster mindre for forbrukerne, er tilgjengelig på alle plattformer, krever ikke drev, kan ikke ødelegges and so on...

Netflix er da ikke tilgjengelig på Linux?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Kjempe bra argument.. HVORFOR er Nettflix noe "tull"? Du har jo åpenbart ikke brukt der dersom du mener det.. :thumbdown:

Har prøvd det før, om jeg vil se noe digitalt laster jeg det ned en annen plass gratis, ellers vil jeg ha filmer og serier på dvd i dvd samlinga mi. Jeg har råd til det, nettflix er for dem som bare vil se en film en gang og ikke se den igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...