Gå til innhold

– Battlefield 4 trenger flere esportsaktører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Battlefield 3 fikk en kort esportlevetid er veldig synd. Etter noen måneder/halvt år virket spillet veldig balansert, i allefall blant kjøretøyene mellom. Må selvsagt eksludere tanksene, de ble desverre nerfet mye mot andre kjøretøy. Kreditt til de som klarte å bli veldig gode i dem det siste halvåret av BF3.

Jeg kan ikke kommentere så mye for infanteri, da jeg hovedsaklig spilte luftfartøy i BF3. Oppfatningen blant de fleste er vel at M16A3 og AEK var "de våpnene" man skulle bruke.

Det er vel de grunnleggende seerverktøyene og BattleRecorder som satte en stopper for det.

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av n0va
Lenke til kommentar

For min del mistet jeg mye av interessen for BF3 når clan spill ble amputert av regler mot ditt og datt.

 

Godt poeng du kom med. Dog likte jeg de serverene som hadde en "granatbegrensing" og liknende. Servere der man kunne bruke alle våpen og finesser, men man kunne ikke bruke dem når man hade nådd lagets grense for hvor mye de kunne brukes.

Lenke til kommentar

Har dessverre følelse at det ikke kommer til å bli så populært som det BF2 var. Vi kommer vel nok aldri til å oppleve at servern kræsjer live på TV poå grunn av at så mange hadde lyst til å spectate finalen igjen.

Det er en forutsetning ja at feilene som får spillet til å kræsje blir fikset. Det kom en patch idag som visstnok skulle fikse dette og for mange er spillet mer stabilt nå. For undertegnede ble det bare verre, så DICE har en liten jobb å gjøre mtp. akkurat dette, ja.

 

BF2 ble ganske stort i Norge. Skal mye til for at BF4 blir like stort.

Buer fra GB i Bf2? :D

BF2 sin klanscene i Norge ble rimelig stor etterhvert ja! Men husk at spillerpoolen idag er mye større, og skulle man nå en slags critical mass på klaner vil det nok rimelig fort kunne vokse seg stort. Vi kan jo bare håpe!

 

noen plasser jeg kan gå å hunte etter et lag å joine? :)

Hei, Senrec! :)

Det kan jo hende det er noen tråder her på huset om klaner som ser etter folk? Hvis ikke vil jeg anbefale å stikke innom forumet på Battlefield.no, der er det egen seksjon for klanprat i Battlefield og du vil garantert finne klaner som ser etter folk. Lykke til, kanskje vi sees på slagmarken! :)

Lenke til kommentar

Problemet her er ingen lan support, ingen battlerecorder og/eller pov recorder, for lite server settings (skru av disse lyden som din spiller skriker ut som "grenade", "getting my shit pushed in" osv.), ingen weapon restiriction, for mye random faktorer.

Kun en ting som kan holde BF4 i live, og det er at noen pumper inn penge premier.

Endret av Faddn
Lenke til kommentar

BF4 et e-sport spill? Tror nok ikke det du. For det første mangler spillet en rekke av de mulighetene som ligger til grunn i de fleste andre e-sport spill, blant annet LAN-modus. For det andre heller Battlefield stadig mer mot Call of Duty og årlige utgivelser, noe som forandrer balansen og kartene det spilles på. Som et resultat vil det aldri utvikle seg solide og utprøvde strategier, noe vi ser tydelig i andre spill. En annen følge av årlige utgivelser er den typiske konsument-oppførselen hos et stort flertall av spillerne, der de ser seg ferdig med årets utgivelse etter et par uker eller måneder. Da blir det aldri påfyll av kompetitive spillere. Nå konkurreres det jo ikke i "Battlefield" heller, men en sterkt begrenset versjon av spillet. Dermed vil den store spillermassen verken ha utbytte eller interesse av å se på. Til syvende og sist er dette bare en annen måte å bruke markedsføringspengene på for DICE og EA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kompetitivt spill i BF døde med BC2.

BF2 var jo kongen når det gjaldt kompetitivt spill, public også for den del, i BF2 så virka ihvertfall tv missilen og flyene kunne man jo fly med til og med med joystick, wow, hvor vanskelig kan det være å lage ordentlig fly som man kan fly med?

Men BF2, gode dager det, 8on8 hw, mmmmm, blir våt i buksa av bare tenken.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF2 var kanskje ett bra spill, men jeg husker helt klart at det var klaging på en eller annen patch som nerfa noen våpen, som det ble veldig mye klaging/sutring over. Og har siden vært sutra over, så jeg føler kanskje ikke BF2 er veldig bra sak å sammenligne med egentlig.

 

BF3 så var det ubalanse fra starten av, men klarte å rette opp med stadige oppdateringer. Desverre var ikke BF3 bra nok som ett e-sport spill p.g.a lite støtte til det. Alle ville ha Spectator og Battlerecorder, men det ble aldri noe av.

 

Nå i Battlefield 4 er vår klan (Brigaden) meldt opp i to forskjellige ligaer: ESL og Nordic League. Man kan helt klart se at det kommer regler som ikke er bra på 8v8 Nordic League, hvor jets, AA og Commander ikke er lov. Battlefield 4 er på mange måter like ubalansert som BF3 var.

