Gå til innhold

Test: Toshiba 58L9363DN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver at den sliter med panoreringer, og jevn bildeflyt.

Jeg lurer bare på om dere tester med bildebehndling slått av eller på; hvis på, prøver dere å finne beste innstilling?

 

Har dere (planer om å) testet noen spillkonsoller på denne TVen? Har den en "gaming" mode? Blir bildekvaliteten mye verre da?

Lenke til kommentar

Det skrives at fjernkontrollen er kjedelig men praktisk .
Er ikke det viktigste at fjernkontrollen funger praktisk ?
Her høres det son som det viktigste er designet

 

for min del så brur jeg meng ikke om alle disse smart-tv facilitetene.

jeg vil at lyd og bilde skal være det som prioriteres , samt holdbarheten

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skrives at fjernkontrollen er kjedelig men praktisk .

Er ikke det viktigste at fjernkontrollen funger praktisk ?

Her høres det son som det viktigste er designet

 

for min del så brur jeg meng ikke om alle disse smart-tv facilitetene.

jeg vil at lyd og bilde skal være det som prioriteres , samt holdbarheten

 

Bilde* det er en tv, ikke ett anlegg.

 

Kjøper noen en 4K tv i dag til opp mot 100 000, forventer jeg at de har et eksternt anlegg til samme pris, om ikke mer. Smart TV, design på fjernkontrollen, alvorlig? Det er BILDET og IKKE noe annet som teller på en TV, internett kan man bruke en HTPC etc. til og lyden kommer fra et dedikert anlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du forventer at man MÅ kjøpe ekstra anlegg for å kunne høre lyd fra tven .

Her tror jeg du har misset på noe av poenget mit

 

Ekstra anlegg kjøper man hvis man ønsker seg ekstra lydkvalitet utover det man kan kalle for normalt

Hvis prisen på tven er såpass høy så forventer man også at lydbildet holder til normalt bruk uten ekstra investeringer

 

Hvis man er nød til kjøpe ekstra anlegg i tillegg så er det juks og man kunne like god ha anskaffet seg en ren monitor og ekstern dekoder ( gjemt i et skap)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du forventer at man MÅ kjøpe ekstra anlegg for å kunne høre lyd fra tven .

Her tror jeg du har misset på noe av poenget mit

 

Ekstra anlegg kjøper man hvis man ønsker seg ekstra lydkvalitet utover det man kan kalle for normalt

Hvis prisen på tven er såpass høy så forventer man også at lydbildet holder til normalt bruk uten ekstra investeringer

 

Hvis man er nød til kjøpe ekstra anlegg i tillegg så er det juks og man kunne like god ha anskaffet seg en ren monitor og ekstern dekoder ( gjemt i et skap)

 

Jeg har alltid tenkt på TV-lyd som det absolutt minimum av lydopplevelse, beste av det verste, bunnen av tønna elendig lyd uansett hvor mange titusner av kroner man legger i en TV (Bang&Olufsen ikke inkludert).

 

Skal man først kjøpe en temmelig god og dyr TV (som praktisk talt er 99% bildeopplevelse) så forventer jeg at man har noe annet enn TV'ns eget høyttalersystem i tankene.

 

*kaster armene over hodet*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har alltid tenkt på TV-lyd som det absolutt minimum av lydopplevelse, beste av det verste, bunnen av tønna elendig lyd uansett hvor mange titusner av kroner man legger i en TV (Bang&Olufsen ikke inkludert).

 

Skal man først kjøpe en temmelig god og dyr TV (som praktisk talt er 99% bildeopplevelse) så forventer jeg at man har noe annet enn TV'ns eget høyttalersystem i tankene.

 

*kaster armene over hodet*

Fint for deg , men man må også respektere de som bare har råd til det nest beste.

 

Det er nemlig slik at det ikke alltid er samsvar med det man ønsker seg og det man har råd til , prioriteringer til tross

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde* det er en tv, ikke ett anlegg.

 

Kjøper noen en 4K tv i dag til opp mot 100 000, forventer jeg at de har et eksternt anlegg til samme pris, om ikke mer. Smart TV, design på fjernkontrollen, alvorlig? Det er BILDET og IKKE noe annet som teller på en TV, internett kan man bruke en HTPC etc. til og lyden kommer fra et dedikert anlegg.

 

Dette er en tv til 25000,- så hvor du får de 100 000,- fra det skjønner ikke jeg, å om noen heller skulle finne på å kjøpe en tv til 100 000,- så regner jeg nesten med at de også bryr seg like mye om lyd som bilde.

 

Personlig hadde jeg aldri brukt 100 000,- på en tv, finnes ikke den tv der ute som kan forsvare den prisen for min del (Hadde jeg vunnet i lotto så kanskje)

Lenke til kommentar

Her er det ihvertfall en logikk jeg ikke forstår .

 

Først skal man kjøpe seg så dyr tv som mulig , fordi man tror at den er best av alle

og så må man kjøpe lydanlegg i tillegg.

 

har man virkelig glemt hva en tv egentlig er.

og ikke alle kanal distributørene støtter innebygd dekoder .

