Gå til innhold

Avslørt: USA overvåket 33 millioner norske samtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger nok ikke være rakettforsker for å skjønne at for eksempel Telenor sin satsing I østen kan være med Amerikansk hjelp, i bytte mot tilgang for NSA. En mulighet av flere. Folk flest er såpass naive at de ikke skjønner hva et aksjeselskap egentlig er og hva de på bakrommet kan være villig til for å øke sin markedsandel. De har en agenda, å tjene mest mulig penger, alt annet er underordnet.

Folk går rundt og tror er medisinfirmaer nærmest er veldedige organisasjoner, mens de i realiteten er styrt av kyniske økonomer som kun leter etter måter å øke omsetningen.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan forklare hvordan dette foregår? Samtaler som går internt i Norge, og det Netcom og Telenor ikke har noe med dette å "gjøre"?

Jeg besitter ikke de aktuelle kunnskaper som gjør at jeg skjønner dette?

 

Det går ofte gjennom en IP i feks. USA ;)

Ehh, hva? Du mener at telefontrafikk rutes via USA?

Lenke til kommentar

Flere muligheter, enten så har de en bakdør inn i systemet eller så har de overtalt selskapenen eller norske myndigheter om å få dataene.

 

Må tro at selskapene har kontroll på hva som går inn og ut av deres servere, og en informasjonsmengde på 33 millioner samtaler nekter jeg å tro at selskapene ikke har sett, så da må eneste mulighet enten være inkompetente IT-stab eller så er det et samarbeid med Amerika, uheldigvis for oss så er det mest sannsynlig det siste........

 

"Oy, det var litt av et hopp i GB i desember!"

 

"Ja, det er IN å sende MMS nå til dags vettu!"

Lenke til kommentar

Dersom det går samme vei som datatrafikk via mobilnettet, ja!

 

Så, det du mener er at om jeg bruker mobilen min til å koble meg til internett, så går den trafikken via USA?

 

DET, er i så fall dagens dose bullshit. Hvorfor skulle teleoperatører bruke dyr trans-atlantisk transit for å rute data/tale i norge?

Lenke til kommentar

 

Så, det du mener er at om jeg bruker mobilen min til å koble meg til internett, så går den trafikken via USA?

 

DET, er i så fall dagens dose bullshit. Hvorfor skulle teleoperatører bruke dyr trans-atlantisk transit for å rute data/tale i norge?

Hvorfor? Aner ikke, det er i alle fall det traceroute, selv til ALLE norske nettsider forteller meg...

Men, dersom tlf. samtalene kun går i det norske nettet, så kan dem ha enten innsidere, eller betale bestikkelser...

Lenke til kommentar

 

Så norge henter inn data om "alle andre", og deler det med "våre allierte", og det skal liksom være betryggende at det ikke er nordmenn? Hva med våre allierte? Som også henter inn data om "alle andre" (presumptivt inkludert nordmenn?) og også deler med NSA? Eller hvordan foregår dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...