Gå til innhold

Test: Fitbit Flex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo. Brukte tidligere brukte jeg en vekkerklokke med armbånd som vekket meg når jeg sov som lettest. Dette fungerer veldig bra men den kommer antageligvis og vekke deg tidligere en når du må stå opp. Setter du klokken på 7:00 så er muligheten den vekker deg kl 6:48 for det kan være da du sover lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse "vekke deg på det perfekte tidspunktet" må vel være myntet på hjemmeværende mennesker. Vi andre som må opp på jobb har liten eller ingen nytte av noe slik.

 

Har brukt Jawbone Up i 6 måneder nå - om jeg glemmer å skru på vekkefunksjonen når jeg legger meg, så våkner jeg når den faktiske alarmen på mobilen (backup alarm) går, så fungerer jeg ikke.

For min del, så har jeg satt opp Up-en til å vekke meg opptil 30 min før alarmen, og det funker topp!

Vet at sekundet den slutter å virke må jeg ha ny, da jeg ikke kan leve uten. Er også fint å sjekke om jeg går 10.000 skritt til dagen eller ikke - er ofte jeg må gå en liten tur på 5-10 minutter på kveldstid.

 

Har desverre ikke testet FitBit, men holder meg til Up grunnet analyseringen av nattesøvnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt Jawbone Up i 6 måneder nå - om jeg glemmer å skru på vekkefunksjonen når jeg legger meg, så våkner jeg når den faktiske alarmen på mobilen (backup alarm) går, så fungerer jeg ikke.

For min del, så har jeg satt opp Up-en til å vekke meg opptil 30 min før alarmen, og det funker topp!

Vet at sekundet den slutter å virke må jeg ha ny, da jeg ikke kan leve uten. Er også fint å sjekke om jeg går 10.000 skritt til dagen eller ikke - er ofte jeg må gå en liten tur på 5-10 minutter på kveldstid.

 

Har desverre ikke testet FitBit, men holder meg til Up grunnet analyseringen av nattesøvnen.

Takk for oppklaringen :)

 

Kan jo faktisk være noe å teste da...er generelt skikkelig dynegris på morgenen, sliter virkelig med å komme meg ut av senga :p

Lenke til kommentar

Det med søvnmønsteret kan vel FitBit lett legge til i appen sin hvis det kun er en software-basert funksjon?

Ja, jo, de kan, men finnes ikke enda. Liker også bedre at batteriet varer ca. 10 dager på Up,i forhold til 5 dager. Har personlig ingen problem med å synce via micinngangen.

 

Vil også nevne at du slipper å synce hver dag, da den lagrer alt for deg, tar bare lenger tid når du først skal synce den.

Den har også powernap-funksjon, noe jeg ikke tror FitBit har.

Lenke til kommentar

Slår et slag for Fitbit One, som jeg er veldig fornøyd med. Og en av fordelene er at du slipper å gå rundt med et armbånd på deg... :)

 

Jeg er motsatt og ønsker å ha den rundt armen hele dagen. Dette fordi jeg bytter arbeidsklær på jobb og glemmer ofte å ta med One. Eneste gangen jeg trenger å ta den av er når jeg skal i dusjen.

 

Kommer den snart med en klokke?

Da skal jeg kjøpe en..

 

Fitbit Force kommer i Januar på Coolstuff.no. Den fungerer som en digital klokke i tillegg.

Du kan lese mer om denne på fitbit.com. Den gjør i praksis det samme som Force, samt registrerer høyde. Men den er ikke like vanntett som force som visstnok skal tåle dusjen (om jeg husker rett).

Lenke til kommentar

Disse "vekke deg på det perfekte tidspunktet" må vel være myntet på hjemmeværende mennesker. Vi andre som må opp på jobb har liten eller ingen nytte av noe slik.

 

Du velger selv når alarmen skal gå.

Det eneste du trenger å gjøre før du legger deg (så lenge du har Fitbit'en på håndleddet såklart) er å tappe svakt på den et par ganger, så vil den være aktivert i søvnmodus.

Da vil den vibrere sådan at du våkner. Og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...