Gå til innhold

Langt flere menn betaler for "lossless"-musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen stor forskjell på menn og kvinner som betaler for lossless

Heller det at mannen i huset betaler for selve abboet

 

kan være det bare er meg, men har aldri møtt en Hi-Fi interessert dame. "Så lenge det spiller høyt nok er det bra". Hvem er det som spiller mest musikk fra mobil og laptop uten plugger? Hehe, jeg tror nå iallefall det er flere menn som setter pris på FLAC enn damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama er veldig interessert i kvaliteten på lyder, filmer og bilder. Vil ikke si at hun er noe unormal. Kjenner flere gutter som ikke bryr seg noe om kvalitet på lyd og bilde, men jeg har ingen tall å vise til :)

Hvordan er Wimp Vs Spotify? Har vært kunde hos Spotify siden oppstart, men kunne godt tenkt meg å bytte til Wimp hvis det er jevnt over bedre? Lossless er noe jeg kjenne at jeg har lyst på, men jeg har ikke behov for det når jeg er på farten (og det er her jeg bruker spotify).

Endret av ESPP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wimp er underlegent spotify på nesten alle måter unntatt lydkvalitet på mobile enheter.

Jeg kunne glatt betalt 4x prisen hvis spotify kom med lossless støtte (helst flac) på både mobil og pc klient. Den eneste grunnen til at jeg har wimp nå, er mulighet for lossless i bilen via mobil.

 

Både androidklienten og pc-klienten er full av bugs og er mer tungvindt og ulogisk i bruk enn spotify.

Lenke til kommentar

Kan dette ha noe med at iPhone er en yndet befriftstelefon, og at Telenor gir Wiimp med bedriftsabbonement?

Trenger vel ikke noe særlig teorier rundt dette, da iOS er mye mer populært blandt toppsjiktet av telefoner, og ikke minst nettbrett, i Norge.

 

Dama er veldig interessert i kvaliteten på lyder, filmer og bilder. Vil ikke si at hun er noe unormal. Kjenner flere gutter som ikke bryr seg noe om kvalitet på lyd og bilde, men jeg har ingen tall å vise til :)

Har ikke noen tall selv, men vil ikke si det er overraskende at menn bryr seg mer om hifi. Ja, jeg kjenner både gutter som ikke bryr seg, og damer som gjør det, men generelt sett er det vel ikke å feie under teppet at audiofile generelt er av den mannlige sorten.

 

For å bidra til anekdotene kan jeg nevne at dama mi sin terskel for dårlig video/audio kvalitet er langt høyere enn min, selv om jeg ikke er den aller mest pirkete på det (ville ikke betalt for lossless selv)

Lenke til kommentar

Noen som har en "fullstendig" liste over ting som WinPhone fortsatt mangler av funksjoner? Synes å lese stadig vekk om mangler i dette OSet :thumbdown:

 

Det spiller i grunnen ingen rolle, siden Windows Phone skal erstattes/merges bort og Windows på sikt skal være én plattform. Dersom noen av de som satset på Windows Mobile 6, Windows Phone 7 eller Windows Phone 8 håpet på en stabil platform som ikke etterlater sine brukere, kan de glede seg til at om en eller to generasjoner, så, DA så...!

Lenke til kommentar

 

Det spiller i grunnen ingen rolle, siden Windows Phone skal erstattes/merges bort og Windows på sikt skal være én plattform. Dersom noen av de som satset på Windows Mobile 6, Windows Phone 7 eller Windows Phone 8 håpet på en stabil platform som ikke etterlater sine brukere, kan de glede seg til at om en eller to generasjoner, så, DA så...!

dette er vel strengt tatt bare spekulasjoner på nåværende tidspunkt

Lenke til kommentar

er vel strengt tatt bare spekulasjoner på nåværende tidspunkt

 

Nei?

 

Her er det spekulasjon (og Windows 9):

http://www.teknofil.no/artikler/windows-9-vil-forene-alt/152809

 

Her er det spekulasjon (og Windows 10):

http://www.amobil.no/artikler/microsoft-kan-sla-sammen-to-windows-versjoner/136852

 

Her er det hearsay (og innen to år):

http://www.teknofil.no/artikler/windows-phone-og-window-rt-vil-smelte-sammen-snart/152701

 

Og tilslutt, her er det uttalt fra Microsoft (og udefinert versjon):

http://www.teknofil.no/artikler/microsoft-vil-forene-windows/154429

 

Fra artikkelens kilde: ( http://www.ubergizmo.com/2013/11/microsoft-planning-to-unite-their-windows-operating-systems/ )

 

This is according to Executive VP Devices and Studios at Microsoft, Julie Larson-Green, who stated during a Q&A held at the UBS Global Technology Summit that there will come a day when the company will no longer have three versions of Windows, but will unite all 3 under a single brand. “We have the Windows Phone OS. We have Windows RT and we have full Windows. We’re not going to have three. We do think there’s a world where there is a more mobile operating system that doesn’t have the risks to battery life, or the risks to security. But, it also comes at the cost of flexibility. So we believe in that vision and that direction and we’re continuing down that path.”:

 

 

Og hvis man leser kildens kilde, direkte fra Microsoft, så er det sitatet fra et spørsmål om Windows RT. http://www.microsoft.com/investor/downloads/events/UBS_LarsonGreen.docx Det hun sier i avsnittet/setninga før sitatet er at Microsoft burde ha gjort forskjellene mellom Windows RT og vanlig Windows større, at de ikke burde kalt det Windows, og at "I think over time you'll see us continue to differentiate it more". Altså at operativsystemet som i dagens versjon heter Windows RT og operativsystemet som i dagens versjon heter Windows 8 i framtiden vil være mer forskjellig.

 

Så i neste omgang blir 3 til 2, så får vi se om de vil kalle det ene wOS eller whatever, og ha forskjellig grensesnitt mellom RT og fullversjon, eller om også disse skal ha samme kjerne og bare legacy-modus for bakoverkompatibilitet blir forskjellen. DET er spekulasjoner, og du leste dem her først :p .

 

 

 

 

 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Greit, visjoner, ikke spekulasjoner...

Mobil- og nettbrettvennlige Windows RT og det rene mobiloperativsystemet Windows Phone skal angivelig bli slått sammen i løpet av de neste to årene. Dette skal skje via tre såkalte «General Distribution Release»-oppdateringer i det aktuelle tidsrommet.

 

Høres ikke ut som big deal ^

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...