Gå til innhold

Pass deg for Google+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makan til dårlig privacy skal man se lenge etter.

 

Har selv tenkt til å sette opp egen e-postserver snart, begynner å bli lei av Gmail :p

 

Øh, åkei.

 

Folk du ikke kjenner kan sende deg en e-post, og de får ikke vite den faktiske e-post-adressen din før du selv velger å svare på den?

 

Fra et privacy-ståsted, så ser jeg ingen problemer med måten dette er løst på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mulig jeg er tjukk i huet, men jeg klarer ikke finne denne funksjonen.

Nå kjenner ikke jeg deg, men jeg tror ikke du er tjukk i hue. Jeg fant det jeg tror jeg funksjonen under Innstillinger i Gmail og så står det i linje 9 fra toppen i Generelt-fanen "Send e-post via Google+:" Og så skal man velge hvem som kan sende deg e-post.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som er problemet, er ikke slik at epost adressen er noe mer synlig eller tilgjengelig for andre enn den er i dag.

 

Tror ikke det er ute enda

Jeg fant og slo den av hos meg under de generelle gmail innstillingene, siden jeg ikke er spesielt aktiv på G+.

 

Edit: var vist alt svart på ;)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som er problemet, er ikke slik at epost adressen er noe mer synlig eller tilgjengelig for andre enn den er i dag.

Jeg vet ikke hvordan det er på Google+ da jeg ikke bruker det, men om det er mulig å masseutsende/hente e-poster fra mange brukere (f. eks som har X i sin circle) så er det mer tilgjengelig enn om det står på din hjemmeside og diverse forum. At noen jeg kjenner finner min e-post via en Google+ er ikke problemet, men at man kan få spam/reklame via noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er på Google+ da jeg ikke bruker det, men om det er mulig å masseutsende/hente e-poster fra mange brukere (f. eks som har X i sin circle) så er det mer tilgjengelig enn om det står på din hjemmeside og diverse forum. At noen jeg kjenner finner min e-post via en Google+ er ikke problemet, men at man kan få spam/reklame via noe slikt.

Denne funksjonen gjør ikke e-post adressen din synlig med mindre du selv sender den personen en epost, eneste som er nytt er at meldinger fra Google+ vil havne i en mappe som er tilgjengelig fra gmail innboksen. Med mindre man velger og slå det av, hvem som skal kunne sende deg meldinger via Google+ siden din kan du også selv velge (alle, kun kretser eller ingen).

 

Så det blir ikke mulig og hente ut epost adresser fra Google+ brukere sine sider.

 

Målet er selvsagt og få litt mer trafikk i Google+ tjenesten, men det kan også være en nyttig funksjon og så lenge den er valgfri, så er det bare positivt i mine øyne. Og om de ikke hadde slått slike tjenester på som standard innstillinger, så ville nok heller ingen noen gang ha kjent til dem.

Endret av esoteric
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne funksjonen gjør ikke e-post adressen din synlig med mindre du selv sender den personen en epost, eneste som er nytt er at meldinger fra Google+ vil havne i en mappe som er tilgjengelig fra gmail innboksen. Med mindre man velger og slå det av, hvem som skal kunne sende deg meldinger via Google+ siden din kan du også selv velge (alle, kun kretser eller ingen).

 

Så det blir ikke mulig og hente ut epost adresser fra Google+ brukere sine sider.

 

Målet er selvsagt og få litt mer trafikk i Google+ tjenesten, men det kan også være en nyttig funksjon og så lenge den er valgfri, så er det bare positivt i mine øyne. Og om de ikke hadde slått slike tjenester på som standard innstillinger, så ville nok heller ingen noen gang ha kjent til dem.

Oki, takk for godt svar. Da ser jeg egentlig heller ikke det store problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne funksjonen gjør ikke e-post adressen din synlig med mindre du selv sender den personen en epost, eneste som er nytt er at meldinger fra Google+ vil havne i en mappe som er tilgjengelig fra gmail innboksen. Med mindre man velger og slå det av, hvem som skal kunne sende deg meldinger via Google+ siden din kan du også selv velge (alle, kun kretser eller ingen).

 

Så det blir ikke mulig og hente ut epost adresser fra Google+ brukere sine sider.

 

Målet er selvsagt og få litt mer trafikk i Google+ tjenesten, men det kan også være en nyttig funksjon og så lenge den er valgfri, så er det bare positivt i mine øyne. Og om de ikke hadde slått slike tjenester på som standard innstillinger, så ville nok heller ingen noen gang ha kjent til dem.

Føler fremdeles at det er et problem med det.. selv om de ikke kan se emailen din før du svarer forandrer ikke greia med at de kan fremdeles spamme deg med meldinger så syns ikke dette er så gøy jeg :¤

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor?

Spør du meg virkelig om det?

Seriøst, Winza?

 

Er du virkelig på et slikt nivå, så langt over oss andre her, at du ikke kan nedverdige deg til, på oppfordring, å utdype en påstand du har fremsatt? Eller er det bare et universelt opplest og vedtatt faktum at Google+ suger, hvilket rett og slett bare ikke trenger noen forklaring?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Seriøst, Winza?

 

Er du virkelig på et slikt nivå, så langt over oss andre her, at du ikke kan nedverdige deg til, på oppfordring, å utdype en påstand du har fremsatt? Eller er det bare et universelt opplest og vedtatt faktum at Google+ suger, hvilket rett og slett bare ikke trenger noen forklaring?

Jeg skal ikke måtte forklare for noen hvorfor google + suger, alle som har vært innom youtube de siste 3 månedene vet nøyaktig hvorfor det suger så kraftig...

Lenke til kommentar

Føler fremdeles at det er et problem med det.. selv om de ikke kan se emailen din før du svarer forandrer ikke greia med at de kan fremdeles spamme deg med meldinger så syns ikke dette er så gøy jeg :¤

Jeg ser fortsatt ikke problemet. Om du ikke syntes det er så gøy, så er det vel bare og ikke bruke det?

 

Og om meldinger på G+ ikke plager deg den dag i dag, så vil du nok ikke merke noen forskjell nå heller. I og med at jeg ikke er aktiv på G+ får jeg ingen meldinger derfra heller, men dersom noen forsøkte komme i kontakt med meg på G+, så syntes jeg jo det er greit og kunne få vite om det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...