Gå til innhold

Slik mistet Norge et av verdens største datasentre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff. Slik går det når vi knapt har noen i toppen (har vi noen i det hele tatt?) som ikke kan noe som helst om PC annet enn å lage et word-dokument.

 

Håper virkelig vi får inn noen andre enn de samme kjedelige som det har vært så mye om de siste 20 årene. Er åpen for både nye partier (hint hint: Piratpartiet) men også nye politikere. Vi kan da ikke skape Norge av bare 40-50 år gamle folk som aldri har interresert seg for data.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du ikke liker de politikerne vi har så kan du jo stemme på noen andre. Hvis mange nok gjør det samme som deg får vi inn nye politikere. Dette kalles for demokrati.

 

Det er naturligvis sant. Men det er svært mye som ikke står i partiprogrammene, eller som blir hestehandlet ut av programmene. Akkurat denne saken tror jeg strengt tatt passer med de fleste partienes program, dette kan like godt være enn byråkratisk glipp som ikke har nådd frem til den politiske ledelsen.

 

Annen viktig påvirkning er media, interesseorganisasjoner og næringsliv. Jeg er veldig glad for at denne saken dukker opp igjen...og igjen. Slik at Norske myndigheter faktisk setter seg inn i saken neste gang muligheten for norske datasentre dukker opp.

Lenke til kommentar

Politikerne med AP i spissen fikk jo hastevedtatt DLD, mens denne forespørselen aldri ble besvart. Du verden det er bra vi har fått regjeringsskifte, ikke at jeg tror det blir så mye bedre, men det kan vel ikke bli værre enn det var. Problemet er jo at alle departementene er gjennomsyret av profesjonelle trenerere. ALT er så fordømt tungvindt og tungrodd i det offentlige Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I dette landet graver vi ned alt mulig i grøfter, når ein graver opp kilometer med grøft og ikkje engang legger ned trekkerrøyr for FIBER blir eg lei meg, er jo alltid grøfta som dei klager på er den dyreste

 

Dette er vel EN av grunnane til att mangen plasser sliter med ADSL enda, medan større byer får fiber.

 

Blir vel ikkje betre med høyre, politikere har jo stort sett ingen ambisjoner for andre enn seg sjølv, men nå har de no mulighet til å motbevise!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...