Gå til innhold

Dagens dings: Kingston MobileLite Wireless


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan denne fungere som film-server når man drar på biltur med små unger?

iPaden med 16GB er full, og det er mye styr å bruke iTunes for å slette gammel og legge til ny film.

Kan denne eventuelt levere film til flere enheter samtidig?

 

Så vidt jeg vet må du alltid gjennom iTunes for film, så "nei". :(

Kankje det finnes en annen app som kan lese direkte fra disken.

 

... men et Android eller Windows brett hadde løst det problemet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan denne fungere som film-server når man drar på biltur med små unger?

iPaden med 16GB er full, og det er mye styr å bruke iTunes for å slette gammel og legge til ny film.

Kan denne eventuelt levere film til flere enheter samtidig?

 

Jo - du kan det. Appen støtter avspilling av film i noen av de mest vanlige formatene, og hvis ikke det støttes kan du bruke en annen videoavspiller enn den som er standard på iPad (prøv for eksempel PlayerExtreme HD). Kingston-appen støtter ikke filer med .mkv-endelse ser jeg, mens flere MPEG4-kodede filer med .mp4 eller .m4v-endelse spiller fint. Fremgangsmåten for å åpne en fil i en annen avspiller er litt lite intuitiv - men ikke vanskelig når du vet hvordan du gjør det (bla deg frem til videofilen du vil vise, trykk Edit, merk filen, trykk Dele-knapp og så Open in).

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet må du alltid gjennom iTunes for film, så "nei". :(

Kankje det finnes en annen app som kan lese direkte fra disken.

 

... men et Android eller Windows brett hadde løst det problemet. ;)

 

Du trenger ikke å gå via iTunes hvis du installerer en tredjeparts videoavspiller. Og MobileLite Wireless kan også spille av en del videoformater direkte via appen på iPad eller iPhone. Videofiler som ikke kan spilles av direkte i appen kan åpnes i en tredjeparts videoavspiller – for eksempel PlayerExtreme HD.

Lenke til kommentar

Kan denne fungere som film-server når man drar på biltur med små unger?

iPaden med 16GB er full, og det er mye styr å bruke iTunes for å slette gammel og legge til ny film.

Kan denne eventuelt levere film til flere enheter samtidig?

 

Litt avsporing fra den nevnte dingsen, men hvis du har en tlf med mye plass så kan du alltids sette opp denne som en FTP-server og streame trådløst til iPad. "FTP Manager Free" for iOS støtter streaming av media via FTP.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet må du alltid gjennom iTunes for film, så "nei". :(

Kankje det finnes en annen app som kan lese direkte fra disken.

 

... men et Android eller Windows brett hadde løst det problemet. ;)

 

La meg gjette, du har ingen iOS-produkter?

Du kan spille av film fra hva slags app du vil, det være seg safari, youtube, DLNA-apper, VLC osv. Selv bruker jeg AirVideo om jeg spiller av fra PC-en. Jeg regner derfor med at de ikke med vilje har lagd iOS-appen uten filmstøtte.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke å gå via iTunes hvis du installerer en tredjeparts videoavspiller. Og MobileLite Wireless kan også spille av en del videoformater direkte via appen på iPad eller iPhone. Videofiler som ikke kan spilles av direkte i appen kan åpnes i en tredjeparts videoavspiller – for eksempel PlayerExtreme HD.

Ser at jeg muligens har hoppet over et punkt, så for å presisere spørr jeg: Hvis du har kjøpt/leiet filmer i iTunes, har man da mulighet til å synkronisere det mot et hvilket som helst lagringsmedie?

 

Mulig det er nå, men slik var et iallfall ikke før.

Lenke til kommentar

Ser at jeg muligens har hoppet over et punkt, så for å presisere spørr jeg: Hvis du har kjøpt/leiet filmer i iTunes, har man da mulighet til å synkronisere det mot et hvilket som helst lagringsmedie?

 

Mulig det er nå, men slik var et iallfall ikke før.

Ikke de man kjøper/leier i iTunes nei. Med mindre noe har blitt endret det siste året. Men finnes det noe utbredt salg av filmer noe sted som selger filmer man i praksis bare kan legge opp på nettet og dele med hvem som helst?

 

Jeg tolka spørsmålet som filmer generelt som man har liggende på PC-en uten noen form for DRM.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Ikke de man kjøper/leier i iTunes nei. Med mindre noe har blitt endret det siste året. Men finnes det noe utbredt salg av filmer noe sted som selger filmer man i praksis bare kan legge opp på nettet og dele med hvem som helst?

 

Jeg tolka spørsmålet som filmer generelt som man har liggende på PC-en uten noen form for DRM.

Ja, og jeg ser at det kan misforstås, jeg burde poengtert det.

 

Og nei, en slik løsning finnes nok ikke. Jeg ville nok slått et slag for Plex med sin Plex Sync, og der kan man velge plassering på Windows og Android (og visstnok koble det til ditt iTunes-bibliotek, men det har jeg ikke testet selv), men det tror jeg ikke er en mulighet på iOS.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har satt på WPA2 kryptering med passord.

Er litt usikker, men, når eg sletter app'en og wifi passordet, deretter installerer app'en på nytt, så får eg øyeblikkelig tilgang til innholdet på MLW enheten.

Betyr dette at hvem som helst har tilgang til innholdet, så lenge dei har en app?

Kan umuligt være slik....:men eg skjønner det ikkje.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...