Gå til innhold

Så enkelt tar du stilige produktfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si denne artikkelen var skuffende tynn. Da jeg så overskriften forventet jeg meg en skikkelig guide. Ikke denne tabloide kortartikkelen.

Det er ikke galt med slike artikler også, misforstå meg rett. Men overskriften og artikkelen hører slettes ikke sammen. Antall klikk er ikke alt som teller!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg skjønner konseptet med lang lukketid, men jeg aner ikke hvilke knapper og innstillinger jeg skal bruke på kamera for å få det til.

 

Jeg har lært meg å bruke en setting som stort sett fungerer. Den heter Auto. Men det har ikke så mye å si, for kamera ligger stort sett hjemme, og de fleste bildene blir tatt med mobiltelefonen.

 

Men det er kjekt å ha et slikt kamera hjemme, for jeg mangler kikkert.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner konseptet med lang lukketid, men jeg aner ikke hvilke knapper og innstillinger jeg skal bruke på kamera for å få det til.

 

Jeg har lært meg å bruke en setting som stort sett fungerer. Den heter Auto. Men det har ikke så mye å si, for kamera ligger stort sett hjemme, og de fleste bildene blir tatt med mobiltelefonen.

 

Men det er kjekt å ha et slikt kamera hjemme, for jeg mangler kikkert.

Dette var triste greier.

Endret av Geeza
Lenke til kommentar

Dette var triste greier.

Det er akkurat det mange gjør, kjøper et dyrt systemkamera og anser at de er like gode fotografer som de profesjonelle fotografene er, helt til de ser på bildene de har tatt og synes at mobilkameraet tar like gode bilder og mye enklere å bruke.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg skjønner konseptet med lang lukketid, men jeg aner ikke hvilke knapper og innstillinger jeg skal bruke på kamera for å få det til.

 

Jeg har lært meg å bruke en setting som stort sett fungerer. Den heter Auto. Men det har ikke så mye å si, for kamera ligger stort sett hjemme, og de fleste bildene blir tatt med mobiltelefonen.

 

Men det er kjekt å ha et slikt kamera hjemme, for jeg mangler kikkert.

 

Siden du velger å lese diskusjoner på akam velger jeg å tolke dette innlegget ironisk. Tolket på den måten er det faktisk ganske morsomt. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette var triste greier.

Det er akkurat det mange gjør, kjøper et dyrt systemkamera og anser at de er like gode fotografer som de profesjonelle fotografene er, helt til de ser på bildene de har tatt og synes at mobilkameraet tar like gode bilder og mye enklere å bruke.

Og det er ikke trist, mener du? :-)

Endret av Geeza
Lenke til kommentar

Men mobilen er jo faktisk enklere å bruke. Du peker mobilen i riktig retning og trykker på den ene knappen du har. Ingenting er enklere enn det. For å bruke et avansert kamera er det mye mer en må sette seg inn i.

 

Og så mye mer morsomt, fordi du faktisk også får de bildene som ingen andre fikk. F.eks gruppebildet av alle 60 på en "reunion", som faktisk du kunne ta fordi du hadde med deg systemkamera, blits, fjernutløser og gorillapod som gjorde at du kunne ta bildet fra 3,5 m høyde og faktisk få med deg alle. Og det ble tatt mange finne mobilbilder den kvelden, men ikke akkurat det bilde.

 

Personlig tar jeg knapt bilder med mobilkamera, selv om det er enkelt. Når man har tatt noen tusen bilder med et systemkamera, er faktisk nesten like enkelt å bruke som et systemkamera. Som oftest er det point and click - selv uten auto. Bruker man råformat, så kan man i tillegg fikse mye opp i ettertid.

Lenke til kommentar

 

Siden du velger å lese diskusjoner på akam velger jeg å tolke dette innlegget ironisk. Tolket på den måten er det faktisk ganske morsomt. :hmm:

Vell, nå kom jeg inn hit via amobil som også linker til denne saken.

 

Intensjonen var å skrive et litt morrosamt og selvironisk innlegg, ja. Men det er imidlertid ikke uten et snev av sannhet, såppas mye selvinnsikt har jeg.

 

Selv om jeg ikke er totalt uvitende er det dessverre slik at den opprinnelige intensjonen ved et slikt kjøp ikke nødvendigvis blir realiteten i ettertid, og jeg kan på ingen måte påstå at jeg utnytter utstyrets fulle potensiale i den forstand at jeg ikke vet hva som fungerer for å få gode bilder i en gitt situasjon.

 

Problemet er vel som jeg skriver, at utstyret ligger i en skuff hjemme for det meste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...