Gå til innhold

– Joda, iPhone får større skjerm!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ta dette ryktet med et trillebårlass med salt.

 

Det er vel egentlig deres jobb, og ikke vår, å ta rykter med en klype salt før de publiseres? Ganske dårlig gjort å lokke folk med så bastante sitater i overskriften, også kommer den ingressen der når man klikker seg inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns 4" eller 3,5" er perfekt størrelse for en mobiltelefon. Hvert fall en "smarttelefon". Den er jo tross alt hovedsaklig til å ringe med (Defenisjon for telefon: Et instrument som konverterer tale og andre lydsignaler til en form som kan overføres til avsidesliggende steder, og som mottar og påny omdanner bølger til lydsignaler.)

Å kalle iPhone eller Samsung Galaxy-"telefoner" for telefoner gir da egentlig ikke fullstendig mening. De gjør da MYE mer enn å bare ringe. Et mer passende ord er, ifølge min mening, lommedatamaskin.

(Microsoft PocketPC O2 XDA IIi som kom i 2008 er slående lik det vi kaller smarttelefoner, så hvorfor ikke kalle smarttelefoner for PocketPC-er? Gir ikke det mer mening, da ordet smarttelefon egentlig ikke gir så mye mening. Hvordan kan en telefon smartere overfører lydsignaler til avsideliggende steder på en smartere måte som merkes av brukeren? Siden det er det defenisjonen tilsier.)

Lenke til kommentar

Jeg syns 4" eller 3,5" er perfekt størrelse for en mobiltelefon. Hvert fall en "smarttelefon". Den er jo tross alt hovedsaklig til å ringe med (Defenisjon for telefon: Et instrument som konverterer tale og andre lydsignaler til en form som kan overføres til avsidesliggende steder, og som mottar og påny omdanner bølger til lydsignaler.)

Å kalle iPhone eller Samsung Galaxy-"telefoner" for telefoner gir da egentlig ikke fullstendig mening. De gjør da MYE mer enn å bare ringe. Et mer passende ord er, ifølge min mening, lommedatamaskin.

(Microsoft PocketPC O2 XDA IIi som kom i 2008 er slående lik det vi kaller smarttelefoner, så hvorfor ikke kalle smarttelefoner for PocketPC-er? Gir ikke det mer mening, da ordet smarttelefon egentlig ikke gir så mye mening. Hvordan kan en telefon smartere overfører lydsignaler til avsideliggende steder på en smartere måte som merkes av brukeren? Siden det er det defenisjonen tilsier.)

 

De fleste folk kjøper vel telefonen (eller hva de skal kalle den), etter hva de faktisk skal bruke den til? Ikke etter samantiske regler? Ingen tenker vel "jeg burde ringe mer og bruke snapchat mindre, det heter jo tross alt telefon...)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns 4" eller 3,5" er perfekt størrelse for en mobiltelefon. Hvert fall en "smarttelefon". Den er jo tross alt hovedsaklig til å ringe med (Defenisjon for telefon: Et instrument som konverterer tale og andre lydsignaler til en form som kan overføres til avsidesliggende steder, og som mottar og påny omdanner bølger til lydsignaler.)

Hvorfor skulle en Lumia 800 være en bedre telefon å ringe med enn en Galaxy S4?

Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg til at den minste modellen deres blir 4.7". Er nok bare å slappe av.

Husk trillebårlasset med salt.

Selv OM det slippes så stor iphone (på tross av at de mente 3.5" var optimalt for some insane reason, såvidt jeg husker) blir de nok å slippe en telefon i "liten skjerm" kategorien også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...