Gå til innhold

Dette er Pro-utgavene av Galaxy Note og Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Note Pro.

 

Ouch, det hørtes dyrt ut.

 

For rundt fem tusen får du i dag nettbrett (strengt tatt tabletPC) med digitizer, Windows 8 Pro, 128 GB lagringskapasitet og i5-prosessor.

 

Tenker at 64GB Note Pro ikke vil framstå som spesielt prisgunstig når man gjør den sammenlikningen. Klart, Note Pro vil ha andre fordeler, men min første reaksjon var altså at dette hørtes ut som noe som kan koste mer enn det vil smake.

Lenke til kommentar

Note Pro.

 

Ouch, det hørtes dyrt ut.

 

For rundt fem tusen får du i dag nettbrett (strengt tatt tabletPC) med digitizer, Windows 8 Pro, 128 GB lagringskapasitet og i5-prosessor.

 

Tenker at 64GB Note Pro ikke vil framstå som spesielt prisgunstig når man gjør den sammenlikningen. Klart, Note Pro vil ha andre fordeler, men min første reaksjon var altså at dette hørtes ut som noe som kan koste mer enn det vil smake.

 

Har LENGE hatt lyst på et 12" nettbrett da jeg syns 10" er litt iminste laget. Siden jeg elsker min note 3 så gleder jeg meg veldig til å se dette nettbrettet. Men som dere sier så er jeg fryktelig redd prisen "kveler" produktet.

Lenke til kommentar

For en 12" så vil forresten vekten ha endel å si. En Surface Pro er med sine 10.6" allerede nesten en kilo. Note Pro vil nok ha et bedre størrelse/vekt-forhold.

er vel rundt en 750g på 12.2 note hvertfall. Litt i tyngste laget, usikker på hvordan den vil være å bruke i lengden. Gleder meg hvertfall til å prøve :)

Lenke til kommentar

Det er i såfall merkbart lettere enn de 903 grammene på en Surface Pro (uten tastatur).

Galaxy Tab 10.1 / 10.1v hadde 565 g/ 599 g, så 750g er vel lett for størrelsen.

Surface har kickstand. :-D Noe alle nettbrett burde hatt. Den kan veie mer da, siden du ikke sitter å løfter den, men hviler den en plass på kroppen eller sofa eller lignende.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Jeg bruker denne Surface Pro'en i typisk et par timer hver dag, og før det brukte jeg en Galaxy Tab 10.1 tilsvarende. Gjerne til lesing i sofaen eller senga.

 

Jeg trodde ikke de siste grammene skulle utgjøre noen forskjell, men de gjør det - for meg. Størrelsene er jo ganske like, men det er langt mindre aktuelt å holde Surfacen i lufta mens jeg leser enn det var med Tab'en. Magen min er forøvrig et elendig underlag for en kickstand, den er for stor eller ikke stor nok, avhengig av hvordan man ser det. Så brettet blir stort sett alltid balansert midt på vomma med den ene hånden og styrt med den andre.

 

Kickstanden er grei, den, men 200 gram mindre vekt hadde også vært fint. Og så hadde den ikke trengt å bli så himla brennvarm når prosessoren jobber. Jeg vurderer å kjøpe en form for stand for å få løftet enheten opp fra kroppen. Tror ikke det er sunt å varme opp diverse kroppsdeler til det begynner å svi, og forhåpentligvis kan en av disse platformene også gi bedre balanse.

 

...Sånn, da har jeg snakka ned Surface Pro'en nok til at noen kanskje sheller ut for en Note Pro i stedet. Men jeg ville ikke ha gjort det. [Avhengig av hva prisen blir, naturligvis!] SP'en er en fullverdig PC, og den var så mye raskere til nettbretting enn Tab 10.1 at jeg ikke har rørt Tab'en etter jeg fikk Microsoft-enheten.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...