Gå til innhold

Test: Synology DiskStation DS214play


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt poenget med konvertering/strømming. Skal ikke en NAS være et datalager og så skal mediespilleren (mobil, Boxee, etc) bare lese data og "ta over" derfra". Jeg vuderer å anskaffe Boxee eller WD Live og trodde ikke jeg behøvde å tenke hva slags NAS jeg trenger. Data er data, trodde jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget med konvertering/strømming. Skal ikke en NAS være et datalager og så skal mediespilleren (mobil, Boxee, etc) bare lese data og "ta over" derfra". Jeg vuderer å anskaffe Boxee eller WD Live og trodde ikke jeg behøvde å tenke hva slags NAS jeg trenger. Data er data, trodde jeg.

 

Slik jeg har forstått det er at prosessor og gpu på mobil ikke er bra nok til å spille av 1080p filmer så da trenger man en CPU som har dekoder som klarer å spille av 1080p filmer. Men skal du kun spille av 720p og lavere da kan du bruke wd live eller boxee

Lenke til kommentar

Hvis man leser litt på f.eks Plex sitt forum sies det at Atom prosessorer ikke klarer dekoding av 1080p filer. Hva er det som gjør denne versjonen så unik?

 

Dette gjelder også prosessoren som finnes i ASUSTOR sin 602/604 som er på 2.13ghz (også Intel Atom)

 

Har lest på forumet sjøl og for meg virker det som det er plex sin feil, de har ikke lagt til støtte for den cpuen enda så den bruker fortsatt rå CPU kraft til å spille av filmer istedenfor å bruker dekoderen, regner med at plex ordner det snart

Lenke til kommentar

 

Hvis man leser litt på f.eks Plex sitt forum sies det at Atom prosessorer ikke klarer dekoding av 1080p filer. Hva er det som gjør denne versjonen så unik?

 

Dette gjelder også prosessoren som finnes i ASUSTOR sin 602/604 som er på 2.13ghz (også Intel Atom)

 

Har lest på forumet sjøl og for meg virker det som det er plex sin feil, de har ikke lagt til støtte for den cpuen enda så den bruker fortsatt rå CPU kraft til å spille av filmer istedenfor å bruker dekoderen, regner med at plex ordner det snart

Plex har vell alltid brukt CPU kraft til transcoding grunnet kompatibiliteten dette gir på tvers av systemer, problemet er jo selvfølgelig at en er avhengig av en CPU som er kraftig nok.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...