Gå til innhold

Test: LG G Pad 8.3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ser bort fra den fysiske størrelsen hva er det som kartgriseroer at slike ting er et nettbrett og ikke en smarttelefon ?

 

Å si at man kan ringe med den holder ikke som argument siden man også kan bruke nettrbertt som telefoner.

 

Du har jo softwaren eller operativsystemet som er tilpasset nettbrett. Men nettbrett er vel egentlig bare et brett man kan komme seg på nettet med, så hvorfor du henger deg opp i dette vet ikke jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har jo softwaren eller operativsystemet som er tilpasset nettbrett. Men nettbrett er vel egentlig bare et brett man kan komme seg på nettet med, så hvorfor du henger deg opp i dette vet ikke jeg.

fordi forskjellen er så liten at ikke alle ser forskjellen .

hvis man så sammenligner det med begrepet pc så er definisjon der veldig flytende og det samme kommer det til bli når man skal skille mellom nettbrett og smarttelefon

 

teknisk sett kommer jo både nettbrett ,smarttelefon og pc inn under samme gruppe kalt pc

alle er jo en personlig regnemaskin

Lenke til kommentar

Forstår jeg det rett at dette nettbrettet ikke kommer ut med en 3G/4G versjon i det hele tatt, eller var det bare deres testversjon som ikke hadde dette?

 

Jeg finner ingen informasjon noe sted om at denne skal komme med 3G/4G, verken i pressemeldingen som kom, eller på LGs nettsider. Ser ut til at det foreløpig kun er én modell – den vi har testet, som ikke har 3G/4G...

 

Kurt Lekanger, fagredaktør Amobil.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt nexus 7 som er det beste valget her, vil jeg påstå. Mistenker sterkt at forskjellene i ytelse kommer fra en "benchmark mode" slik som samsung bruker.

 

Skjermen er også en grunn til å velge nexus 7 vil jeg påstå, selv om jeg ikke har sett noen gode målinger av nøyaktigheten på displayet til LGen. Det er så langt jeg har sett kun iPad med 10 tommers retina skjerm som kan matche skjermen i nexus 7, mini retina modellen er vesentlig dårligere. På ytelse er derimot mini retina overlegen i forhold til nexus og LG.

Lenke til kommentar

 

Tab er betegnelsen på de simpleste nettbrettene fra Samsung, som ofte blir gitt vekk sammen med et annet Samsung-podukt for at butikken skal bli kvitt det ;)

Det er å ta litt hardt i, siden de har kun to produktgrupper, Tab og Note, dessuten er 7" tabben (gjerne forrige generasjon) den man ser i bundling-kampanier, Tab 3 8" er betydelig bedre produkt.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

genser & Frobe: sans spec-hysteriet.

Helt enig i at det er spec-hysterie på gang, men noen spec'er kommer man seg ikke unna. F.eks. er jeg helt sikker på at G-pad skjermen knuser Tab3-skjermen rett og slett utifra spesifikasjoner.

 

Det er å ta litt hardt i, siden de har kun to produktgrupper, Tab og Note, dessuten er 7" tabben den man ser i bundling-kampanier, Tab 3 8" er betydelig bedre spec'et produkt.

Tab 2 10" har også vært med i diverse bundler, så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Det er ingen formell forskjell mellom nettbrett og smarttelefoner. Man regner det over 7'' som nettbrett og det under 5'' som telefon, det i mellom kalles gjerne phablet.

 

Det du sier nå, blir feil i mine øyne. En smartmobil har mobiltelefoni som hovedfunksjon. Altså innebærer det at man kan ringe og sende sms/mms uten wifi eller 3G/4G (LTE), og krever derfor simkort. De må altså støtte GM-båndene.

 

Et nettbrett trenger ikke ha dette i seg, selv om mitt eget nettbrett, Samsung Galaxy Tab P1000 i dag ville blitt definert som en phablet, ikke nettbrett. Selv bruker jeg ikke muligheten til å kunne ringe eller motta samtaler, selv om det ikke hadde vært noe i veien for å bruke den slik.

 

Selv om nettbrett har simkort for 3G/4G (LTE) i seg, så har de fleste av de ikke støtte for å kunne brukes som telefon, men kun som et rent nettbrett med mobil datatrafikk. De kan derfor ikke defineres som phablet eller oversize mobitelefon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...