Gå til innhold

Ny gratis-app husker alle passordene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PREMIUM FEATURES

Fast, automatic data synchronization across all your devices via a safe European cloud (upgrade to premium: 14,50 ?/year)

 

Betyr det at passordene ikke synkroniseres mellom enhetene om man ikke har Premium? I såfall er fortsatt Norton Identity Safe et bedre valg ettersom det er HELT gratis.

Lenke til kommentar

Hvordan vet vi at dette er App fra seriøs utvikler?

 

"Ny gratis-app husker alle passordene dine" og sender de videre til en som videreselger de.....??????

 

Hadde nettopp en viss omtalt lommelykt App......

 

F-Secure er store og seriøse - og har holdt på med sikkerhetsprogramvare i 25 år. Men enig med deg i at det er viktig å være bevisst på hva man installerer av slik progamvare. Selv har jeg brukt en løsning som heter Lastpass de siste årene, og er godt fornøyd med den. For et par år siden var det imidlertid snakk om et mistanke om hackerangrep mot Lastpass, og alle ble bedt om å endre "master-passord". Såvidt jeg vet var det ingenting som kom på avveie - men det viser at ingenting er 100 % sikkert. Men velg i hvert fall løsninger fra aktører som tar sikkerheten på alvor, og som bruker de beste krypteringsløsningene som er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PREMIUM FEATURES

Fast, automatic data synchronization across all your devices via a safe European cloud (upgrade to premium: 14,50 ?/year)

 

Betyr det at passordene ikke synkroniseres mellom enhetene om man ikke har Premium? I såfall er fortsatt Norton Identity Safe et bedre valg ettersom det er HELT gratis.

 

Etter å ha testet kan jeg bekrefte dette. Dette koster i praksis rundt 120kr i året med mindre du bare har én enhet (hvem har det?). Er forsåvidt overkommelig, og jeg vurderer det framfor Norton pga. bedre grensesnitt og raskere innlogging.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Å ha samme passord overalt er sikkert dumt, men jeg vil ikke tro det å ha et passord som gir tilgang til alle andre passord heller er en så god ide.

 

Det er ikke noe i veien med det så lenge du gjør det riktig. Grunnen til at det er fyfy å ha samme passord flere sted er at noen nettsider, slik som Dustinhome, slurver vanvittig med sikkerheten, og dermed gjør det lett for bad guys å få tak i passordet ditt i klartekst. De sitter så på et passord som passer andre steder.

 

Slike passordtjenester som det her, derimot, har selvfølgelig høyere fokus på sikkerhet i utgangspunktet. Du bruker ett passord som ser ut som katta har gått amok på tastaturet, og det brukes for å låse opp dataene dine. Lastpass vet jeg har innstillinger for passordsikkerhet som du ikke finner mange steder, samt mulighet for å bruke Google Authenticator login.

Lenke til kommentar

Det stemmer, men man som forbrukere kan aldri vite helt sikkert hvor vantett lastpass f.eks er.

Husker jo f.eks Linkedin som jeg og sikkert flere var sikre på tok sikkerhgeten seriøst, men neida.

 

Og om noen keylogger PC-en din hjelper det ikke med verdens sikreste lastpass passord.

Med mindre man bruker en form for engangspassord også.

Lenke til kommentar

Det stemmer, men man som forbrukere kan aldri vite helt sikkert hvor vantett lastpass f.eks er.

Husker jo f.eks Linkedin som jeg og sikkert flere var sikre på tok sikkerhgeten seriøst, men neida.

 

Og om noen keylogger PC-en din hjelper det ikke med verdens sikreste lastpass passord.

Med mindre man bruker en form for engangspassord også.

 

Keylogging er skummelt og kanskje disse tjenestenes største trussel. Men f.eks Lastpass har muligheter til å gjøre keylogging umulig, ved å bruke en fysisk brikke, eller ved å bruke musa til å trykke på bokstavene.

 

Så med Lastpass er total sikkerheten opp til deg, følger du alle instrukser er du rimlig safe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Og om noen keylogger PC-en din hjelper det ikke med verdens sikreste lastpass passord.

Med mindre man bruker en form for engangspassord også.

 

Jo det hjelper med Authenticator om noen keylogger PCen din :p og da får de ikke tak i noen passord siden Lastpass vil fylle inn alle andre passord unntatt det du trenger en ekstern kodegenerator til å fylle inn

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...