Gå til innhold

Alle detaljer om 40 millioner bankkort stjålet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig lett å si at man bare kan sperre kortet og få et nytt hvis man er avhengig av bankkortet til daglig

 

Det går tross alt en stund før man mottar nytt kort og eventuelt ny pinn kode

 

Da jeg bestile nytt kort hos DnB her om dagen tok det knappe 4 dager før det kom i posten, pin koden var det jeg hadde på det gamle. I mellomtiden, kan du eventuelt ha tatt ut penger før du sperrer kortet, er det noe man absolutt må betale kan man pent spørre en samboer eller venn om de ikke vær så snill kunne hjelpe deg å betale regningene dine.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg bestile nytt kort hos DnB her om dagen tok det knappe 4 dager før det kom i posten, pin koden var det jeg hadde på det gamle. I mellomtiden, kan du eventuelt ha tatt ut penger før du sperrer kortet, er det noe man absolutt må betale kan man pent spørre en samboer eller venn om de ikke vær så snill kunne hjelpe deg å betale regningene dine.

 

4 dager er lang tid i denne sammenhengen , selv om det ikke er urimelig

Som du sier så kan man ta en forholdsregel her , likevel er dett et tanke kors .

 

Nå er det mange som bruker kortet flere ganger om dagen og mange av den følger neppe så mye med

Da risikerer man at kontoen er tom når man står der og må betale , uten å ha vennene i nærheten

 

I dag bruker de fleste kortet i stedet for kontanter.

Er man ikke oppmerksom så står man der , når man må betale på bussen , uten kontanter

 

Nå spekuleres det også hvorvidt man skal slutte med kontanter på bussen og da blir man enda mere avhengig av bankkortet ( når man må betale for billetten eller fylle på busskortet )

 

Det samme kan man si når man kjøper noe i butikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det forsatt nettbanker der man er avhengig av bankkortet for å logge seg inn ?

jeg vet at sparebanken hadde et slik system før

 

Hvis så bankkortet er sperrer så får man jo heller ikke overført penger eller betalt regningene sine når innloggingen er avhengig av bankkortet

 

forøvrig så er det ikke kontoen det er noe galt med men bankkortet når det er sperret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...