Gå til innhold

Ny smartklokke fra Sony rett rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå brukt samsung sin klokke noen dager og kan bare si at de dårlige kritikken er feil. Den er suveren og har et enormt bruksområde. Man kan lage sine egne klokker. Scanne vinflasker, lage Evernote notater, osv.

 

Og paringen som noen journalister klager over er meg en gåte. Hold tlf inntil lade-dock. That's it. Etter det kopler de seg sammen selv. Hver dag.

 

Anbefales. For ikke å snakke om note 3. For en tlf. Wow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel mer for skille en klokke fra en klokke som kan noe mer enn å vise tiden.

 

Smart watch er vel samme som smartphone. Noe mer enn bare en tlf.

 

Skulle noe være smart i ordets rette forstand måtte den tenke ut ting på egenhånd. Intelligens. Noe ingen maskiner er i nærheten av. Vi, mennesker, må programmere maskinene.

Endret av 666 Lucifer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt samsung sin klokke noen dager og kan bare si at de dårlige kritikken er feil. Den er suveren og har et enormt bruksområde. Man kan lage sine egne klokker. Scanne vinflasker, lage Evernote notater, osv.

 

Og paringen som noen journalister klager over er meg en gåte. Hold tlf inntil lade-dock. That's it. Etter det kopler de seg sammen selv. Hver dag.

 

Anbefales. For ikke å snakke om note 3. For en tlf. Wow.

 

Nå har vel Samsung selv gitt selvkritikk om klokka så noe sannhet er det nok i det. Men om telefonen, wow. Den er fantastisk.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det svært viktig nå for Smartklokkene å faktisk fungere bedre som en klokke :

 

*Batteritiden er håpløs, her bør den kunne fungere som "klokke" i minst 1 måned uten lading så lenge man ikke bruker noen ekstra funksjonalitet.

*Ladingen bør være enklere og kjappere, og det bør la seg gjøre å lade klokken andre plasser enn kun i hjemmet, her bør en ekstern bærbar laddepakke være inkludert med klokken om det ikke lar seg gjøre å få opp batteritiden som nevnt ovenfor.

*Personlig har jeg sansen for flere integrerte funksjoner, måling av puls direkte burde være mulig og eventuelt i andre utgaver bør det være mulig å få en "helseklokke" som måler viktige vitale funksjoner som blodtrykk , blodsukker (for diabetikere ) , puls , kroppstemperatur osv , men det kan være at dette ikke blir helt mulig uten at man legger til en "nanochip" internt for disse målingene .

 

Det som jeg personlig har sett nå både hos Sony sin Smartwatch og Samsung er at de faktisk begynner å få svært mange praktiske bruksområder, mener at jeg nylig så en dslr fjernkontroll app som muligjør at man kan selv ta bilder med et speilrefleks kamera på avstand når det passer ( feks 1 sek utløsertid eller lignende) og en del andre morsomme gimmicker som fjernkontroll til Tv / radio , noe man før måtte betale dyrt for løsninger som feks Logitech sin universal kontroll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Er den vanntett? Kunne ikke tenkt meg en klokke som ikke var vanntett. Og helst selvstendig intelligens, DVS at den ikke trenger å "låne hjerne" av mobilen. Mye gøyere å kunne bruke den uten å måtte drasse på mob'en hele tiden. Er jo derfor jeg ønsker å ha smartklokke i utgangspunktet.

 

ja, men man skal ikke dykke med den, tror den var vanntet en halv eller en meter.

 

så man kan dusje eller vaske hender uten å tenke på at den blir ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er den vanntett? Kunne ikke tenkt meg en klokke som ikke var vanntett. Og helst selvstendig intelligens, DVS at den ikke trenger å "låne hjerne" av mobilen. Mye gøyere å kunne bruke den uten å måtte drasse på mob'en hele tiden. Er jo derfor jeg ønsker å ha smartklokke i utgangspunktet.

Drasse på mobilen? Er ikke ofte jeg er ett annet sted enn mobilen.

Lenke til kommentar

Er den vanntett? Kunne ikke tenkt meg en klokke som ikke var vanntett. Og helst selvstendig intelligens, DVS at den ikke trenger å "låne hjerne" av mobilen. Mye gøyere å kunne bruke den uten å måtte drasse på mob'en hele tiden. Er jo derfor jeg ønsker å ha smartklokke i utgangspunktet.

 

Samsung kom med mobilklokke for 4 år siden, men enten floppet den teknisk eller økonomisk. Den var ikke vanntett:

http://www.amobil.no/artikler/samsung_lanserer_mobilklokke/70966

 

Forøvrig kan du kjøpe billige mobilklokker i dag på eBay og de fleste nettsider som selger kinesiske mobiler. Jeg har ingen anelse om de er brukbare, selv foretrekker jeg SW2 som samarbeider med mobilen min og lades et par ganger i uken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...