Gå til innhold

LG og Samsung med hvert sitt kinomoster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da går det muligens ann å bytte ut min Philips 21:9 med en slik en etter hvert. Men det blir i hvertfall ikke LG sin hvis den ser slik ut.

 

Når skal produsentene skjønne at de som kjøper slike skjermer, både i fasong og pris IKKE bruker lyden i selve TVen? Har hatt min nå siden Ski VM i Oslo, og har ennå ikke brukt høyttalerene på den ett sekund.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da går det muligens ann å bytte ut min Philips 21:9 med en slik en etter hvert. Men det blir i hvertfall ikke LG sin hvis den ser slik ut.

 

Når skal produsentene skjønne at de som kjøper slike skjermer, både i fasong og pris IKKE bruker lyden i selve TVen? Har hatt min nå siden Ski VM i Oslo, og har ennå ikke brukt høyttalerene på den ett sekund.

Helt enig.

 

Pioneer skjønnte det i sin tid. Er derfor fortsatt en lykkelig eier av en Pioneer LX-5090, som kom helt uten høyttalere. Har dog egen forsterker og høyttalerkabel-innganger om man absolutt trenger å koble til noe.

 

SLipper til og med smart-TV tullet man ikke bruker. Ok, så kanskej det følger med visse unødvendig fancy ekstra, som f.eks egen lyssensor og styrekrets for power-on dioden. Men det blir igjen så ekstremt unødvendig at det blir morsomt. :w00t:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Liten vits å kjøpe noe sånt nå, eller de nærmeste årene for den del. Det finnes jo knapt videomateriale tilgjengelig i den oppløsningen.

 

Jeg vil heller ha store PC-skjermer med superoppløsning, gjerne buet.

 

Aporpos diskusjonen om synsfelt fra en annen tråd kom jeg på at øynenes ca 2:1 format ikke nødvendigvis trenger å stemme med skjermen. Det kan jo være kjekt å kunne vri på hodet for å se et annet utsnitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan diskutere seg blå (eller Samsung-hvit!) om hvilken tv som er best. Du som sier LG nok er best, dette handler slik jeg ser det om noen få parameter. Panel, Lg benytter IPS, korrekt gamma og fargegjengivelse, svakt sortnivå, og kontrastspenn. Samsung, pva-paneler, noe mer bom på farger og kalibrering trengs, men bedre sortnivå. Så har du i tillegg pseudo-sortivå som filter i bruk, styring av led lys osv, og billedbehandling, interpolering, etc. Så det hviler i bunn og grunn på valg av panel, og kvalitet på chippen som styrer billedbehandlingen. Ellers er jeg helt enig med den som sa at lyd nesten er overflødig å satse på. Folk i high end klassen har pæng på bok til lydanlegg. Klart de kjøper seg surround med en 105" kinotv, hallo. Skulle gjerne ønsket meg at man nå satset på 4k oled monitorer, der vi allerede har masse materiale å bruke fra pcer.

Lenke til kommentar

Støtter de nye TVene whdi og widi? Kabler ftl...

 

Ps. Vegghengt buet skjerm vil vel se snålt ut fra siden?

 

Vet ikke hva det er, men noe sier meg at TVer i denne størrelsesklassen sjeldent blir vegghengt. Hmmm, tenke, tenke, tenke som Ole Brum ville sagt...

 

;-)

 

Dog et godt poeng for mindre TVer. Kan dog tenke meg at det blir lettere å lage et feste som støtter at du kan vri den like mye i begge retninger, ved bare å rulle i stativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...