Gå til innhold

Så mye koster iPhone verden rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er altså BNP per innbygger, målt etter kjøpekraftsparitet (justert for lokalt prisnivå). Det at iPhone skulle koste 1/4 av Indias BNP blir noe sånt som 474402 millioner dollar, hvis ikke jeg regna feil. Jeg syntes det hørtes litt mye ut ;P (1/4 * 1,897,608 millions of $US)

 

Hei!

 

Takk for tilbakemelding. Du har helt rett! Jeg endret ordlyden i teksten, slik at det blir mer korrekt :)

Lenke til kommentar

Regner med at det er regnet slik at hvis vi snur på det med norsk pris, så blir det (5790 / 1,74) * 100 = 332 758,62 kr som da er gjennomsnittlig BNP pr nordmann. Nå vet ikke jeg hvor mye en iPhone koster i Jordan, men slik jeg tolker det koster den 2,64 brutto månedslønninger. Det skulle også tilsvart 73 206,90 kr dersom vi også måtte ut med 22% av vår BNP for en iPhone.

Lenke til kommentar

 

Dette er altså BNP per innbygger, målt etter kjøpekraftsparitet (justert for lokalt prisnivå). Det at iPhone skulle koste 1/4 av Indias BNP blir noe sånt som 474402 millioner dollar, hvis ikke jeg regna feil. Jeg syntes det hørtes litt mye ut ;P (1/4 * 1,897,608 millions of $US)

 

Hei!

 

Takk for tilbakemelding. Du har helt rett! Jeg endret ordlyden i teksten, slik at det blir mer korrekt :)

Fremdeles feil i andre avsnitt i artikkelen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...