Gå til innhold

Nesten halve Europa synes piratkopiering er OK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hum... Jaja, flertallet mener jo det er greit å svindle forsikringsselskapene også. Hva folk flest mener betyr vel ingenting på hva som er lov eller straffbart,hehe

 

Vet ikke hvor mye det stod om det i denne artikkelen, men husk at piratene er også de som kjøper mest. Ikke at loven bryr seg stort. Men til gjengjeld driter jeg i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vet ikke hvor mye det stod om det i denne artikkelen, men husk at piratene er også de som kjøper mest. Ikke at loven bryr seg stort. Men til gjengjeld driter jeg i den.

Hehe, noe jeg syns er komisk er folk som forsvarer det å laste ned ulovlig pga de kjøper så mye ellers. En lov er en lov og pirater er lovforbrytere. Så enkelt er det i grunnen ;-) Da har jeg mere sansen for slike som deg som sier at de driter i loven uten å måtte argumentere rundt at det å laste ned ikke skader selskapene osv

Endret av ArlionMajere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og grunnen er tilgjengeligheten, dersom platebransjen hadde investert 1% av pengene de bruker til å ta pirater kunne vi kanskje ha tjenester som har stort utvalg til en rimelig pris. Hvis netflix hadde tv-serier klare 2-3 dager etter realese så tror jeg folk ikke ville giddet å styre med VPN og seedbox for å få seg noe å se på. Man kan se det som skjedde med spotify, etter realesen droppet folk å laste ned musikk pga tilgjengeligheten og akseptabel pris.

Det holder med sutring fra deres side, det er dere som har skapt dette så det er opp til dere (filmbransjen) å fikse det også

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Mener flertallet at forsikringssvindel er greit?

 

AtW

Jepp,desverre så er det opp i mot 50% av unge under 25 år som mener dette

 

Siden forsikringsbransjen er noen grådige svin, så økes bare prisen på forsikring slik at de tjener like mange mill. som før, så de som svindler på reiseforsikring,bil osv bidrar til å dra prisen opp for alle. Det er et dårlig argument med å si at " jeg betaler så mye i forsikring og får aldri noe tilbake, samtidig tjener selskapene milliarder av kr".

Endret av ArlionMajere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, noe jeg syns er komisk er folk som forsvarer det å laste ned ulovlig pga de kjøper så mye ellers. En lov er en lov og pirater er lovforbrytere. Så enkelt er det i grunnen ;-) Da har jeg mere sansen for slike som deg som sier at de driter i loven uten å måtte argumentere rundt at det å laste ned ikke skader selskapene osv

 

Hvorfor er det komisk? Det er helt vanlig å sette moral over lov, at man vet at noe er ulovlig betyr ikke at man mener det er moralsk galt.

 

Ellers synes jeg ikke dette er så overraskende.

 

1. Bransjen vekker ikke akkurat medfølelse i sine handlinger, hvorfor skal man synes synd på en såpass vond bransje?

2. Dette har foregått lenge, og kulturproduksjonen er større enn noengang, hvor er nedsiden av denne kopieringen?

3. Innen endel ting er det for tungvindt å være lovlig.

 

AtW

Jepp,desverre så er det opp i mot 50% av unge under 25 år som mener dette

 

Det er ikke "flertallet".

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det komisk? Det er helt vanlig å sette moral over lov, at man vet at noe er ulovlig betyr ikke at man mener det er moralsk galt.

 

Ellers synes jeg ikke dette er så overraskende.

 

1. Bransjen vekker ikke akkurat medfølelse i sine handlinger, hvorfor skal man synes synd på en såpass vond bransje?

2. Dette har foregått lenge, og kulturproduksjonen er større enn noengang, hvor er nedsiden av denne kopieringen?

3. Innen endel ting er det for tungvindt å være lovlig.

 

AtW

 

Det er ikke "flertallet".

 

AtW

Vel, tallet var veldig høyt også på befolkningen under 50år. Selvsagt er det ikke flertallet, men det er der det ender. Jeg sa flertallet pga å dramatisere det litt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

jeg har kun piratkopiert en gang, og det var et spill som kostet 3 Euro...

Det er bra gjort. Kjente en før, som ville ha det "ene" spillet, Hitman noe. Tok ikke mer enn 2-3 dager så var han i full gang med å laste ned alt mulig rart.

det skjer ikke med meg, det spillet piratkopierte jeg for 2 år siden...

Lenke til kommentar

Gi meg en tjeneste hvor jeg får alt av nyeste filmer samtidig som de kommer på bluray evt litt tidligere. I tillegg til de nyeste episodene i iallefall de fleste TV-serier.

 

Gi meg dette og jeg betaler glatt 299,- i mnd... Inntil da må jeg ty til piratkopiering hvis jeg skal få med meg ting. Jeg mener, dexter er ferdig på season 8 og amerikanske netflix har kun opp til season 4. Utrolig at jeg gidder å betale for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...