Gå til innhold

Julegavetips: Speilreflekskamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør vel kanskje nevnes at K-500 har pentaprisme med 100% dekning? Og at en kan få det samme kameraet med værtetting i K-30/50 for bare noen hjndrelapper ekstra. Og er ikke K-3 et minst like bra kjøp som d7100/70d?

 

Og ja, jeg har pentax selv;-)

 

Tatt i betraktning av hvor lite reklamekroner Richo/Pentax bruker hos Akam.no, så må man jo ærlig talt ikke klage.

K-3 blir faktisk omtalt med nesten 5 linjer her. Det har vært å få kjøpt i butikkene bare to måneder. K-5II har jo vært på markedet i over 1 år så det må jo være naturlig å framheve det som et flaggskip for Pentax.

Pentax får det de betaler for. Det vil også gjenspeile seg i spesifikasjons-listene i prisguiden og antall bilder/kvaliteten på bildene av kameraet i denne guiden.

Vi må heller ikke ta på vei hvis det ikke kommer en test som forteller oss om hvor god Pentax K-3 er sammenlignet med Nikon 7100 og Canon 70D. Jeg mener i løpet av nærmeste 2 ukene(mens kjøpefesten er på topp).

Så, Jakobk, og andre som stusser over dette mønsteret som stadig gjentar seg mellom Pentax og Canikon: Ikke klag på Akam(Mediehuset Tek), klag heller til f.eks Pentax Norge eller Pentax Europa som styrer markedsføringen.

Hvis det, mot formodning, skulle bli en bedre markedsføring fra det holdet, vil Pentax K-3 bli et minst like bra kjøp som d7100/70d.

Og ja, jeg har Olympus, Richo, Canon, Panasonic og Pentax selv. ;-)

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er litt bak mål å si at A99 ikke er et speilreflekskamera og dermed ikke burde vært en del av denne artikkelen. Hvilken artikkel vil i så fall Sonys kameraer passe inn i? Speilløse? Jeg ser for meg den artikkelen: "Sonys Alpha-serie er ikke tatt med, da dette strengt talt har speil", eller "Blant speilløse er Sonys Alpha-serie blant de aller største, og konkurrerer strengt talt med speilreflekskamera hva størrelse angår"...

Lenke til kommentar

Og hvor er Sony A7r / A7 ? eller i alle fall NEX?..

 

Tydelig forhåndsskrevet artikkel som er utdatert... eller i alle fall jeg håper på at det er snakk om utdatert artikkel og ikke utdatert kunnskaps nivå hos skribenten...

 

 

Det er en ganske lang innledning der det forklares hvorfor det kun er tradisjonelle speilrefleks på lista, man kan være enig eller uenig i den argumentasjonen, men det er ihvertfall ett aktivt valg som er tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning av hvor lite reklamekroner Richo/Pentax bruker hos Akam.no, så må man jo ærlig talt ikke klage.

(...)

Pentax får det de betaler for. Det vil også gjenspeile seg i spesifikasjons-listene i prisguiden og antall bilder/kvaliteten på bildene av kameraet i denne guiden.

(...)

Så, Jakobk, og andre som stusser over dette mønsteret som stadig gjentar seg mellom Pentax og Canikon: Ikke klag på Akam(Mediehuset Tek), klag heller til f.eks Pentax Norge eller Pentax Europa som styrer markedsføringen.

Hvis det, mot formodning, skulle bli en bedre markedsføring fra det holdet, vil Pentax K-3 bli et minst like bra kjøp som d7100/70d.

Og ja, jeg har Olympus, Richo, Canon, Panasonic og Pentax selv. ;-)

Det du skriver henger ikke på greip.

 

Denne artikkelen er ikke skrevet som en reklameartikkel. Jeg tror heller ikke at Akam prioriterer hvor varmt eller hvor mye de skal snakke om et kamera ut fra hvor mange reklamekroner de får fra produsenten/importøren. Da ville de mistet sin troverdighet rimelig kjapt.

 

Du skriver også at Pentax K-3 vil bli et minst like bra kjøp som D7100/70D hvis det blir bedre markedsført. Hva i all verden har markedsføring å gjøre med hvor bra et kamera faktisk er?

 

Jeg har ikke Pentax selv, men hadde jeg ikke allerede hatt et fullgodt system med masse tilbehør i dag, så hadde Pentax blitt mitt neste kamera... uten tvil, og uavhengig av hvor mye de reklamerer for kameraet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du skriver også at Pentax K-3 vil bli et minst like bra kjøp som D7100/70D hvis det blir bedre markedsført. Hva i all verden har markedsføring å gjøre med hvor bra et kamera faktisk er?

 

Jeg tror det Tusiast egentlig mener, er at hvis K-3 var markedsført like godt som D7100/70D, så ville flere bli klar over hvor bra kameraet gentlig er. Og da ville folk skjønne at det er et kamera som må vurderes når man skal ha et kamera i den prisklassen., Folk flest vil jo kun ha Canon eller Nikon , selv om andre alternativer vil være bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det Tusiast egentlig mener, er at hvis K-3 var markedsført like godt som D7100/70D, så ville flere bli klar over hvor bra kameraet gentlig er. Og da ville folk skjønne at det er et kamera som må vurderes når man skal ha et kamera i den prisklassen., Folk flest vil jo kun ha Canon eller Nikon , selv om andre alternativer vil være bedre.

Du har nok rett i det. Men det er jo uansett et merkverdig innlegg :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Du skriver også at Pentax K-3 vil bli et minst like bra kjøp som D7100/70D hvis det blir bedre markedsført. Hva i all verden har markedsføring å gjøre med hvor bra et kamera faktisk er?

 

Jeg tror det Tusiast egentlig mener, er at hvis K-3 var markedsført like godt som D7100/70D, så ville flere bli klar over hvor bra kameraet gentlig er. Og da ville folk skjønne at det er et kamera som må vurderes når man skal ha et kamera i den prisklassen., Folk flest vil jo kun ha Canon eller Nikon , selv om andre alternativer vil være bedre.

Ja, det er vel egentlig det jeg mener.

Og da er det fristende å spørre: Er ikke nettsider som Akam, med bl.a. journalistiske synsinger, et minst like virkningsfullt markedsførings-organ som ren reklame? Hvis man kan være enig i det så blir det som du sier, Tomsi: "... hvis K-3 var markedsført like godt som D7100/70D, så ville flere bli klar over hvor bra kameraet egentlig er......"

Og et annet spørsmål: Kan det hende at det befinner seg noen "folk flest" i staben til f.eks Akam også?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...