Gå til innhold

Fingeravtrykk på Android- og Windows-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tviler noen i det hele tatt hadde snakket om fingeravtrykk funksjonen hadde en eller annen android eller WP vært ut med det først...

Jeg ser rett og slett ikke det store behovet for slik tung mobil sikkerhet... dog det er jo fint at valget eksisterer!

Motorola har hatt fingeravtrykk leser på Android en god stund. Og tung sikkerhet er det ikke, sikkerheten blir dårligere enn med kun en kode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Man trenger vel ikke være noe geni for å spå at flere vil tilby mobiler me leser for fingeravtrykk.

 

Jeg synes det hele inntil videre er forholdsvis meningsløst, men hvis tjenesten blir solid så kan det vel godt hende at jeg lar meg friste etterhvert.

Lenke til kommentar

Og poenget med fingeravtrykkleser er...?

Å gjøre ting enklere når det kommer til det og taste inn en låskode.

 

Fingeravtrykkleseren er et alternativ til telefonens låskode , bruker man riktig finger, trenger man ikke taste noen kode når man tar av tastelåsen. På Android kan man også bruker bruke den til og begrense tilgangen til enkelte apper til kun riktig bruker, som er en av grunnen til at den ofte også er plassert bak og ikke foran på Android.

 

Riktig nok ikke noe som revolusjonerer markedet men.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Å gjøre ting enklere når det kommer til det og taste inn en låskode.

 

Fingeravtrykkleseren er et alternativ til telefonens låskode , bruker man riktig finger, trenger man ikke taste noen kode når man tar av tastelåsen. På Android kan man også bruker bruke den til og begrense tilgangen til enkelte apper til kun riktig bruker, som er en av grunnen til at den ofte også er plassert bak og ikke foran på Android.

 

Riktig nok ikke noe som revolusjonerer markedet men.

Tenker ikke på noe annet ang. fingeravtrykkleser enn overvåking.

 

Enda en metode for NSA å få vite mer om meg. Liker det ikke, håper det blir fortsatt mulig å kjøpe mobiler uten i fremtiden..

Lenke til kommentar

Nei det er kanskje ikke beste tidspunktet og komme med denne teknologien på ;)

 

Men telefoner uten en sånn "NSA-skanner" vil nok alltid eksistere, og de som NSA er mest interessert i holder seg nok unna amerikansk teknologi uansett. Samtidig har USA investert mye i den biometriske databasen sin de siste årene, så helt klart at de finner fingeravtrykk informasjon interessant.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...