Gå til innhold

«The Simpsons»-pirat idømt gigantisk erstatningssum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Hadde vært interessant å visst om han har mottatt noen DMCA-forespørsler og hvordan han har håndtert disse, samt om linkene til de eksterne filene var lagt til av brukerne eller siden selv. Med dagens lovverk tror jeg man i det minste sånn rent juridisk sett kan sette opp lignende nettsider uten å selv stå ansvarlig ved hjelp av "Safe Harbor"-regelverket. Hvordan slike saker ender i retten med MAFIAAs endeløse budsjett, pressmidler og advokater er jo en annen sak, men det var nok ikke spesielt vanskelig i denne saken med tanke på at til og med domenet tydelig peker på deling av kopibeskyttet materiale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er latterlig av de å lage eksempler ut av hver eneste de tar, gi oss heller et bedre betalt tilbud.

 

og sette opp et bedre tilbud, det er fysisk umulig for mange av de som sitter på opphavsrettene, ettersom det kan koste penger og utvikle,

 

Med tanke på at FOX viste om siden(e) alt i 2008, så er det rart at de tillater bruken i 5 år før de drar det for retten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han slapp nå billig unna synes jeg. Om boten hadde vært bare 1 krone pr episode....87 millioner brukere, flere årganger med episoder....10 millioner er bare lommerusk i så fall.

Han kunne jo søkt om å få betalt rettigheter for å vise det og levert den tjenesten som folk ønsker på en lovlig måte.

Lenke til kommentar

Han kan på mange måter skylde seg selv, men at størrelsesorden på denne boten kanskje er noe ekstrem for en privatperson er det ingen tvil om.

 

Men igjen viser MPAA at de angriper problemet i feil retning. Er det så jævlig vanskelig å gjøre slik de gjorde med musikken? Sjelden man hører om RIAA nå for tiden, og det er vel mye takket Spotify o.l. løsninger. Dog ser jeg problemet med rettigheter osv. som TV-kanaler sitter på i forskjellige land, som igjen forsinker det hele. Men problemet blir aldri løst før man får en løsning som gir ut serier og filmer senest et par timer etter de har blitt vist på TV (serier) eller gitt ut på disk (film).

 

De har også satt mange skrekkeksempler nå, men ingen fungerer egentlig. Og er tapet egetlig så stort som de tror? Virker som tallene kommer i løse lufta, siden de aldri tenker på at folk ofte ser på serier og filmer og kjøper disse etterpå. Andre laster kanskje ned et par episoder på pad o.l. for reiser siden netflix o.l. ikke støtter offline-innhold (som også er dårlig).

 

Nei, filmbransjen bør få smake andre boller, men det er vel bare en typisk gjeng med jødiske kapitalister som sitter bak vel :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er latterlig av de å lage eksempler ut av hver eneste de tar, gi oss heller et bedre betalt tilbud.

 

og sette opp et bedre tilbud, det er fysisk umulig for mange av de som sitter på opphavsrettene, ettersom det kan koste penger og utvikle,

 

Med tanke på at FOX viste om siden(e) alt i 2008, så er det rart at de tillater bruken i 5 år før de drar det for retten.

Måtte vel la det gå sin gang så de hadde noe konkret å komme med som 'skademelding'.

/bitchmove

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er latterlig av de å lage eksempler ut av hver eneste de tar, gi oss heller et bedre betalt tilbud.

 

Ja, det er merkverdig hvordan det settes et eksempel i hver eneste slik sak. Enten er de svært dårlig på å sette eksempler, siden folk fortsetter, eller så er det en svært dårlig unnskyldning på å få skyhøye erstatningskrav gjennom.

 

Helt latterlig!

 

Gi oss heller et bedre Netflixtilbud. Forstår ikke denne TV-mafiaen at folket ønsker EN tjeneste som leverer alt, til en overkommenlig pris, og uten at vi må vente i flere år før innholdet er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han slapp nå billig unna synes jeg. Om boten hadde vært bare 1 krone pr episode....87 millioner brukere, flere årganger med episoder....10 millioner er bare lommerusk i så fall.

Han kunne jo søkt om å få betalt rettigheter for å vise det og levert den tjenesten som folk ønsker på en lovlig måte.

