Gå til innhold

OCZ bankerott - Toshiba vil kjøpe opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart hvordan det kan skifte så fort. OCZ var jo noe av det ypperste for noen få år siden.

 

De har vel egentlig laget bra produkter også i det siste, men ikke klart å tjene nok penger på salget til å klare seg. Det er jo veldig dyrt å utvikle denne typen teknologi, og de trenger å selge mange SSDer for å tjene på dettte.

Lenke til kommentar

Ikke så rart at det gikk slik. OCZ har gjort det meste av feil som leder til økonomisk katastrofe.

  1. Det etablerte et alt for stort produktutvalg - husker ikke hvor mange SSD-er OCZ hadde på markedet samtidig, det var ikke få. Stort produktutvalg med marginale forskjeller mellom produktene øker produksjon og logistikkostnader, forvirrer forbrukere osv - altså primært tap - tap situasjon.
  2. Ekstremt høye feilrate på produkter i forhold til konkurrentene. Avvikende feilrate (høyere) enn konkurrentene slår ekstremt negativt ut i dag hvor informasjon flyter lett.
Lenke til kommentar

Ja, har selv vært blant de som har rådet mot SSDene fra OCZ, pågrunn av den høye feilraten. Jeg har av prinsipp at jeg aldri går ut imot et merke generelt, uansett hvor frynsete rykte de har (HP, OCZ, Acer), og at jeg gir hvert nye produkt en ny sjanse. Men OCZ hadde flere generasjoner med SSDer der samtlige hadde en høy feilrate og burde advares mot.

 

Et produkt jeg imidlertid likte, var OCZ ModXStream strømforsyningen, som i sin tid var et bra gunstig valg for modulære strømforsyninger med tilstrekkelig effekt, i et miljø der mange betalte det dobbelte for å få 1% høyere utnyttelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...