Gå til innhold

Ny USB-kontakt går begge veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den nye USB-kontakten vil først komme på markedet sommeren 2014, etter at bransjen har fått testet teknologien på starten av året."

 

Spesifikasjonen skal være klar i 2014. Produkter vil ikke komme før 2016.

 

Er forøvrig langt forbi i tide.

 

Hei,

 

Det stemmer at spesifikasjonen vil være klar i starten av 2014, og at det deretter blir mulig for produsentene å implementere USB Type-C i sine produkter. Hvor raskt det kan skje er vel litt usikkert, men jeg forholdt meg til denne informasjonen:

 

"The USB Type-C specification is targeted for industry review during the first quarter of 2014

and a final specification is expected to be published by the middle of 2014"

 

"...and first products supporting it may come in late 2014".

 

Kanskje enig i at "sommeren" var litt vel optimistisk, så jeg skal endre på dette i artikkelen.

 

Men har du en kilde på at produktene ikke vil komme før i 2016, så ser jeg veldig gjerne på det. :-)

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle at den funka 2 veier. Noen typer kontakter funker alle veier. Desverre er de fleste av de ladekontakter. Det gjelder bare å ha runde kontaktflater i pluggene i steden for å bruke nåler som må treffe riktig.

 

Det burde vært standard. Prinsippet er så enkelt at jeg kunne laget en slik plugg selv

Lenke til kommentar

 

 

 

Men har du en kilde på at produktene ikke vil komme før i 2016, så ser jeg veldig gjerne på det. :-)

 

Takk for innspill!

Kilden var bbc: http://www.bbc.co.uk/news/technology-25222101

 

Veit ikke om de er no mer troverdig, syntes jo egentlig 2 år var lang tid..

Hei igjen,

 

BBC skal være en veldig troverdig kilde ;-) Jeg skjønner bare ikke hvor de har 2016 fra, for resten av infoen er temmelig lik det som var utgangspunktet for Amobils artikkel. Men jeg legger inn en linje om dette. Takk igjen! :-)

Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle at den funka 2 veier. Noen typer kontakter funker alle veier. Desverre er de fleste av de ladekontakter. Det gjelder bare å ha runde kontaktflater i pluggene i steden for å bruke nåler som må treffe riktig.

 

Det burde vært standard. Prinsippet er så enkelt at jeg kunne laget en slik plugg selv

 

Fire ledere +jord i en rund plugg? Jaok...
Lenke til kommentar

Når jeg ser på kabelen så kan jeg ikke forstå at den kan brukes begge veier...

 

kanskje det ikke er en USB Type-C kabel det er bilde av?

Artikkelillustrasjonen er Samsungs(?) jallaforsøk på å lage en mikro-versjon av USB3.0. Det har tatt en vanlig mikro-USB og festet de resterende pinnen i en utvekst på siden. Resultatet er en hisides plugg som ikke likner grisen. Den kan gjerne dø så tidlig som overhodet mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...