Gå til innhold

CES 2014: Dette er Kaveri, AMDs viktigste prosessor på årevis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje lurt å påpeke at Kaveri produseres med 28 nm produksjonsteknikk , Carizzo som er neste generasjon lover også en god del forbedringer på Kaveri og vil trolig komme ned på 20nm.

Det er uansett soleklart at Amd må forte seg ned på lavere produksjonsteknikk, problemet ligger dog i fabrikantene som ikke har greid å få til dette enda ( Intel er jo unntaket ).

Lenke til kommentar

 

Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia.

 

GPU'ene deres bråker ikke.

å jo da. det er gpuen og ikke vifta som bråker.

 

dere har alle bare misforstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia.

 

GPU'ene deres bråker ikke.

Han snakker kanskje om referansekjølerne på R9 290(X). Disse er ikke så gode i forhold til de man nå får fra MSI, GGBT og Asus.

Lenke til kommentar

 

Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia.

 

GPU'ene deres bråker ikke.

Jo det gjør de, men hvem bruker stock cpu kjøler uansett? :)

Lenke til kommentar

 

 

Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia.

 

GPU'ene deres bråker ikke.

Jo det gjør de, men hvem bruker stock cpu kjøler uansett? :)

Nei det gjør de ikke, GPU'ene lager ikke lyd.

Lenke til kommentar

Kunne også tenke meg at AMD hadde fjernet GPU-delen, og brukt hele arealet på CPU i stedet for en APU.

Hadde vært gøy å se hvordan en slik CPU hadde gjort seg mot Intel sine...dårligere antar jeg, men hvor mye? =)

 

En god del...

Ta en titt på FX cpu'ene. Selv på svært høy hastighet så er ytelsen langt ifra god nok til å slå Cpu'ene til Intel.

Lenke til kommentar

 

 

Kunne også tenke meg at AMD hadde fjernet GPU-delen, og brukt hele arealet på CPU i stedet for en APU.

Hadde vært gøy å se hvordan en slik CPU hadde gjort seg mot Intel sine...dårligere antar jeg, men hvor mye? =)

En god del...

Ta en titt på FX cpu'ene. Selv på svært høy hastighet så er ytelsen langt ifra god nok til å slå Cpu'ene til Intel.

Er det ikke snakk om Steamroller arkitektur på Kaveri prosessorene? AMD lovet ihvertfall langt høyere entrådsytelse iforhold til Piledriver som FX er basert på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...