Gå til innhold

Smarttelefon-salget øker, prisene faller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Smarttelefon-salget øker

Ikke så rart når det hovedsaklig er kun smart tlf-er igjen på markedet. :p

Det er masse "dumme" telefoner der ute, men de blir ikke markedsført, og de er i en teknologisk evolusjonsmessig blindgate, (dvs. at det er ikke mer den kan utvikles uten at det blir en smart-telefon).

 

Smart-telefonene er og mye mer enn en telefon, på samme måte som at PC-en har blitt mer enn en skrivemaskin med skjerm, (og har hatt samme, men ikke like brå, pristrend).. Den økende funksjonaliteten til en smart-telefon, (skal sies at å ringe noen er det den er minst brukt til :p), gjør den mer ettertraktet.

 

Det er og referert til her at det trådløst er implementeringen av internett i fattigere land. Det er flere eksempler på bønder i latin-amerika som har kunne bruke smartere jordbruksmetoder etter å fått muligheten til å lete frem informasjonen på nett.

 

Hjelper heller ikke at i vesten er man i en posisjon hvor "design" og "moteriktighet" påvirker salget. iPhone er et godt eksempel på hvordan en betydelig kundegruppe "kaster" sin gamle modell som er mindre enn ett år gammel til fordel for en nyere modell med minimale forandringer.

 

-Frank

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si dumme telefoner er en blindgate. Av og til trenger man bare et enkelt verktøy til nøyaktig det man skal gjøre. F.eks tale + sms. og ikke noe dilldall ut over det. Noen brukere synes alle andre funksjoner forvirrer og spammer brukeropplevelsen.

 

Apropos dumme telefoner kjøpte jeg faktisk en på fredag. 85 kr uten binding, men med frakt for en Samsung E1200. Jeg har ikke pakket den opp ennå, og trenger kanskje ikke det, men saken er at hvis min nåværende telefon plutselig svikter meg så må jeg ha en reserve med nøkkelfunksjonene sms, tale og vekkerklokke. Ellers så er det en stor fordel at slike telefoner har svært mye lengre batteritid enn smarttelefoner og at jeg ikke er redd for å miste en dyr telefon med mye info.

 

Dumme telefoner vil det fortsatt være et marked for selv om det markedet krymper. Smarte telefoner selger bra både fordi de er nyttige, men også delvis fordi holdbarheten kvalitetsmessig og teknologisk stadig synker.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...