Gå til innhold

Her er Plextors nye SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydelig at dette er en M.2 formats-SSD som står montert i et adapterkort. Synes det er litt snedig at dette ikke er nevnt i artikkelen. Kan gjerne tenke meg at den kan komme til å bli solgt både med og uten dette adapterkortet - foreløpig ser det ut til at flere og flere laptoper kommer til å komme med M.2-porten.

 

Nå trenger vi bare det samme på hovedkort til stasjonære maskiner, kanskje som en mindre invasiv sak på baksiden av kortet (med tilhørende cutout på kabinettet for tilgang) og vi kan begynne å ta slike nyheter som forbrukernytt ikke som en "se hva de har funnet på å slippe nå"-artikkel uten pris eller dato i sikte ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke ødelagt utseenet på PCen for denne :p

 

Hvordan i all verden ødelegger denne utseendet?

 

De fleste PC'er vil ikke tittes på fra baksiden, så det er kun om du har vindu på kabinettet. Da er det dessuten lett å "gjemme" denne i nederste slot tilgjengelig, ved siden av PSU'en eller om PSU'en er annet sted, så blir det nærmest bunnen av kabinettet.

 

Dessuten slipper du kabler, slik du ellers ville hatt på en standard SSD, så i realiteten vil den være mindre forstyrrende enn slike.

 

Om du plages så ille, er det vel bare å lime på noen LED-striper, så du får "horelys" i valgfri farge på den. :-D

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Den PCBen er omtrent det minst plasseffektive jeg har sett noen gang. Kunne sikkert vært halvparten så lang uten at det hadde vært et problem, og jo mindre den er fysisk, jo billigere er den å produsere - i tillegg til at den påvirker luftflyten. Ser for meg at et skjermkort plassert rett bak lider unødvendig mye.

 

Enig men det er vel for de med pølsefingre skal kunne montere slike. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare ikke for det, men innstikkskort som dette blir for meg for mye 80-talls og spesielt må jeg bemerke, dette kortet var ikke noe vakkert. Designer kretskort selv og slik ting er plassert på kortet her skjærer det i øynene, ikke noe står på linje men mye random plassering. Og som mange bemerker her, kortet er jo mye større enn de behøver.
Det får ikke hjelpe at PCen kanskje kan last inn filer "litt" kjappere...

Og da har jeg ikke nevnt 70-tallet og Apple II som var den første "PC" jeg brukte som hadde innstikkskort.. Vel var det praktisk med en "PC" som hadde slike muligheter da den kunne brukes til mye mer enn andre maskiner på den tiden, men at hver ting en skulle koble til hadde et innstikkskort var jo egentlig forferdelig.

Så jeg sier "Nei takk" og ønsker meg heller et hovedkort med 256G SSD innebygget, eller plass på hovedkortet til dette små kortet på bildet som er den egentlige SSDen. Da kan også hastigheten mot CPU optimaliseres med færre begrensninger.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Kan bare ikke for det, men innstikkskort som dette blir for meg for mye 80-talls og spesielt må jeg bemerke, dette kortet var ikke noe vakkert. Designer kretskort selv og slik ting er plassert på kortet her skjærer det i øynene, ikke noe står på linje men mye random plassering. Og som mange bemerker her, kortet er jo mye større enn de behøver.

Det får ikke hjelpe at PCen kanskje kan last inn filer "litt" kjappere...

 

Og da har jeg ikke nevnt 70-tallet og Apple II som var den første "PC" jeg brukte som hadde innstikkskort.. Vel var det praktisk med en "PC" som hadde slike muligheter da den kunne brukes til mye mer enn andre maskiner på den tiden, men at hver ting en skulle koble til hadde et innstikkskort var jo egentlig forferdelig.

 

Så jeg sier "Nei takk" og ønsker meg heller et hovedkort med 256G SSD innebygget, eller plass på hovedkortet til dette små kortet på bildet som er den egentlige SSDen. Da kan også hastigheten mot CPU optimaliseres med færre begrensninger.

 

Hvorfor i huleste er det ille?

 

Er det ikke akkurat derfor stasjonære maskiner er så kjekt? Istedenfor å bytte hele maskinen når man skal gjøre en oppgradering kan man sette inn passende kort etter ønsket pris og ytelse. Det vil bare være dumt å bli låst til å ha en treg SSD montert på hovedkortet.

 

Hvis maskinen din absolutt skal være så vakker så står du fritt til å putte det inn i et kabinett uten vindu eller kjøpe deg en mac.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden ødelegger denne utseendet?

 

De fleste PC'er vil ikke tittes på fra baksiden, så det er kun om du har vindu på kabinettet. Da er det dessuten lett å "gjemme" denne i nederste slot tilgjengelig, ved siden av PSU'en eller om PSU'en er annet sted, så blir det nærmest bunnen av kabinettet.

 

Dessuten slipper du kabler, slik du ellers ville hatt på en standard SSD, så i realiteten vil den være mindre forstyrrende enn slike.

 

Om du plages så ille, er det vel bare å lime på noen LED-striper, så du får "horelys" i valgfri farge på den. :-D

 

Smak og behag ;) Jeg liker at ting ser bra ut i PCen, siden jeg alltid tar en titt siden den står på bordet med vindu. LED striper kan også lett ødelegge utseenet.. folk syntes det er fint med overkill, jeg gjør ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...