Gå til innhold

Test: Asustor AS-202TE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy fandenivold, jeg er så dritt lei disse testene av NAS'er som er klint utover toppen av førstesiden på helgen. Har vært litt for mange av dem de siste månedene....

 

Jeg er uenig, jeg synes det er bra at hw.no produserer eget innehold. At det er for mye om NAS og for lite innenfor ditt interessefelt sier seg selv da alle har forskjellige interesser.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, jeg synes det er bra at hw.no produserer eget innehold. At det er for mye om NAS og for lite innenfor ditt interessefelt sier seg selv da alle har forskjellige interesser.

 

Jeg er enig at det er bra at de produserer innhold selv. Bra tester av NAS'ene er det også. Jeg er interesert i slike ting så det er ikke interessen det står på. Jeg synes det bare har blitt standard med NAS test hver helg. De kunne ha testet noe annet innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har prøvd i hele romjula å få denne til å virke, men det er vanskelig å få brukbar informasjon ut av Asustor grensesnittet eller Asus sine hjemmesider for å løse problemer. Jeg har lett godt og lenge, og Asus er flinke til å ikke fortelle deg hvordan du kan løse et problem! Prøvde å fylle inn og sende ticket til Asus på deres support side men til og med det feiler. Prøvde også Troubleshooter på supportsidene - der er det bare ett valg! Dette er godt under par på support siden.

Endret av Fotoentusiast
Lenke til kommentar

Fant ut etterhvert at problemet var en feilende WD harddisk som gjør at NAS'en henger istedetfor å rapportere feil. Jeg prøvde initiere til et RAID1 med to disker uten å vite at ene disken var dårlig, dette gjør at NASen går i en initialiserings-loop. Hvis ikke begge diskene er gode, er AS-202TE avhengig av en god HD konfigurert i Single modus for at Appene skal bli tilgjengelig i portalen. Først når appene er tilgjengelige er det mulig å kjøre Disk-Management appen og gjøre et scan som informerer om at disk2 er dårlig.

 

Synes fortsatt det er litt under par at ikke systemet uavhengig av status på disk gir anledning for en grunnleggende feilsjekk.

Endret av Fotoentusiast
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-10579

Jeg har en AS-202T stående og gå, mest som en lekeserver egentlig. Jeg bruker Synology sine NAS til backup og mediaserver, men ville teste ut en annen produsent fordi jeg ville ha en bedre FTP-løsning som f. eks gir mulighet til chroot.

 

Ulempen med AS-202T, eller egentlig ADM, er jo at de KUN tillater SSH tilgang for admin/root, hvilket er de to brukerne jeg absolutt mener ikke skulle ha tilgang. Det er en egen diskusjon og egentlig ikke derfor jeg poster her.

 

Spørsmålet er; har noen fått til å logge inn via SSH på en ASUSTOR NAS med en annen bruker enn admin/root? Har ikke testet å legge til "AllowUsers" i sshd_config, men det er stort sett den eneste måten jeg kan tenke meg at det er mulig, i tillegg til å enable shell i passwd.

 

Noen som har testet/funnet en løsning?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...