Gå til innhold

Da Google måtte starte helt på nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android er et supert operativsystem, men noe jeg alltid har hatet til beinet ved det er at det følger med omtrent en kvart million google-programmer som lager menyene om til et eneste stor rot-helvete uavhengig av telefon. Og joda, jeg vet at man kan lage en mappe og kaste det man ikke vil se inn i den, men fortsatt kjører et drøss av programmer man aldri bruker i bakgrunnen. Menmen, fortsatt fin-fint å bruke! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android er et supert operativsystem, men noe jeg alltid har hatet til beinet ved det er at det følger med omtrent en kvart million google-programmer som lager menyene om til et eneste stor rot-helvete uavhengig av telefon. Og joda, jeg vet at man kan lage en mappe og kaste det man ikke vil se inn i den, men fortsatt kjører et drøss av programmer man aldri bruker i bakgrunnen. Menmen, fortsatt fin-fint å bruke! :)

 

Ting kjører ikke nødvendigvis i bakgrunnen bare fordi det ligger i telefonen, de fleste apper bruker ikke ressurser før du faktisk starter dem. Og de aller fleste OS har vel en del standardapplikasjoner, for mail, kalender, kart, notater osv?

 

Det jeg syns er mest irriterende er når mobilprodusentene legger inn diverse halvdårlige alternativer til standardappene som ikke kan slettes, men man kan jo alltids installere Cyanogenmod eller noe om man vil bli kvitt dem ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...