Gå til innhold

Nå lager de film for Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Alt skal filmes i 360 grader, slik at du kan se på hva du vil.

 

Hø!, det må bli en tivoli-like opplevelse. Etter 2 timer ocolus-film kan en vel virkelig snakke om at publikum har fått med seg ulike ting fra samma greia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det må bli litt vanskelig å lage dem filmen, for vanligvis er jo lydmenn og andre folk ak kameraet hele teden....

 

de må nokk da ha lydmann og kameramann i en og at alle får beskjeder over headset...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting med dette er nok å få "interaktive" filmer mer i søkelyset. Jeg har sett noen eksempler der man kunne se seg rundt og velge hvilke scener man så. Det var et testprosjekt og du måtte selvfølgelig bruke musa på PC'en. Desverre ikke til TV.

 

Dette blir artig :)

 

@Mihle Gaming; Jepp. De trenger ikke å gi så mye beskjeder, skuespillere etc får jo instrukser før filming. Dagens filming så er det dog en som sier ifra om feil fortløpende så de slipper å spille inn ting mange ganger, derfor tar nok dette en del lengre tid pga det du nevner.

 

IMAX har laget filmer på 360 grader lenge, men du får jo ikke sett rundt deg etter ønske. Dette blir gjort fordi man skal kunne velge scener fra den "beste siden", det gjelder dog filming uten skuespillere, bare dokumentarer og liknende...

 

Så disse tingen har foregått lenge, men dette prosjektet kan slå sammen det beste fra alle verdner.

 

Jeg kjøper (helst låner) gladelig OR bare for å se denne hvis den blir bra :) :) :)

Lenke til kommentar

Kjip at de lager en dokumentar. Hadde vært mye mer spennende å sett en fiksjonsfilm laget i 360 grader!

 

Tror en animert film hadde vert mye letter å få skikkelig også, uten så mange praktiske problemer :)

 

Fikk teste Oculus Rift på en utdannings-messe for et par uker siden, men en slik berg-og-dalbane demo. Virket nesten som om man så "virkelighet" gjennom et par pikselerte briller... Utrolig gøy å få prøvd, og gleder meg til jeg har mitt eget FullHD (Elller bedre) par hjemme :D

Lenke til kommentar

En ting med dette er nok å få "interaktive" filmer mer i søkelyset. Jeg har sett noen eksempler der man kunne se seg rundt og velge hvilke scener man så. Det var et testprosjekt og du måtte selvfølgelig bruke musa på PC'en. Desverre ikke til TV.

 

Jeg husker helt i starten av DVD sitt inntog, så var en av de funksjonene de skrøt så mye av, at man i filmer kunne ha scener med flere vinkler seeren selv kunne bytte mellom.

 

Den første DVD-spilleren jeg hadde, hadde også denne funksjonen.

Problemet var at det virket ikke som at noen film produsenter utnyttet dette, og denne funksjonen døde derfor en stille død.

Lenke til kommentar

Jeg husker helt i starten av DVD sitt inntog, så var en av de funksjonene de skrøt så mye av, at man i filmer kunne ha scener med flere vinkler seeren selv kunne bytte mellom.

 

Den første DVD-spilleren jeg hadde, hadde også denne funksjonen.

Problemet var at det virket ikke som at noen film produsenter utnyttet dette, og denne funksjonen døde derfor en stille død.

 

Så det er ikke lenger mulig å bruke en slik funksjon lenger ?

 

Nå husker jeg ikke i hvilken sammenheng men for en tid tilbake hadde CD sendinger fra formel 1 der man kunne se det fra flere steder samtidig .

Da kunne man enten velge hvilken kanal som hadde hver sit sted på banen eller at alt var i en kanal ( sending ) der man så alle steder samtid gjennom et delt bilde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...