Gå til innhold

The Pirate Bay går så det suser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill: Steam og Origin

Musikk: Spotify

Film/Serier: Bukta

 

Tallene dere kommer med er intet sjokk, da alt unntatt Film/Serier har et meget godt digitalt utvalg. Eneste negative med spill på steam f.eks er priser på nytitler, og spotify sin mangel på lossless (dette kommer vel). Netflix har nok satt en stor demper på piratkopieringen, spesielt av filmer eldre enn 2010, men enn så lenge, er bukta eneste gode tilbyder.

 

Jeg snakker nok ikke bare for meg selv, når jeg sier at jeg bruker over snittet på filmer på blu-ray, fordi jeg laster de ned, da norsk release kommer 4-5mnd i de verste tilfellene etterpå, er filmen god, kjøpes den, er den ikke, ligger den bare på maskinen og blir ikke kjøpt fysisk.

 

Hadde vi fått en MKV butikk, men 100% like filer fra en blu-ray til 49 kroner per film på en size på 50GB, hadde jeg ikke kjøpt 1 plate igjen. Inntil da, bukta -> evt. fysisk blu-ray...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Spill: Steam og Origin

Musikk: Spotify

Film/Serier: Bukta

 

Tallene dere kommer med er intet sjokk, da alt unntatt Film/Serier har et meget godt digitalt utvalg. Eneste negative med spill på steam f.eks er priser på nytitler, og spotify sin mangel på lossless (dette kommer vel). Netflix har nok satt en stor demper på piratkopieringen, spesielt av filmer eldre enn 2010, men enn så lenge, er bukta eneste gode tilbyder.

 

Jeg snakker nok ikke bare for meg selv, når jeg sier at jeg bruker over snittet på filmer på blu-ray, fordi jeg laster de ned, da norsk release kommer 4-5mnd i de verste tilfellene etterpå, er filmen god, kjøpes den, er den ikke, ligger den bare på maskinen og blir ikke kjøpt fysisk.

 

Hadde vi fått en MKV butikk, men 100% like filer fra en blu-ray til 49 kroner per film på en size på 50GB, hadde jeg ikke kjøpt 1 plate igjen. Inntil da, bukta -> evt. fysisk blu-ray...

 

100% enig.

Kan ikke huske sist jeg lastet ned spill eller musikk ulovlig. Når det kommer til film\serier er det så utrolig mye lettere å ta seg en svømmetur i bukta, kontra det og måtte ha 5 forskjellige abonnementer på div streamingtjenester for et akseptabel utvalg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig. Sånn jeg ser det gir TV- og filmindustrien incentiver til å laste ned illegalt. Om de virkelig ønsker å få betalt for det de lager, så må de i det minste gjøre produktene tilgjengelig samtidig som det blir lagt ut TPB. Hvorfor skal man vente flere måneder for å få sett sesongpremieren av favorittserien på norsk TV, når man helt gratis, og nærmest uten risiko, kan laste den ned noen timer etter den har hatt premiere i produksjonslandet? Det har blitt en klisje å si at TV- og filmindustrien har en utdatert forretningsstruktur, men det er helt sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det vi må gjøre for å klare å få bransjen til å ta filmer/serier seriøst?

 

Det virker bare inkompetent å la det være ett så stort hull i medieindustrien som det det er nå, med dårlig kvalitet på Netflix, dårlig utvalg på HBO, og alt annet blir for lite til å kunne konkurrere. Hvor vanskelig kan det være?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye TPB.

 

Selv lover jeg å holde meg til fildeling livet ut. Jeg er enda ikke korrumpert av Spotify eller Netflix.

 

Jeg bidrar ikke til at kapitalistiske overvåkingskåte monopol-selskaper tar kontroll over vår kultur.

 

Jeg er ikke betalingsuvillig. Jeg bidrar også med faste donasjoner til prosjekter. Men jeg krever fri kultur.

Endret av risotto77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spotify har store hull i diskografier og holder seg for det meste til kjente navn, det holder ikke for unge folk idag. Steam og Origin fungerer greit så lenge, men det er mange som ønsker å stikke kjepper i hjulene ved å fylle på lag med lag av drm (gfwl, uplay, social club). I det siste har jeg gått tilbake til piratkopiering nettopp på grunn av flere kjøpte spill har blitt ødelagt av alt dette, man får ikke spillt de offline fordi drm krever online sign in hver gang, systemet fungerer ikke selv ved online sign in. Ja særlig gfwl er noe av det jævligste jeg har vært borti.

 

I kategorien film og tv-serier finnes det ikke noe alternativ. Lag en nettbutikk som nevnt med mkv-filer så har de værtfall distribusjon som gir mulighet for å ta betalt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...