Gå til innhold

Jubeltall for Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er flott at WP får høyere markedsandel, for det vil jo hjelpe på fokuset på applikasjonsutviklingen, som jo er hovedargumentasjonen mange har for ikke å bruke OS'et.

 

Når MS klarer å rote seg til å slå sammen WP Store og Windows Store, så blir dette enda bedre, selv om det sikkert kan ta noe tid.

 

En annen fordel med høyere volum er at produsentene får inntjening på HW salg, som også stimulerer produksjon av dyrere enheter, samt at flere produsenter også kan komme inn i dette markedet, som igjen gir valg og kniving på pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows phone har dessverre for mange orriterende feil for å være en premium telefon. Selger sikkert mange billigmobiler. Folk kjøper de og kaster de etter en stund.

 

Hva er egentlig irriterende feil? Irriterende mangler kan jeg være enig i, men feil?

 

Det jeg synes den mangler er

- seperat lydstyring (hvertfall for media og telefon),

- notifikasjonssenter

- rask tilgang til av/på for wifi, bluetooth, flymodus osv,

- rotasjonslås

- skikkelig NFC støtte som kan slå flymodus, wifi av og på, osv osv

 

Ellers er det ikke mye som jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows phone har dessverre for mange orriterende feil for å være en premium telefon. Selger sikkert mange billigmobiler. Folk kjøper de og kaster de etter en stund.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i denne fremstillingen, men det er mulig jeg ikke går under betegnelsen folk?

 

Jeg klarer å finne irriterende feil på de fleste OS, og ja WP har en del helt klare småting som kunne vært bedre. Flere av disse er på listen for neste GDR som kommer over jul.

 

Med det sakt, jeg får stort sett velge devicer fritt, men har valgt å kvitte meg med iPhone og legge androiden på hylla til fordel for WP. Dette fordi WP fungerer bedre/mer effektivt 90% av dagen min.

 

Alle skal selvfølgelig få mene sitt, men man bør i det minste bruke telefonen en stund før man gir den en dom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det var mange irriterende småfeil med min Ativ S. Tvungen IE nettleser, BING som tvungen søkemotor og som stadig blandet seg inn i IE( kjempegøy). Det var et helvete å bruke telefonen på nett, for om du gikk ut av nettleseren og så tilbake til IE fikk du ikke bla bakover i nettleseren lenger!

 

Appene hadde håpløs design, vesentlige feil og var slitsomme å bruke. Facebook bl.a hadde mange mangler iforhold til Android/ios.

 

Skal de komme med en profftelefon må den være proff, det er den ikke.

 

Ikke har den appstøtte fra noen av de mest kjente sosiale medier appene i verden heller.

 

Det ble en telefon uten noe som helst å by på, og derfor slo de heller ikke an. Nå selger de bra men kun i billigutgavene, dette er en feilslått strategi da WP skulle være en profftelefon. Office i lomma osv.

Lenke til kommentar

At billig telefonene gjør det bra er ikke så overraskende. Spill, facebook, instagram, twitter osv fungerer helt utmerket. Jeg er derimot forferdelig skuffet over at den er så til de grader dårlig på mer avanserte funksjoner :( Har hatt den i 3 måneder, og jeg teller dagene til bindinga går ut O.o

Lenke til kommentar

At billig telefonene gjør det bra er ikke så overraskende. Spill, facebook, instagram, twitter osv fungerer helt utmerket. Jeg er derimot forferdelig skuffet over at den er så til de grader dårlig på mer avanserte funksjoner :( Har hatt den i 3 måneder, og jeg teller dagene til bindinga går ut O.o

Jeg vet ikke hvilken modell "den" er men du kan selge den billig til meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det var mange irriterende småfeil med min Ativ S. Tvungen IE nettleser, BING som tvungen søkemotor og som stadig blandet seg inn i IE( kjempegøy). Det var et helvete å bruke telefonen på nett, for om du gikk ut av nettleseren og så tilbake til IE fikk du ikke bla bakover i nettleseren lenger!

 

Appene hadde håpløs design, vesentlige feil og var slitsomme å bruke. Facebook bl.a hadde mange mangler iforhold til Android/ios.

 

Skal de komme med en profftelefon må den være proff, det er den ikke.

 

Ikke har den appstøtte fra noen av de mest kjente sosiale medier appene i verden heller.

 

Det ble en telefon uten noe som helst å by på, og derfor slo de heller ikke an. Nå selger de bra men kun i billigutgavene, dette er en feilslått strategi da WP skulle være en profftelefon. Office i lomma osv.

