Gå til innhold

Microsoft vil lage Windows-BIOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, greit nok, det men liker at det er microsoft som skal gjøre det. de for o monopol på alt de jo, å i virkeligheten så er jeg ikke så sikker på at MS gjør så veldig mye. det er vel phonix som gjør store deler av jobben. Phonix, har vel med seg MS på laget pga en ting, det er jo seff for å få tilatelse til å integrere Biosen i Windows. hehe :D

 

dessutten vil jeg bare ha sagt at hvis det blir innen 1 til et 1 og et halvt år så kommer det til å bli litt slit tror jeg. hovedkort produsentene har ikke slutta med å ha bios på kortene sine enda, så hvis det er en bios i Windows og en på hovedkortet så kan det gå riktig galt, eller?

Lenke til kommentar

Har lenge syntes XP Media Center Edition virket morsom, og planlagte å bruke dette som et "tilleggs OS". Lasta ned et "prøveeksemplar" og da jeg satte i cd'n fikk jeg en melding om at operativsystemet kun ville la seg installere på en Micro$oft Media Center Edition PC :evil: Håper noen lager noe slikt som Linux Mandrake Media Center Edition snart, jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe meg en Meda Center pc.

Lenke til kommentar
Har lenge syntes XP Media Center Edition virket morsom, og planlagte å bruke dette som et "tilleggs OS". Lasta ned et "prøveeksemplar" og da jeg satte i cd'n fikk jeg en melding om at operativsystemet kun ville la seg installere på en Micro$oft Media Center Edition PC :evil: Håper noen lager noe slikt som Linux Mandrake Media Center Edition snart, jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe meg en Meda Center pc.

 

finnes vel det da... mener jeg har hørt en del om lignende.

Lenke til kommentar

Dere som øsker dette velkommen kan vel ikke tenke på den fulle konsekvensen av dette tror jeg...

 

DRM/TCPA/Palladium vil gjøre at vi IKKE kan kjøre egne programmer. Alle programmer som skal kjøre på et slikt system MÅ godkjennes og bli tildelt en signa digital ID (DRM) Hvis ikke filen inneholder en slik nøkkel vil maskinen rett og slett NEKTE å kjøre denne.. (open source o.l. vil IKKE funke) Denne funksjonen vil etter all sansynlighet være mulig å slå av. (microsoft og alle de andre slelskapene bak denne teknologien gjør nok dette for å få en litt bedre 'mottakelse' av 'joe public') Det vi må tenke på her er at når denne funksjonen er slått av vil heller ikke DRM kode kjøre på maskinen. (siden hardware da ikke snakker DRM)

Glem backup av orginal programvaren din (hvis ikke M$ gir deg lov da, slik at du kan ta èn kopi som KUN vil fungere på èn spesifik maskin)

Og dere som laster ned ymse ting på diverse fildelings tjenester.... vel, glem det! game over...

 

-fluKe

(...som rett og slett gruer seg)

Lenke til kommentar

Nei dæven cowboys, da er det mulig jeg bytter plattform da ja. Men det er mulig dette blir for upopulært til å gjennomføre helt. Harddisk produsentene skulle vel prøve seg på noe drm opplegg en gang, men tenk hvor populære harddisker uten "drm" opplegget hadde blitt... så det kom heldigvis aldri. Tipper det går samme vei med dette.

 

Hvis man kan velge om man vil ha et hovedkort som kanskje lar det boote litt raskere, men om du så mye som titter på en filmtrailer så står det 10 men-in-black og banker på døra med erstattningskrav, eller man kan velge standard hovedkort som ikke har direktelinje til alle de sprø pengegriske selskapene. Tror jeg velger det siste alternativet da ja!

 

LinuxBIOS ser forresten tøft ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...