De har egne løsninger

og skulle man ha behov for opptak o.l. så kunne man like god skaffet seg en skikkelig monitor i stedet

I bilegg kommer lydanlegget og opptaker

Lenke til kommentar

Dette med etterslep med panorering synes jeg at dere bør komme til bunns i hva skyldes HW.no.

 

Er det for svak prosessor som skal støtte opp, eller er det panelet i seg selv som ikke henger med?

 

Hva med oppdateringsfrekvenser? Hva er de satt til maks. med?

Lenke til kommentar

Dette med etterslep med panorering synes jeg at dere bør komme til bunns i hva skyldes HW.no.

 

Er det for svak prosessor som skal støtte opp, eller er det panelet i seg selv som ikke henger med?

 

Hva med oppdateringsfrekvenser? Hva er de satt til maks. med?

 

Er vel for at Toshiba ikke akkurat er noe ledende på tv'er akkurat, Nei tror de bør holde seg til det de kan, nemmlig varmepumper.

Lenke til kommentar

Dette med integrerte høyttalere på TV... Er ikke nesten hvilkensomhelst 2.1 pc-høyttalere til 500,- bedre enn alt hva angår integrerte høyttalere?

 

Det er helt greit at de er der. Går nok ikke nevneverdig på bekostning av pris eller design. Men jeg synes man må balansere hva man har.

 

Du kjøper ikke en slik en for å se på frokost-tv / nyhetskanalen. Da får det holde med en hdready med integrerte.

 

Blar man opp såpass mye, bør man også ha skikkelig lyd i stua. Bildet er bare halve opplevelsen.

 

Med mindre man er skikkelig sportsinteressert... ...så snart sendingene kommer i 4k.

Lenke til kommentar

Så du forventer at man MÅ kjøpe ekstra anlegg for å kunne høre lyd fra tven .

Her tror jeg du har misset på noe av poenget mit

 

Ekstra anlegg kjøper man hvis man ønsker seg ekstra lydkvalitet utover det man kan kalle for normalt

Hvis prisen på tven er såpass høy så forventer man også at lydbildet holder til normalt bruk uten ekstra investeringer

 

Hvis man er nød til kjøpe ekstra anlegg i tillegg så er det juks og man kunne like god ha anskaffet seg en ren monitor og ekstern dekoder ( gjemt i et skap)

 

Du forventer ok lydbilde, jeg forventer det ikke, å ha god lyd på en flatskjerm er bortkastet plass og bortkastede penger, for min del kunne de nesten skippet lyden totalt, eneste poenget for min del er å sjekke om det er lyd på TVen i oppsettet om jeg av en eller annen grunn ikke får lyd på anlegget.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du forventer ok lydbilde, jeg forventer det ikke, å ha god lyd på en flatskjerm er bortkastet plass og bortkastede penger, for min del kunne de nesten skippet lyden totalt, eneste poenget for min del er å sjekke om det er lyd på TVen i oppsettet om jeg av en eller annen grunn ikke får lyd på anlegget.

 

AtW

 

jeg synes at det er uhørt å måtte være tvunget til legge på prisen ( for kjøpe ekstra anlegg ) bare for kunne bruke tven som tv. man betaler jo tross alt en del for den.

Hvordan man løser det med lyden blir nå en sak

om høyttalerene er integrerte eller eksterne spill dog ikke så stor rolle

 

Det du snakker om er en monitor ( uten lyd ) som kan ta i mot tv signaler . det er ingen tv i rette forstand

Når det dreier seg om en tv som må den tilfredsstille visse krav.

Et av dem gode bilder , et annet er ok lyd

 

Hvis det forsetter slik så blir det feil å si at tvne er så billige fordi man må doble prisen for få lyd muligheter.

Lenke til kommentar

 

jeg synes at det er uhørt å måtte være tvunget til legge på prisen ( for kjøpe ekstra anlegg ) bare for kunne bruke tven som tv. man betaler jo tross alt en del for den.

Hvordan man løser det med lyden blir nå en sak

om høyttalerene er integrerte eller eksterne spill dog ikke så stor rolle

 

Det du snakker om er en monitor ( uten lyd ) som kan ta i mot tv signaler . det er ingen tv i rette forstand

Når det dreier seg om en tv som må den tilfredsstille visse krav.

Et av dem gode bilder , et annet er ok lyd

 

Hvis det forsetter slik så blir det feil å si at tvne er så billige fordi man må doble prisen for få lyd muligheter.

 

Og hva er problemet med å skaffe seg en lydplanke. Det er sikkert enkelte kunder som kunne tenke seg 500 kroner rimeligere TV, får å bli kvitt de sure innebyggede høytalerne, og slik sett fått enda tynnere ramme i underkanten av TV'en. Disse skaffer seg kanskje en lydplanke, eller kobler det til et eldre eller nyere stereoanlegg. Dette med valgfrihet er også et pluss. Så det å ha litt produkter for slike som deg, som ønsker det på gamlemåten, og litt nærmer monitorpreg for andre, eller helt til rene monitorer for den tredje gruppen, det synes jeg bare er helt fint jeg (å få mer valgfrihet). Så kan jeg stappe de kr 500,- i madrassen om jeg har godt nok lydanlegg i stuen fra før, eller stappe de i en lydplanke, eller et steroanlegg eller 10 godteposer fra Nidar eller Freia om jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...