 

Hvilke sosiale medier er det som mangler da?

Lenke til kommentar

Hvilke sosiale medier er det som mangler da?

Jeg husker jeg hadde swapchat en stund, men siden den ikke var offisiell var det mye slit med det programmet hver gang snapchat oppdaterte osv. En skikkelig Instagram replika savnet jeg også. Facebook var som jeg nevnte full av mangler (kunne ikke sende bilder på melding i facebook, kunne ikke skrive på veggen til folk, arrangementer virket ikke.)

 

Mange av disse appene er jo tilgjengelige på nett, med Bing og IE er dessverre ikke det et godt argument.

 

Jeg kvittet meg med Wp i sommer, mulig de løste alt etterpå og det er ren fryd nå. eE ga isåfall ut WP for tidlig.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Jeg synes det var mange irriterende småfeil med min Ativ S. Tvungen IE nettleser, BING som tvungen søkemotor og som stadig blandet seg inn i IE( kjempegøy). Det var et helvete å bruke telefonen på nett, for om du gikk ut av nettleseren og så tilbake til IE fikk du ikke bla bakover i nettleseren lenger!

 

Appene hadde håpløs design, vesentlige feil og var slitsomme å bruke. Facebook bl.a hadde mange mangler iforhold til Android/ios.

 

Skal de komme med en profftelefon må den være proff, det er den ikke.

 

Ikke har den appstøtte fra noen av de mest kjente sosiale medier appene i verden heller.

 

Det ble en telefon uten noe som helst å by på, og derfor slo de heller ikke an. Nå selger de bra men kun i billigutgavene, dette er en feilslått strategi da WP skulle være en profftelefon. Office i lomma osv.

Du kan sette Goggle som søkemotor i IE, så det er ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse tingene er langt på vei fikset nå. Bilder i meldinger er ikke noe problem.

 

Instagram har offisiell app - og en (etter hva jeg hører) knallgod tredjeparts-app er også tilgjengelig (6tag)

 

Snapchat får ikke ut fingeren, men 6snap fungerer veldig bra som tredjepartsapp.

 

Dette er veldig store apps, det er mengder med andre apps som ikke har noen funksjonell erstatter. Man kan sikkert argumentere for at dette blir ett mindre problem, men det er ikke særlig mye som trekker positivt heller for OSet i mine øyne. Det er ikke noe at den største ulempen blir mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Disse tingene er langt på vei fikset nå. Bilder i meldinger er ikke noe problem.

 

Instagram har offisiell app - og en (etter hva jeg hører) knallgod tredjeparts-app er også tilgjengelig (6tag)

 

Snapchat får ikke ut fingeren, men 6snap fungerer veldig bra som tredjepartsapp.

 

Har de oppdatert faceebook så du får sendt bilder i meldinger? Har de fikset arrangementdelen så man ser hva som skjer? Har de ordnet så man kan skrive på veggen til folk?

 

Hvis ja - Så bra (og det var jaggu på tide), i mitt tilfelle er dette alt for sent. Jeg hadde telefonen i et år og oppdaterte alt jevnlig. Mobiler vil alltid ha fanboys, og til tross for store svakheter både i utvalg og i kvaliteten på de nevnte appene, WP er her inget unntak. Jeg kjøpte WP fordi jeg liker windows svært godt. Jeg valgte vekk denne telefonen fordi den ga meg som bruker den mye hodebry, den var rask og skjermen var super, men det er ikke OS sine seiere. Hvem vet, kanskje dette er grunne til at telefonen sank i pris som et lodd? Ativ s gjorde et prisbyks nedover på nesten 60% på bare noen få måneder, samme telefonen med Android kostet 1000kr mer i noen tilfeller.

 

Nå har jeg en Xperia Z, et feilfritt OS er det ikke men det er ihvertfall ikke like irriterende og dårlig lagt opp som WP.

Lenke til kommentar

 

Dette er veldig store apps, det er mengder med andre apps som ikke har noen funksjonell erstatter. Man kan sikkert argumentere for at dette blir ett mindre problem, men det er ikke særlig mye som trekker positivt heller for OSet i mine øyne. Det er ikke noe at den største ulempen blir mindre.

 

AtW

 

Slik var det også for noen år siden da Android var ny.

Var faktisk lenge de ikke var "mulig" å kjøpe apps, og man måtte nøye seg med gratis-apps.

 

Har personlig ikke hatt WP ennå, men skal kjøpe meg ny telefon mot sommeren, og lurer jeg på om jeg skal prøve meg på det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...