Gå til innhold

Microsoft vurderte å droppe diskdrevet i Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er stort sett enig med Boogie, men her skjønner jeg ikke hva han klager over.

 

Han sier at han gikk i mot Xbox One fordi Amerika sliter med lave netthastigheter og datasperre på bredbåndet, men at han i utgangspunktet foretrekker digitalt. Distribusjonen på Xbox One skulle i utgangspunktet fungere på samme måte som Steam gjør i dag. Det vil si at dersom begrensninger på bredbåndet blir et problem, så kan man kjøpe en fysisk kopi, installere spillet og aldri trenge å bruke disken igjen.

Det hadde vært fint om man kunne kjøpe koveret, men det trenger jo ikke å være en cd inni, bare en kode? :)

 

Hva skal man med det?

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er stort sett enig med Boogie, men her skjønner jeg ikke hva han klager over.

 

Han sier at han gikk i mot Xbox One fordi Amerika sliter med lave netthastigheter og datasperre på bredbåndet, men at han i utgangspunktet foretrekker digitalt. Distribusjonen på Xbox One skulle i utgangspunktet fungere på samme måte som Steam gjør i dag. Det vil si at dersom begrensninger på bredbåndet blir et problem, så kan man kjøpe en fysisk kopi, installere spillet og aldri trenge å bruke disken igjen.

Det hadde vært fint om man kunne kjøpe koveret, men det trenger jo ikke å være en cd inni, bare en kode? :)

Hva skal man med det?

Boogie argumenterer for at en utelukkende digital distribusjon ikke er mulig slik ståa er i dag i alle land utenfor Europa. Altså en fremtid hvor det ikke er mulig å kjøpe spill fysisk. Og der er jeg dessverre enig, selv om jeg for min egen del gjerne skulle hatt en utelukkende digital plattform.

Lenke til kommentar

Som stor fan av Steam og som bruker min PS3 nesten utelukkende som en digital plattform idag (mye pga PS+) så hadde dette vært helt fint for meg.

 

Jeg har ikke et drev i min egen-bygde PC engang...det er jo ikke noe behov for det! Har et USB drev pga jeg MÅ installere Windows via plate..er vel bare et tidspunkt før en kan få et OS på en USB pinne og slippe disse platene..?

 

Det er ihvertfall for meg helt absurd å gå tilbake til gamledager å bruke plastplater til alle mine spill på en PC. Det høres faktisk helt på tryne ut når en etter så mange år har vært digital. Nå er det jo slik at PC er alltid både 1 og 2 hoder lenger frem en konsoller. Men når det kommer til optiske plast plater vs digitalt så er det på tide konsollene tar skrittet fremover og ikke står på stedet hvil i 1980.

Lenke til kommentar

Når ikke disker er å få kjøpt lenger har jeg hoppet av spillgenerasjonen, jeg må fysisk vare samme hva folk sier. Er en liten samler sammtidig som jeg spiller spillene, er en utrolig herlig ting å ha cover & den originale platen. Man kan ta det frem og spille det nå, om ti år og om 20år uten problem når man har spillkonsollene liggenes i samlingen sin :)

 

Problemet med digitalt i fremtiden er at dem kommer til å ta vekk spill fra listene osv. kontrakter hos andre utviklere vil gå ut osv. (slik som vi ser netflix og andre leverandører) Dem egne ekslusiver kommer dem til å ta bort og tilbake slik Disney holder på med sine film klassikere på fysisk disk (bare at dette kommer til å skje digitalt og blir umulig å få tak i spillet til dem lanserer det igjen ved en 10, 15, 20års dag osv.

 

Det at dem kommer til å ta vekk spill fra listene er at listene kommer til å være oversvømte om dem ikke gjør dette og nye spill kan bli oversvømt av gode og dårlige titler til latterlige lave priser osv.

 

Jeg har ingen tro på kun digitalt, jeg har selv noen flotte spill som digitalt men jeg har ingen følelser for dem. Dem blir bare spilt og det var det, det er mye lettere å glemme digitale spill dessverre.

Har dårlig tro på digitalt og det er bare dem store som vil overleve i fremtiden hvis alt går digitalt, indie spillene er bare et pluss pr. dag i dag tror jeg. Dem vil nokk forsvinne blant menden digitale spill tror jeg.

 

Jaja hvis det ikke blir disk ved neste generasjon så er jeg ute av gamet...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Herregud, dette høres like dumt ut som å lage en telefon uten fysiske talltaster. Eller post uten ark og konvolutt. Haha, tenk det a!!

Snart er det ikke noe post lenger heller når dem alle en etter en skal stenges, hvorfor ikke bare kvitte oss med banker? vi kan gjøre alt vi vil på mini banker uansett

Lenke til kommentar

At MS vurderte å fjerne diskdrevet som ei løysing på den negative kritikken er smått utrulig. Det antyder at di ikkje hadde nokon positive fordeler med sitt opprinnelige fjas. Di kunne faktisk vunne mange viss viss målet var at spilla skulle bli 50% billigare. Men det var jo ikkje aktuellt etter at MS og EA hadde prata saman og funne ut at di kunne flå forbrukerene enda meir.

 

Men å fjerne di fysiske diskene på konsoller vil og fjerne fordelen med konsoll så som låning, bytting og bruktsalg. Da kan man like godt drite i konsoller og gå for PC eller SM. Der får man den ytelsen man vil betale for samt spill til ein billig penge.

 

Trur difor at konsoller bare vil ha livets rett om di tilbyr valgfrihet i form av at man sjølv kan velge mellom fysiske spill eller nedlasting samt at prisen står til produktet. Fysisk vil være dyrare enn digitalt, og digitalt bør godt ned i pris i forhold til dagens prasksis. Diskdrevet bør difor ikkje fjernast før man eventuellt går over til eit billigare fysisk medie med større lagringskapasitet.

Lenke til kommentar

Som stor fan av Steam og som bruker min PS3 nesten utelukkende som en digital plattform idag (mye pga PS+) så hadde dette vært helt fint for meg.

 

Jeg har ikke et drev i min egen-bygde PC engang...det er jo ikke noe behov for det! Har et USB drev pga jeg MÅ installere Windows via plate..er vel bare et tidspunkt før en kan få et OS på en USB pinne og slippe disse platene..?

 

Det er ihvertfall for meg helt absurd å gå tilbake til gamledager å bruke plastplater til alle mine spill på en PC. Det høres faktisk helt på tryne ut når en etter så mange år har vært digital. Nå er det jo slik at PC er alltid både 1 og 2 hoder lenger frem en konsoller. Men når det kommer til optiske plast plater vs digitalt så er det på tide konsollene tar skrittet fremover og ikke står på stedet hvil i 1980.

 

Nå må du ikke glemme at du skal få kunne kjøpe alt digitalt på konsollene da, det eneste er at det finnes land hvor de ikke kan laste ned alle spillene de kjøper digitalt. Og det hadde du som Xbox One-kjøper tapt på i lengden, om de da hadde droppet diskdrevet altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...