Gå til innhold

Med Jump slår du to fluer i en smekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så poenget er at man skal spare kabelrot og at den ser pen ut? Jeg tror ikke den sparer så mye kabelrot egentlig. Den består jo av 2 dingser og 2 kabler selv.

 

- 110/230V - 5V USB adapter

- fastmontert kabel

- Batteribank

- fastmontert kabel

 

Den var ikke så veldig stygg, men er det det den skal selge på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at det er en som sier at det jo ikke holder til en lading en gang.

 

Hvordan fungerer slike eksterne batteribokser egentlig? Er det slik at disse 800 mAh må overstige mAh-satsen på mobilbatteriet før det blir noe særlig overskudd over på mobilsiden?

 

Altså er mAh-måleenheten slik å forstå at man har "en kar med vann" og et annet "kar med vann", og koble slange i mellom. Eller må jeg tenke med en annerledes type analogi her?

Lenke til kommentar

Ser at det er en som sier at det jo ikke holder til en lading en gang.

 

Hvordan fungerer slike eksterne batteribokser egentlig? Er det slik at disse 800 mAh må overstige mAh-satsen på mobilbatteriet før det blir noe særlig overskudd over på mobilsiden?

 

Altså er mAh-måleenheten slik å forstå at man har "en kar med vann" og et annet "kar med vann", og koble slange i mellom. Eller må jeg tenke med en annerledes type analogi her?

 

Den analogien passer egentlig ganske greit, noe som betyr at et 800mha batteri bare vil kunne fungere som nødlader for de fleste. Den vil kunne gi deg noen timer ekstra men om du har en high end telefon så vil den ikke kunne levere i nærheten av det et ekstra mobilbatteri ville kunnet (nå har det seg slik at de fleste high end telefoner ikke kan skifte batteri, men jeg håper forklaringen er god nok)

 

Enkleste måten man kan regne ut ekstratid fra en batteribank blir vel å se hvor lenge T man kan kjøre med batteriet som er i telefonen. Deretter dele T med antall mha som telefonbatteriet har, la oss kalle det A og resultatet R. Man kan da ta og dele mha som batteribanken har på R for å få hvir mange timer ekstra den potensielt kan gi deg.

 

Nå er ikke dette helt nøyaktig, men det vil gi deg en pekepinne på hvor effektiv batteribanken ville vært på din telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...