Gå til innhold

– Windows Phone kan gå forbi iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har stor tro på Windows Phone, men det er for tidlig enda... Min neste mobil blir fortsatt Android, trolig den neste etter det også, men deretter tror jeg nok det er på tide å prøve Windows Phone! Hadde den første iPhonen som aldri kom til Norge. Elsket den, og hadde den i ca 2 år, men kommer nok aldri til å ha en iPhone igjen, om jeg ikke blir påtvunget en på jobben.

 

Det er ikke noe galt med iPhone, ikke missforstå meg, den nye iPhone 5S er super-rask, har fantastisk skjerm, mange gode apper osv, men den er for enkel og kjedelig for meg. Elsker fleksibiliteten og mulighetene i Android, og har alt av informasjon samlet hos Google!

 

Uten å ha noen personlig erfaring er jeg redd for at Windows Phone og iOS har en del til felles når det gjelder mangel på flexibilitet og tipassningsmuligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har stor tro på Windows Phone, men det er for tidlig enda... Min neste mobil blir fortsatt Android, trolig den neste etter det også, men deretter tror jeg nok det er på tide å prøve Windows Phone! Hadde den første iPhonen som aldri kom til Norge. Elsket den, og hadde den i ca 2 år, men kommer nok aldri til å ha en iPhone igjen, om jeg ikke blir påtvunget en på jobben.

 

Det er ikke noe galt med iPhone, ikke missforstå meg, den nye iPhone 5S er super-rask, har fantastisk skjerm, mange gode apper osv, men den er for enkel og kjedelig for meg. Elsker fleksibiliteten og mulighetene i Android, og har alt av informasjon samlet hos Google!

 

Uten å ha noen personlig erfaring er jeg redd for at Windows Phone og iOS har en del til felles når det gjelder mangel på flexibilitet og tipassningsmuligheter.

 

Personlig har jeg kjørt WP en stund, og ja man merker at noen apper mangler. Ikke fordi man ikke har mange apper å velge i, men fordi man gjerne søker etter en app man kan navnet på fra forrige OS. At det i svært mange tilfeller finnes andre apper som gjør det samme er ofte lett å overse/glemme.

 

For det er massevis av apper til WP om man bare begynner på nytt, slik som første gang man fikk en smartmobil. Tidligere manglet noen av de store, men de er også i stadig større grad inne eller på vei inn.

 

Nå er det stort sett de svært populære "døgnfluene", de appene eller spillene, som gjerne også er sosiale på ett eller annet vis, og som alle spiller man savner mest. Ikke fordi det ikke finnes like gode apper eller spill til WP, som faktisk er unike for WP, men fordi de aller fleste man kjenner ikke har WP. Heldig vis er dette ved å endre seg nå, og stadig flere dukker opp med WP. Spesielt blant teknikere (de jeg treffer), der jeg egentlig har ventet det minst.

 

Ut over dette er mangelen på personlig tilpasning den mest åpenbare. I den forstand at man ikke kan ha bilde bak ikonene etc. Men på en annen side så liker jeg tiles stadig bedre, og jeg har vendt meg til å få mye forskjellig informasjon på skjermen uten å starte en eneste app. Og det er faktisk en hel del apper som nå har begynt å gjøre dette, selv de du ikke trodde du behøvde informasjon i fra. :p

 

Smaken er som baken, men jeg ble lei av å "personliggjøre" androiden min etter en stund, og ser jeg litt bort i fra de små tingene er WP8 for meg et mer effektivt OS i det daglige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel bekomme, brukte Windows telefon tidligere. Så gikk jeg over til Apple. Mest fordi jeg ikke likte utseendet på nye Windows Phone. Firkanter i enkle farger tiltaler ikke meg.

 

Så må andre heller gjøre som de vil...

 

"Firkanter i enkle fager...". Kan ikke dette beskrive en iPhone også??

Lenke til kommentar

Utfordringen til Windows Phone blir vell å konkurrere på "high-end" / "premium" segmentet, der selger det jo fremdeles forsvinnende dårlig tydeligvis.

 

Men det er jo en smart strategi fra Microsoft og hovedsaklig Nokia at de angriper dette segmentet av markedet, det er jo her Android har sett en voldsom vekst i markedsandeler de siste årene (slaget av toppmodeller har jo økt i takt med markedet og har jo ikke steget noe mer enn hva salget av iPhone har gjort?) da billige Nokia telefoner har blitt erstattet med Samsung Galaxy Young, osv til et par hundrelapper, folk har jo ikke hatt mye valg om de er ute etter billigetelefoner da tradisjonelle billigtelefoner nærmest har forsvunnet fra butikkhyllene til fordel for temmelig grisetrege og labre Android telefoner.

 

At Microsoft med Nokia i spissen angriper dette markedet med et mye mer raffinert og bedre optimalisert operativsystem som faktisk klarer å gi en oppegående brukeropplevelse på snever maskinvare vil nok føre til at mange heller går for Windows Phone kontra Android på disse rimeligere modellene, Microsoft ender opp med å tilstrebe seg sårt trengte markedsandeler og det er jo bra for dem.

 

 

At de skal klare å gå forbi iOS, tja. Det er jo utvilsomt flere brukere i billigsegmentet enn det segmentet Apple operer i, men samtidig så ligger det jo langt mer penger og kjøpelyst i Apple sitt segment så rent økonomisk så vil jeg nå tro at Apple selv med lavere markedsandel vil fortsette å tjene endel mer penger, ha større interesse fra utviklere fordi det eksisterer flere brukere som faktisk bruker penger på apps og økosystemet osv osv.. I dag har jo Android som et resultat av at de har tatt over og eid billigsegmentet seilt forbi Apple i ren markedsandel, men de store summene er det jo fremdeles Apple som tjener og utviklere sier jo at det ligger mye mer penger iOS kontra Android så noe trist kapittel er det vell ikke for Apple.

 

 

De som burde føle seg mest truet her er vell Android som tross alt er de som trolig vil tape mest markedsandel jo større Windows Phone blir i dette billigsegmentet, samtidig så er det vell ikke ideelt for produsenter av Androidtelefoner om Microsoft med Nokia i spissen spiser seg mer og mer aktuelle og relevante i markedet for det vil jo ført gjøre de mer aktuelle i litt høyere prissikter etterhvert og Microsoft som nå har kjøpt opp Nokia sitter jo i samme båt som Apple i den forstand at de etterhvert vil tjene inn penger på alt fra maskinvare, til hele økosystemet noe som produsenter som Sony, Samsung osv ikke gjør per dags dato som vil potensielt kunne føre til at lønnsomheten rundt Androidtelefoner kan få seg en liten knekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...