Gå til innhold

Test: Apple MacBook Pro Retina 13 (Sen 2013)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerte bootcamp helt uten problemer på testeksemplaret deres? Utifra postene på Apples eget forum ser det ut til å være ganske massive problemer med dette. Så vidt jeg skjønner ofte såpass at Windows ikke lar seg installere i det hele tatt.

 

I såfall burde det vel telle ganske sterkt negativt. Ihvertfall om Windows støtten har vært markedsført som en del av produktet du kjøper, og det er det vel?

Lenke til kommentar

Fungerte bootcamp helt uten problemer på testeksemplaret deres? Utifra postene på Apples eget forum ser det ut til å være ganske massive problemer med dette. Så vidt jeg skjønner ofte såpass at Windows ikke lar seg installere i det hele tatt.

 

I såfall burde det vel telle ganske sterkt negativt. Ihvertfall om Windows støtten har vært markedsført som en del av produktet du kjøper, og det er det vel?

 

Vi måtte helt riktig jobbe litt ekstra for å få på plass Bootcamp-installasjonen vår, som først satt etter at vi lastet ned oppdaterte drivere via Apples Software Update-program - ved siden av de som Bootcamp-assistenten automatisk henter ned, altså.

Lenke til kommentar

Vi måtte helt riktig jobbe litt ekstra for å få på plass Bootcamp-installasjonen vår, som først satt etter at vi lastet ned oppdaterte drivere via Apples Software Update-program - ved siden av de som Bootcamp-assistenten automatisk henter ned, altså.

 

Hmm, så Apple har løst problemet via en software update? Kom den nå fort kort tid siden? Ser ikke ut til at det har nådd Apple forumet jeg linket til, eller mediene for den saks skyld, men i så fall er det jo fantastisk!

 

Har dere testet på flere maskiner, eventuelt vet at det fikser problemene som har vært? Dette har vært mitt største, kanskje egentlig eneste, ankepunkt mot de nye modellene, så hadde vært veldig digg om det er løst :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

 

Hmm, så Apple har løst problemet via en software update? Kom den nå fort kort tid siden? Ser ikke ut til at det har nådd Apple forumet jeg linket til, eller mediene for den saks skyld, men i så fall er det jo fantastisk!

 

Har dere testet på flere maskiner, eller vet at det fikser problemene som har vært? Dette har vært mitt største, kanskje egentlig eneste, ankepunkt mot de nye modellene, så hadde vært veldig digg om det er løst :)

Vi har i det siste testet tre Apple-maskiner med Windows 8 via Bootcamp, og komet i mål med alle sammen. Jeg har ikke lest forumtråden hos Apple, men vet at støtten for Windows 8.1 - i alle fall om du installerer enterprise-utgaven direkte - foreløpig er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Vi har i det siste testet tre Apple-maskiner med Windows 8 via Bootcamp, og komet i mål med alle sammen. Jeg har ikke lest forumtråden hos Apple, men vet at støtten for Windows 8.1 - i alle fall om du installerer enterprise-utgaven direkte - foreløpig er ikke-eksisterende.

 

Ah, så Windows 8 fungerer uten problemer, men ikke 8.1?

Lenke til kommentar

 

 

Vi har i det siste testet tre Apple-maskiner med Windows 8 via Bootcamp, og komet i mål med alle sammen. Jeg har ikke lest forumtråden hos Apple, men vet at støtten for Windows 8.1 - i alle fall om du installerer enterprise-utgaven direkte - foreløpig er ikke-eksisterende.

Ah, så Windows 8 fungerer uten problemer, men ikke 8.1?

Det er vår erfaring ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong, men er det ikke totalt bortkastet med en oppløsning på 2560x1600 hvis Apple ikke lar deg stille den høyere enn 1680x1050?

 

Nei - skjermbufferet i bunnen er alltid 2560x1600, og tekst (og en del andre elementer) tegnes i full oppløsning selv om programmene ser en lavere oppløsning. Tekst og detaljer i ting som er laget med høy nok oppløsning (og bruker de riktige APIene) blir svært pent, selv om den tilgjengelige "plassen" på skjermen er lavere.

Endret av Djn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi har i det siste testet tre Apple-maskiner med Windows 8 via Bootcamp, og komet i mål med alle sammen. Jeg har ikke lest forumtråden hos Apple, men vet at støtten for Windows 8.1 - i alle fall om du installerer enterprise-utgaven direkte - foreløpig er ikke-eksisterende.

Ah, så Windows 8 fungerer uten problemer, men ikke 8.1?

Det er vår erfaring ja :)

Har 8.1 på min, fungerer fint det.

 

edit: Det er Windows 8.1 fra MSDNAA

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...