Gå til innhold

Hevder Oculus Rift kan helbrede skjeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette virkelig kunne kurere manglende samsyn tror jeg virkelig jeg hadde vært glad. Jeg mistenker dog at en må ha hatt noenlunde fullt fungere stereoskopisk syn en gang i livet for at det skal virke. Det må antagelig være noen nervebaner som lar en se dybde som bare er uaktive. Ellers er vel det nødvendig å operere for å virkelig fikse sjeling? Dette er vel mer for de som da eventuelt har operert øyet og deretter trenger hjelp til å trene opp samsynet igjen.

 

Spørsmålet er jo også hvor godt dette fungerer med oss for briller. Det skulle vel komme en modell som passet for oss også mener jeg å ha hørt. Eventuelt kunne jo muligheten for å stille inn på fokuset på brillene fungert greit. Må nesten forhøre meg med optikern hvordan sjansene er for å få ordnet synet.

Lenke til kommentar

Dette blir interessant og se.

Håper synslegene her til lands griper fatt i dette

 

Har selv erfaring med sjele operasjon og opp trening i etterkant. blant annet steppmania / flipper spill på pc i røde og blå farger tilsvarende røde og blå briller, og det fungerte til en viss grad. med er klart ikkje optimalt. da du ser nyansen med begge øynene. og da kun i 2d

 

Mange skjønner ikke hva samsyns problemer fører til

 

 

 

Spennende!

Lenke til kommentar

Leste en artikkel om akkurat denne muligheten for ca. et år siden, og husker mange på pre-developer forumet til oculus snakket om å utnytte oculus til nettopp dette. Kjempe kult at noen faktisk har gjort det.

Ut ifra hva jeg har testet av demoer til oculus, tror jeg vi har en veldig spennende framtid i vente, og spill er bare en bitteliten del av kaka :) 2014 kommer til å bli er bra år for VR :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...