Gå til innhold

Har du egentlig bruk for verstingminne? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var tynt. At det er tilnærmet ingen forskjell på de to minnebrikkene i et spill, mens det er relativt stor forskjell i et annet spill gir jo ikke mye grunnlag for å trekke en konklusjon. Dette kunne jo faktisk vært en interessant artikkel om dere hadde testet i flere både syntetiske tester og spill. Grafene mangler forsåvidt også helt grunnleggende informasjon om hva som måles. Er det FPS? Poeng? Er høyere bedre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For en elendig test, dette er ikke nok til å konkludere noe den ene eller andre veien.

 

Det som må vises tydelig er:

* Betydningen av responstid (ved å teste minimum to responstider på hver av to ulike frekvenser)

* Betydningen av båndbredde (teste opptil 4 minnekanaler, altså se om f.eks. 4x 1600 MHz kan slå ut raskere minne, siden mye billig minne kan være billigere enn litt raskt.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minnehastighet har stor effekt i BF3, derfor overraskende at det ikke betyr særlig i BF4. Enig med de andre her som savner litt mer data. Testing av hva tilgangstider har å si f.eks.

 

på en corsair blogg så jeg ytelsesøkning på ca 10% i bf4 fra 1600mhz til 2400 mhz.

 

Jeg gikk fra ca 85 fps til litt over 100fps med 1333 vs 2666mhz i bf3 på "sharki" banen. Testen min ligger i haswel tråden en plass. :)

 

Kanskje hw.no må teste samme test som meg i bf3, fordi da er det mulig de også ser forskjell. Jeg kjørte overklokket cpu og overklokket skjermkort i sli for å få minst mulig andre flaskehalser.

 

Edit;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887&page=12

 

http://www.corsair.com/en/blog/bf4-loves-high-speed-memory

 

Væsogo ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dette var ikke akkurat empirisk forskning, men det hadde jo vært greit med litt bedre grunnlag bak en artikkel. Dette skal jo være hakket bedre enn en tabloid-avis! Eller hva? Denne artikkelen er ikke god nok til å argumentere at jeg burde skaffe meg et betalende abonnement hos Hardware.no, iallfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...