Om du leser artikkelen så er det snakk om canadiske dollar som er det samme som cirka 61 millioner norske kroner.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at de ventet så lenge for å gå til sak. Men for det vi vet kan retten ha trukket fra for dette.

 

Når han har hatt 87 millioner brukere har han visst at dette skader rettighetshaver. Dette er ikke en uskyldig gutteromsaktivitet. Har han selv hatt reklameinntekter her?

Selv om disse har vært lave har de vært på et stjålet produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han slapp nå billig unna synes jeg. Om boten hadde vært bare 1 krone pr episode....87 millioner brukere, flere årganger med episoder....10 millioner er bare lommerusk i så fall.

Han kunne jo søkt om å få betalt rettigheter for å vise det og levert den tjenesten som folk ønsker på en lovlig måte.

 

Det endte nettsiden Crunchyroll opp med å gjøre når det kommer til Anime.

Lenke til kommentar

Slike saker som dette får meg til forakte Fox, og gjør meg nok heller mer villig til å boikotte dem, enn å kjøpe noe av dem. De lager noen svært underholdene serier, og de er verdt å betale for. MEN de viser en vilje til å rasere livet til en familie, for penger de mest sannsynlig ikke ville tjent på ærlig vis. Med en sånn holdning til folk fortjener de ikke å eksistere som bedrift, og de fortjener ikke mine penger.

 

Selv om noen velger å se serier gratis, betyr ikke det at alle som gjør det ellers ville betalt for å se dem om det ikke var mulig å se dem gratis. Det er som å si at dersom jeg stjeler en Ferrari, ville jeg kjøpt den om jeg ikke hadde evnene som skulle til for å stjele den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er synd er jo at det som produseres koster mer enn 500 kr i måneden. 6000 kr i året kan ikke jeg se for meg at er bærekraftig i forhold til film- og tv produksjon, serverkostnader, nettleie, oversettelser osv.

 

I tillegg vil en slik tjeneste fort medføre monopol og dermed blir det sannsynligvis dyrere.

Lenke til kommentar

Det som er synd er jo at det som produseres koster mer enn 500 kr i måneden. 6000 kr i året kan ikke jeg se for meg at er bærekraftig i forhold til film- og tv produksjon, serverkostnader, nettleie, oversettelser osv.

 

I tillegg vil en slik tjeneste fort medføre monopol og dermed blir det sannsynligvis dyrere.

 

Har du et estimat på hvor mye det koster per person siden 6.000 i året ikke er nok?

 

10.000? 15.000?

 

De burde heller gjøre det sånn:

 

Drive lobbyvirksomhet og få fiber til så og si alle potensielle kunder.

 

Når det er i boks,

vis filmen først på kino,

så drite i alt som heter fysisk media og få det rett på streamingtjenester,

vil tro de sparer ganske mye på å ikke lage DVDer/Blu-Rayer.

Lenke til kommentar

Hadde de hatt et aldri så lite snev av medmenneskelighet hadde de heller dømt han til døden. Og iverksatt dommen umiddelbart av humant hensyn.

 

Vi som har vært gjeldsslaver en del år tidligere vet at det i seg selv er nok helvete. Å vite at man ALDRI har noen mulighet til å komme seg ut av det er ikke noe liv.

Lenke til kommentar

Slike saker som dette får meg til forakte Fox, og gjør meg nok heller mer villig til å boikotte dem, enn å kjøpe noe av dem. De lager noen svært underholdene serier, og de er verdt å betale for. MEN de viser en vilje til å rasere livet til en familie, for penger de mest sannsynlig ikke ville tjent på ærlig vis. Med en sånn holdning til folk fortjener de ikke å eksistere som bedrift, og de fortjener ikke mine penger.

 

Selv om noen velger å se serier gratis, betyr ikke det at alle som gjør det ellers ville betalt for å se dem om det ikke var mulig å se dem gratis. Det er som å si at dersom jeg stjeler en Ferrari, ville jeg kjøpt den om jeg ikke hadde evnene som skulle til for å stjele den.

 

Likevel er det vel ulovlig å stjele en ferrari.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...