 

Jetsene i Battlefield 4 er altfor ubalanserte, samtidig som faksjonene er det stor forskjell mellom skade og treffsikkerhet. Ett bombefly er bedre til dogfighting enn en fighter jet. Det lover ikke godt. Spillmodusene er også veldig mye og rart med, men det igjen kan fikses lett på.

 

Battlefield 4 er ennå ikke ett bra e-sport spill, før de får balansert faksjonene mer og får gjort om våpenspesifikasjoner. På infanterinivå er det ikke så mye å si, men akkurat de forskjellige kjøretøyene er det mye diskusjoner på akkurat nå.

 

Jeg kan se for meg at det kan bli ett bra e-sport spill om man får rettet på de feil og mangler som det er der, men slik som det er nå så er det ikke ett veldig bra spill til e-sporten.

Lenke til kommentar

Buer fra GB i Bf2? :D

BF2 sin klanscene i Norge ble rimelig stor etterhvert ja! Men husk at spillerpoolen idag er mye større, og skulle man nå en slags critical mass på klaner vil det nok rimelig fort kunne vokse seg stort. Vi kan jo bare håpe!

Ja, er meg det :)

Det blir jo spennende å se hvor mye EA er villig til å satse for at det skal bli et skikkelig esport spill. Men det er som artikkelen sier, Battlefield 4 trenger flere esportsaktører. Om BF4 skal bli stort i Norge så må noen ta initiativet til å lage noe. I BF2 så var det jo mange som var med å lage gode turneringer og ligaer f.eks Komplett.no, Bedriftsturneringen som gikk på TV2 Zebra! På Battlefield.no ble det arrangert Norgesmesterskap. I tillegg til dette så var det også flere skandinaviske ligaer som Up-North, Shock and Awe, ebl2 og Norwegian infantry league som alle hadde mange norske lag

 

 

Kompetitivt spill i BF døde med BC2.

BF2 var jo kongen når det gjaldt kompetitivt spill, public også for den del, i BF2 så virka ihvertfall tv missilen og flyene kunne man jo fly med til og med med joystick, wow, hvor vanskelig kan det være å lage ordentlig fly som man kan fly med?

 

Men BF2, gode dager det, 8on8 hw, mmmmm, blir våt i buksa av bare tenken.

BF2 8on8, det var tider det :D Men ingenting som slår BF2 12on12!

Endret av BuerN0R
Lenke til kommentar

Som vanlig Public spiller mener jeg spillet er lite tilrettelagd for å skape ett spillmiljø.

 

Vi startet selv en server, som vi har i Oslo via Fragnet, men det var masse av Admin funksjonene i BF3 som ikke fungerte lengre.

 

Startet som TDM, men er nå SDM og heter [VEV]. Den er til tider ganske populær, men vi ønsker egentlig kun norske spillere der.

 

Vi har også leid en server til, vi tenker for å teste litt mot andre klaner osv, men her sliter vi litt.

 

Jeg synes også det er vanskelig å organisere ting. Er det for eksempel på iRC man avtaler "clanmatcher" osv? Er det Domination som er vanligste form for spill i clanwars eller er det SDM/Conquest?

 

Slitsomt å måtte bruke Procon i stedet for å skrive rett i console også. Savner standard PVW configs, man kan loade.

 

Om noen kjenner til forumer, iRC kanaler eller lignende hvor jeg kan komme nærmere inn i clanmiljøene i Battlefield hadde jeg satt STOR pris på det, send gjerne PM.

 

Litt off topic, men prøver meg. :-)

 

-[VEV]bbbest55

Lenke til kommentar

Problemet er at DICE og EA ikke skjønner hvem som holder liv i spillene deres mer enn 2 måneder og det er den faste hardcore fansen og den kompetitve scenen, men de skjønner seg jo ikke på å lage det kompetitvt.

Det som dreper kompetitivt spill er all den der så kalte "realismen", BF er langt ifra realistisk, men de prøver å gjøre det mer den veien enn andre veien.

Movement i BF3/4 suger jo hardt også.

De kalte jo BF3 for en BF2 sequel, hahaha ja jøss, kyss meg langt inn i min lubne bleike ræv.

 

Så klart, det står jo ikke bare om penger, men EA gjorde det vel ikke så bra med å nerfe på server greiene sine heller, men DICE lærte nada av suksessen med BF2, suksess er ikke alltid mye penger, men det har de ikke skjønt.


BF2 8on8, det var tider det :D Men ingenting som slår BF2 12on12!

 

Tja, jeg spilte bare 8on8hw og 5on5 or 4on4, men 4on4 var ikke det som var mest gøy siden man da alltid spilte fbf, 5on5 nonfbf var mer gøy, da kan man være litt mer uforutsigbar og det laget som har best reggere vinner ikke alltid da.

Men 8on8 var mest artig, heli, tank, mmmmm, selv spilte jeg mest commander i 8on8, lol.

Var artig det også, var ikke så mange som kunne/vill/klarte å være commander, hehe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...