Gå til innhold

Dette VR-systemet bruker norsk teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ikke helt hvordan dette skal fungere heller, annet enn at konseptet er fascinerende. skal man ha en stor gymsal å gå rundt i da, som er like stor som brettet man spiller på, og hva med de du spiller mot, må de løpe rundt i samme sal. hva med å bytte ut oculus rift med airsoft/paintball istedet da? :p

 

Som han nevner i videoen, ligger nok mye av potensialet i kombinasjon med Virtuix Omni.

Alle andre løsninger som jeg har sett på bevegelse i VR, blir enten begrensa av plassen du kan bevege deg på, eller økonomisk, fordi du må bygge en flerdireksjonell tredemølle.

Hvorvidt Omni lever opp til potensialet, vil tida vise.

Lenke til kommentar

 

Foretrekker å sitte når jeg spiller.

 

ser ikke helt hvordan dette skal fungere heller, annet enn at konseptet er fascinerende. skal man ha en stor gymsal å gå rundt i da, som er like stor som brettet man spiller på, og hva med de du spiller mot, må de løpe rundt i samme sal. hva med å bytte ut oculus rift med airsoft/paintball istedet da? :p

Høyrer du ikkje kva han seier i videoen da? Han snakker om Virtuix Omni. Ta eit søk på youtube du, så forstår du at man ikkje treng ein heil gymsal for å springa rundt i ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=dP48cLFeBms

Lenke til kommentar

Jeg venter bare på en Youtube video med en kid som velter ei diger bokhylle og skjermen mens han fekter med armene.

 

Den frakoblingen fra virkeligheten som et headset og VR-briller kan gi, skremmer meg litt.

 

Foretrekker å sitte når jeg spiller.

Muligheten til å sette bevegelse(gange) til knapper er jo der. Å modellere bevegelse på beina har jo begrenset nytte uansett.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Høyrer du ikkje kva han seier i videoen da? Han snakker om Virtuix Omni. Ta eit søk på youtube du, så forstår du at man ikkje treng ein heil gymsal for å springa rundt i ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=dP48cLFeBms

så videon på jobb uten lyd så hørte ikke noe dessverre. men antar at det et slags løpebånd?

noe pedal anordning for å bevege seg, så kan man sitte og bevege armer for å skyte og sikte og hodet for å se seg rundt tror jeg er det mest fysiske oss nerder gidder å gjøre fysisk for å spille..

Lenke til kommentar

Selv med VO så er det begrenset hvordan man får nyttiggjort seg noe slikt i et spill. Det er sikkert fint der man skal oppleve noe visuelt i "sakte" fart, men relativt lite nyttig til dagens skytespill der man gjerne vil forandre stilling også. For all del det er nok gjennomførbart, men der blir for mange irriterende ulemper for min del.

 

OR i kombinasjon med mus og tastatur og en god stol/sofa burde holde lenge.

Lenke til kommentar

Har for øvrig prøvd diverse VR systemer. På disse har man imidlertid beveget seg ved å trykke på en knapp og styrt ved å snu seg rundt og rundt, men resultatet blir mye det samme i praksis.

 

Kroppen blir for begrenset innenfor dette området, og slik må det nødvendig vis være da man ikke har noen referansepunkter i den "virkelige" verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...