Gå til innhold

Litecoin Mining rig? Forslag til Hardware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg AMD gpu! Mange anbefaler amd radeon hd 7950, men det kan være vrient å få tak i. Det har lavere temperaturer enn f. eks. 280x, men bare litt dårligere performance. Jeg har et 7950 som jeg vurderer å selge siden jeg ikke skal mine, og vil ha litt bedre spillperformance. Du kan sende meg pm hvis du er interessert :)

Endret av Hayabuuza
Lenke til kommentar

 

Det koster 1000 kr, har plass til bare ett skjermkort å kan ikke overklokkes.

Ser ikke helt hva som er positivt med det men.

Tror det har plass til 6 skjermkort ved bruk av PCI-E forlengings kabel til skjermkortene, som er normalt for mining rigger :)

Trodde ikke du trengte mer en en 1x/4x pci-e spor for og mine med et kort uten det har noe innspill på mh\s etc.

Endret av Nif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror det har plass til 6 skjermkort ved bruk av PCI-E forlengings kabel til skjermkortene, som er normalt for mining rigger :)

Trodde ikke du trengte mer en en 1x/4x pci-e spor for og mine med et kort uten det har noe innspill på mh\s etc.

 

Noen som selger PCI-E forlengelses kabler i Norge?

Lenke til kommentar

 

Noen som selger PCI-E forlengelses kabler i Norge?

Det kan jeg desverre ikke svare på, jeg kjøpte mine via ebay når jeg drev på med det.

Sjekk ut :

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=PCI-E+cable&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR4.TRC2.A0.XPCI-E+Ribbon&_nkw=PCI-E+Ribbon&_sacat=0

 

Du trenger forsåvidt ikke et spesifisert hovedkort som ble linket tidligere for og kjøre mange skjermkort, prøv og finn deg en billig amd cpu og et hovedkort med flest mulig pci-e slots.

Ram på hovedkortet har heller ikke så mye betydning, ifølge min hukommelse kjørte jeg 2GB ddr3 1333.

 

Jeg kjørte 5x 5870 kort i oppsett et par år siden ( dog bitcoin mining ), og hadde alt i en flyttekasse fra ClasOhlson som var lettere moddet for og få alt av kort nedi.

Dette var ikke det mest glamorøse oppsettet, men det fungerte og jeg tjente faktisk et par kroner på det.

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Cryptobagder har en bra guide, les den før du bestemmer deg. Den er riktignok noe gammel, men opsettet for Linux (med USB i stedet for HDD) og windows m.m. er fremdeles bra.

 

EDIT: Han anbefaler nå i en oppdatering 3x Radeon R9 280x kort og 1250W platinum PSU:

 

http://www.cryptobadger.com/2013/04/build-a-litecoin-mining-rig-hardware/

 

Har fulgt disse rådene med hell :cool: Har flere rigger i drift ...

 

DealExtreme selger risere rimelig, ellers finner du dem av og til på bruktmarkedet.

Endret av drbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er inne på samme planer som TS her.

 

Vurderer å investere i noen R9 280x. Den kan vel ikke ha så veldig mye mer strømforbruk enn 7950? Får vel bedre hashrate også?

280X er ok (er egentlig rebrandet 7970 GHz), koster mer, bedre å kjøpe brukte 7950 til litt over 1000lappen ;)

 

Noen som selger PCI-E forlengelses kabler i Norge?

Tror ikke det er stort nok marked for det, her...

http://www.hashratestore.com/

 

 

Noen spesiell grunn til å velge dette kontra andre HK?

 

Forøvrig så ser det ut som de er utsolgt :hmm:

Takker forøvrig til alle bidrag så langt :)

Du kan ha 6 GPUer med extender i det + det har ekstra power til PCIe slottene + den billigste CPUen til det HKet koster bare noen hundrelapper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...